header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Паписта Андреј Ћилерџић сеје хаос у епархији франкфуртској Штампај Е-пошта
петак, 24 новембар 2017

 После немилих догађаја у манастиру Пресвете Богородице у Химелстиру, прошлог викенда, када је током обележавања лекарске славе група верника чак и физички напала владику Андреја Ћилерџића, администратора Епархије франкфуртске и све Немачке, о чему су „Вести“ опширно извештавале, и неупућенима је постало јасно да је ситуација у овој епархији веома експлозивна.

Поводом мера које је увео владика и међу свештеницима и међу верницима настале су поделе, јер једни подржавају промене, а други им се жестоко противе.

Мада су директан повод за скандал у Химелстиру биле смена игумана Германа и отпуштање из службе благајника и секретара – што група верника ове црквене општине никако није могла да „преболи“ – писмо до којег су „Вести“ дошле показује да су поделе дубље него што се мислило.

На адресу патријарха српског Иринеја 13. новембра упућено је писмо са потписима 31 свештеника из Немачке, од нешто више од 50 колико их је на служби у ово епархији. Оно показује да ситуација у Химелстиру није једино што оптерећује овдашњу СПЦ и вернике у Немачкој.
Поменуто писмо преносимо у целости.

Немир међу клиром и народом

„Ваша Светости, Ваше Високопреосвештенство, Ваша Преосвештенства, са великом забринутошћу, стрепњом, али опет и изнад свега вером и надом у васкрслога Господа Исуса Христа, дужни смо Вас известити о догађајима који су се ових дана одиграли у нашој Епархији франкфуртској и све Немачке.

Добро Вам је познато да нас 31 свештенослужитеља ове епархије, након радикалних потеза предузетих од стране његовог Преосвештенства адиминистратора Епархије франкфуртске и све Немачке г. Андреја, и то првога дана по преузимању администрације над нашом епархијом, који су унели немир како међу клир тако и међу верни народ и неколико Управа црквених општина наше епархије, обратили смо се писменим путем владики Андреју са жељом да се састанемо и да у љубави и миру поразговарамо о свему.

Већ предате две тужбе

„Овом приликом желимо да Вам предочимо и то да су епархијским службеницама најављени откази. Оне ће се бранити свим легалним правним средствима, што значи да ће наша епархија непотребно бити оштећена за најмање 100.000 евра (отказни рок, судски трошкови, отпремнине). Две тужбе, због радикализма еп. Андреја, већ су предате немачком суду.

Стога молимо Св. Архијерејски Синод наше најсветије Српске Православне Цркве да прекине пут погибли Епархије франкфуртске и све Немачке на који је изводи еп. Андреј и изнад свега Његови „сарадници-саветници’. У то име, нас 31 (тридесет један) канонски свештенослужитељ Епархије франкфуртске и све Немачке, спремни смо доћи у Српску Патријаршију у Београд, како би се решила ова неодржива ситуација у нашој епархији“, каже се у писму патријарху српском Иринеју.

Тачније, разлози нашег писменог обраћања његовом Преосвештенству г. Андреју, о којим смо хтели да поразговарамо, ‘лицем к лицу’ били су следећи:

1. Уручен отказ двојици епархијских службеника (свештенослужитеља) и њихово протеривање из епархије, првога дана по преузимању администрације над нашом епархијом

2. Сазивање седнице ЕУО (Епархијског управног одбора) без позивања 10 (десет) чланова и заменика овог епархијског тела

3. Давање ‘насилног’ канонског отпуста игуману манастира Успења Пресвете Богородице у Химелстиру, о. Герману, који је разрешен свих дужности у манастиру.

До састанка је дошло у Диселдорфу 3. новембра 2017. Како ономад у писменој форми, тако и сада усменим путем, по старој апостолској традицији, „супростависмо се у лице’ изнели смо отворено своје виђење ствари еп. Андреју и свим присутним свештеницима.

Синовска оданост

Том приликом, што је најважније, исказали смо своју синовску оданост према своме епископу и мајци Цркви, држећи до последње јоте поредак и предање православне Цркве. Исто тако, изразили смо своју забринутост над чињеницом да поједини парохијски свештеници имају пресудан утицај на одлуке владике Андреја, што сматрамо за озбиљно нарушавање апостолско-светоотачког поимања Цркве.

Резултат је био охрабрујући: еп. Андреј је пред свима окупљенима рекао да ће повући своје одлуке, и да ће уважити и решити забринутост 31 потписаног свештенослужитеља. Тачније, еп. Андреј је рекао следеће:

1. Да ће већ следеће седмице позвати на разговор отпуштене епархијске службенике и решити питање њиховог запослења

2. Да ће старо епархијско књиговодство остати у својој функцији

3. Да ће ради мира и саборности сменити архијерејског заменика о. Милана Пејића

4. Да ће са наредног састанка Епархијског управног одбора (ЕУО) проследити извештај архијерејским намесницима на знање.

Нажалост, од свега овога обећаног ништа није учињено. Колико чујемо, поједини „саветници“ владике Андреја, на том састанку ЕУО одржаном 4. новембра 2017, предлагали су еп. Андреју да рашчини неке свештенике и да ће тако доћи до смиривања ситуације (ово је уобичајена реторика саветника еп. Андреја). Сматрамо, Ваша Светости и Ваша Преосвештенства, да је клир Епархије франкфуртске и све Немачке, најблаже речено, обманут од стране еп. Андреја.

Зато Вас молимо, Ваша Светости, Ваше Високопреосвештенство и Ваша Преосвештенства, да што хитније помогнете при решавању ситуације у нашој епархији“, наводи се у писму патријарху српском Иринеју и Синоду СПЦ.

 

Извор: "Франфуртске вести" / "Видовдан"

Последњи пут ажурирано ( петак, 24 новембар 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 9 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.