header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПОДСЕЋАЊА
"Али ми је криво на тебе, што си ону прву љубав твоју оставио. Сети се, дакле, откуда си пао, и покај се, и она прва дела чини..." (Откр. 2,4-5)
Подсећање: Папопоклоници Штампај Е-пошта
петак, 05 јун 2009

             Поштовани посетиоци сајта "Борба за веру",

            Ево текста из "Блица" од 10. фебруара 2003, у коме се митрополит Амфилохије хвали својом посетом папи, скупа са епископом бачким Иринејем Буловићем. Сад је јасно одакле овај састав Синода и шта нам он спрема!

+++

Митрополит Амфилохије о резултатима боравка делегације СПЦ у Ватикану

ЗНАЧАЈАН СУСРЕТ СА ПАПОМ

Image           БЕОГРАД - Посета Риму је била у духу наше цркве и продубљивања дијалога са Римокатоличком црквом, јер дијалог никада није престајао. Сусрет је био на највишем нивоу, кажу, не без разлога да је то први сусрет, тако званичан између наше цркве и врха Католичке цркве - истиче митрополит Амфилохије у кратком разговору за ,,Блиц" после повратка делегације СПЦ из Ватикана.
Последњи пут ажурирано ( понедељак, 29 новембар 2010 )
Детаљније...
 
Подсећање: Сусрет папе Ј. Павла I и Ј. Зизјуласа Штампај Е-пошта
понедељак, 01 јун 2009

„ТЕЖЕЋИ ОБНОВИ ПУНОГ ЗАЈЕДНИЧЕЊА НАШИХ ЦРКАВА...“

Image      Константинопољски патријарх Вартоломеј I је и ове године послао делегацију своје Патријаршије у Рим за 29. јун 1998., за празник Светих апостола Петра и Павла. Делегацију је ове године предводио Његово Високопреосвештенство Митрополит Пергамски Јован (Зизјулас). 

Последњи пут ажурирано ( среда, 12 децембар 2018 )
Детаљније...
 
Подсећање: Шта је Еп. бачки Иринеј рекао у катедрали Дјевице Марије на Неимару 2003. Штампај Е-пошта
уторак, 26 мај 2009

Шта је епископ бачки Иринеј (Буловић) рекао на свечаној академији поводом 25-годишњице папе Јована Павла Другог у Катедрали Блажене Дјевице Марије на Неимару

            " ...Ми смо били, морам то да нагласим, импресионирани током тих разговора добром обавештеношћу и жељом Његове Светости (папе- прим. "Борба за веру") да прати до у појединости живот и проблеме наше цркве и других православних цркава. Из питања која је постављао то се могло видети и осетити. Наравно, наши одговори су били аналогни и ми смо са узбуђењем у души, констатовали управо то, да у нама не види неке странце, неке мање вредне хришћане.

То је показао поклоновиши нам и епископски крст који даје римокатоличким бискупима и један од његових блиских сарадника нам је касније рекао, једноставно, братски, с љубављу: "Немојте мислити, да је то само куртоазија. Да је куртоазија, добили сте нешто друго, можда, на поклон књигу или нешто пригодно. Али, пошто сте добили крст и прстен то вам је порука да у Вама види законите епископе цркве Христове као што види у својим бискупима. Нас је тај чин још више гануо.

 
Слика 1. Чланови садашњег Синода СПЦ у посети папи
Image
Последњи пут ажурирано ( недеља, 21 март 2010 )
Детаљније...
 
Тако је говорио Митрополит Амфилохије Штампај Е-пошта
недеља, 10 мај 2009

         "Али ми је криво на тебе, што си ону прву љубав твоју оставио.

         Сети се, дакле, откуда си пао, и покај се, и она прва дела чини..."

         (Откр. 2,4-5)

Митрополит црногорско-приморски Амфилохије

САБОРИ И ДОСТОЈАНСТВО

Погледи Митрополита Амфилохија на саборност

          У овом народу од времена Св. Саве и Немање све је решавано на Саборима. На црквено-народним саборима. То је оно што нам је у природи ове цркве. Саборност је једно од њених основних својстава и народ је васпитаван у том духу. Узмите један карактеристичан пример: у Његошевом "Горском Вјенцу" све се збива на Саборима о Петровудне, од Тројичинудне. Ту је народ који долази, који се окупља, који све решава. Нема ту никаквог центра ни врхушке.
Последњи пут ажурирано ( недеља, 10 мај 2009 )
Детаљније...
 
Подсећање: Еп. бачки Иринеј: Теологија дијалога Штампај Е-пошта
субота, 09 мај 2009

           "Али ми је криво на тебе, што си ону прву љубав твоју оставио.

           Сети се, дакле, откуда си пао, и покај се, и она прва дела чини..."

           (Откр. 2,4-5)

Епископ бачки Иринеј (Буловић)

ТЕОЛОГИЈА ДИЈАЛОГА ПО СВЕТОМ МАРКУ ЕФЕСКОМ

 Свети Марко Евгеник, митрополит Ефески (1391-1444.г.), велики Светитељ Божији и један од најзначајнијих Отаца и Учитеља Цркве новијих времена, од својих савременика назван Новим Василијем, Новим Богословом и Атлантом Православља, данас је нажалост веома слабо познат не само широј црквеној него и богословској јавности. 

Последњи пут ажурирано ( субота, 09 мај 2009 )
Детаљније...
 
Митрополит Амфилохије против јеромонаха Амфилохија Штампај Е-пошта
субота, 31 јануар 2009
 "Тај дух самовоље и јесте, дакле, оно што саблажњава и изазива неповјерење према литургичким реформама нашег времена уопште, као и према литургичким 'импровизацијама'''[...]
       
         Ви сте, поштовани посетиоци, сигурно помислили да је ове речи изговорио неко од правоверних слугу Божијих - ревнитеља за чистоту светог Православља. И исправно мислите, ако тако мислите. Ове је речи изговорио православни јеромонах Амфилохије пре 39 године. Шта се у међувремену догодило, а што је од  ревнитеља за чистоту вере и вековни богослужбени поредак  православне Цркве, јеромонаха Амфилохија,  начинило једним од највећих богослужбених реформатора и рушитеља Српске Православне Цркве, само је Свезнајућем Богу познато.
Последњи пут ажурирано ( среда, 17 јун 2015 )
Детаљније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 Следећа > Крај >>

Резултати 41 - 50 of 50
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 10 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.