header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Срамно суђење двојици антиекумениста у Грчкој Штампај Е-пошта
субота, 24 фебруар 2018

 Два грчка јереја предати синодалном суду Грчке Цркве

Јерејима Грчке православне цркве - проф. протојереју Теодору Зисису и протојереју Николају Манолису - биће суђено од стране синодалног суда Грчке цркве, који треба да одлучи да ли ће им бити одузет црквени положај.

Митрополитски суд у Солуну, одакле су оба свештеника,  огласио је оба јереја основано оптуженим по пет основа: за изазивање раскола, за неподчињавање и непоштовање црквене власти, за саблажњавање верника, за ширење клевета, за стварање фракција у црквеној заједници.

Међутим, солунски суд није донео своју одлуку, него је предмет упутио вишој црквено-судској инстанци, а због озбиљности оптужби. Осим тога, оба јереја су популарна у Солуну, и значајни представници тзв. “антикритског” покрета.

Током прошле године, бивши професор богословља на Богословском факултету солунског Аристотеловог универзитета, о. Теодор Зисис, и о. Николај Манолис, у време богослужења престали су са помињањем имена свог архијереја - солунског митрополита, сматрајући да је овај отпао од Цркве, а због његовог учешћа на (такозваном - прим.прев.) Свеправославном сабору на Криту, одржаном током 2016. г.

За њима су кренули и други чланови свештенства у Грчкој, а и шире. Па ипак, они су напустили радикалније настројене “антиекуменисте” и нису учествовали у великој “антикритској” манифестацији у Солуну, почетком 2017. г.

Солунски митрополит им је прошле године изрекао казнену меру “аргос”, одн. привремену забрану богослужења, коју обоје нису поштовали. На почетку свог отпора оба јереја имали су активну подршку Пирејске митрополије Грчке Цркве, али у последњем тренутку Пирејски митрополит напустио је покрет, како и сам не би ушао у раскол.

 

Превод са бугарског за „Борбу за веру“: брат Бодуш

Извор: https://dveri.bg/uar66

Последњи пут ажурирано ( субота, 24 фебруар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 10 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.