header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow Зашто је погрешно подизање три раширена прста и зашто се љубимо три пута у образ (видео)
Зашто је погрешно подизање три раширена прста и зашто се љубимо три пута у образ (видео) Штампај Е-пошта
недеља, 31 децембар 2017

 Љубљење три пута у знак поздрава у Србији заживело је  тек током последњих деценија двадесетог века. Основно разумевање значења овога поздрава  у хришћанском свету представља међусобно поздрављање Светог Тројства, посвећујући сваки пољубац: Оцу, Сину и Светому Духу, пише опанак.рс. Поред овога постоји и друго мање познато објашњење, које у себи носи поруку и завете националне части, а оно гласи:„Кад се дуже време нису видели,

Срби се љубе три пута.

Онај трећи пољубац у образ је најзначајнији.

Срби се љубе три пута:

у име живота,

у име смрти,

и у име части,“

Код већине народа образ се сматра средиштем части, за Србе је то посебно карактеристично тако да има посебно значење и смисао.

Први пољубац-у име живота, прославља вредности живота, да се живи животом достојног часног човека, други пољубац-у име смрти, посвећује се с дужним поштовањем нашим најближим покојницима, као и нашим славим прецима, и трећи пољубац-у име части, у хришћанском духу поручује да се живи у части хришћанских врлина.

Други наш карактеристичан поздрав јесте три прста десне руке подигнута ка небу.

То је поздрав који симболизује раздвојеност Оца и Сина и Светога Духа, односно антихришћански поздрав и веома је погрешан.

Поздрав који би требао сваки Србин да користи су подигнута три скупљена прста, као када се крстите, јер тај поздрав симболизује јединство Свете Тројице Оца и Сина и Светога Духа.

Сви који подижу три раздвојена прста су у заблуди и користе антихришћански поздрав.

 

 

Извор: "Опанак.рс" / "Кремлин"

Последњи пут ажурирано ( недеља, 31 децембар 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 46 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОУКЕ СВЕТИХ ОТАЦА О БОГАТСТВУ И СИРОМАШТВУ

Љубав према земаљским стварима помућује ум и срце, док презир према њима доноси мир и тишину (авва Исаија).

-Сиромаштво лишава многих земаљских угодности, зато води путем који је слободан од многих опасности.

-Нећемо желети сувишно. Бићемо задовољни малим – и увек ћемо бити богати (Свети Јован Златоуст).

-Сиромаху су потребни само храна и одећа, док су богатоме потребна имања, куће, гозбе, почасти, безбедност, слава (Свети Јован Златоуст).

-Нека те не заводи туђе добро, јер ћеш и своје брзо оставити (Свети Димитрије Ростовски).

-Угађање телу и уживање у великом богатству и власти, представљају смрт за душу. Напротив, рад, трпљење, сиромаштво праћено благодарношћу, и умртвљивање тела – живот су душе и пут до сваке утехе. Почетак греха је похота, кроз коју разумна душа гине. А љубав представља почетак спасења и Царства Небеског за душу (Свети Антоније Велики).

-Не завиди богатима и не тугуј што немаш богатство, јер оно никако није обележје истинске среће и задовољства.

-Имати богатство, то никако не значи бити спокојан, задовољан и не желети ништа више. «Ти тугујеш – вели свети Златоуст – кад видиш богатог, а он тугује много више од тебе, кад види некога ко је богатији од њега».

-Боље је живети у сиромаштву, него у неправедно стеченом богатству (Свети Тихон Задонски).

-Богатство се не састоји у томе да се поседује благо, него да се не брине о његовом прибављању (Свети Јован Златоуст).

-Ко је погазио страст према богатству, тај је богатији од свих (Свети Јован Златоуст).

-Не имати богатство, него немати потребу за богатством – то је највеће богатство (Свети Исидор Пелусиот).

-Богу нису угодна велика дела, него велика љубав са којом се она чине (Свети Василије Велики).

-Кад је неко лењ у нечем малом што зависи од њега, не веруј да се разликује ни у великом (Свети Исак Сиријац).

Нема ничег великог кад је мала љубав, и ничег малог кад је љубав велика (Свети Василије Велики).


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.