header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Поучна прича о сумњичавом човеку и монаху Штампај Е-пошта
понедељак, 12 фебруар 2018
          Неки човек дође монаху и упита га: „Како могу да поверујем у то да од обичног хлеба и вина постају Исусово тело и крв?“

Монах му одговори: „Ако већ твоје тело, које се храни хлебом и вином то вино претвара у месо и крв, зашто то исто што је теби могуће не би било могуће и Господу, који је као твој

Спаситељ сигурно моћнији од твога тела?“

„Па, добро“, рече човек, „а како може у тако маленој нафори да буде присутан читав Исус Христ?“

Монах му поново одговори питањем: „Крајолик који је пред тобом, видиш ли?“

„Видим“, потврди човек.

„Ето“, настави монах, „и река, и долина, и брдо и стабла пред тобом, све је то тако велико, а твоје око је малено. Па ипак све то стане у твоје малено око.“

„Још једно бих волео да знам: Како може један исти Христ у исто време бити присутан у стотинама и хиљадама нафора овде и широм света?“

Монах узе огледало и даде човеку да се огледа: „Колико особа видиш?“ упита.

„Само једну, себе!“ одговори човек.

Тада монах испусти огледало на под и оно се разби у десетине и стотине комадића. Затим рече човеку: „Погледај доле, колико сада ликова видиш?“

„Заиста, заиста видим на десетине и стотине ликова”, одговори човек.

Након тога је заћутао и ништа више није питао.

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 12 фебруар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 52 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.