header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Бугарска Православна Црква прихвата "мајчинство" над македонском Штампај Е-пошта
понедељак, 27 новембар 2017
       У саопштењу синода наводи се да бугарска патријаршија, "свесна своје свете дужности, предузима све неопходне кораке да сарађује и помогне МПЦ да код помесних православних цркава успостави канонски статус".

Ту одлуку је прочитао главни секретар Светог синода БПЦ, који је одбио да даље коментарише и да одговара на питања новинара.

Свети синод БПЦ је, такође, одлучио да именује комисију састављену од осам митрополита, који ће бити задужени за преговоре о статусу МПЦ.

МПЦ је до 1967. године била аутономна црква у саставу Српске православне цркве, да би тада донела једнострану одлуку о аутокефалности, коју није признала ниједна канонска православна црква.

Бугарски партијарх Неофит изјавио је тим поводом да БПЦ мора прихватити "пружену руку Македоније".

"То је најмање што можемо да учинимо, јер они су наша браћа", рекао је патријарх Неофит.

Македонски премијер Зоран Заев поздравио је одлуку БПЦ, оценивши је "крајње позитивном".

"Као православни верник, срећан сам, али понављам да је Македонија световна држава. Не мешамо се у црквена питања. Ипак, то је веома позитиван корак и ја га поздрављам", рекао је Заев, пренела је БТА.

Ројтерс оцењује да одлука БПЦ представља корак ка признању МПЦ, што одражава укупно отопљавање односа између Софије и Скопља.

Британска агенција констатује да тај корак веворатно неће поздравити друге православне цркве, попут српске и грчке, као ни руска црква.

БПЦ би, међутим, могла унилатерално да призна МПЦ, што би свакако обрадовало бугарске националисте, додаје Ројтерс.

 

Извор: "РТС"

 

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 29 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.