header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Преседан: Затворен јерусалимски Храм Гроба Господњег Штампај Е-пошта
понедељак, 26 фебруар 2018

 Хришћанске конфесије које управљају Храмом Васкрсења Христовог у Јерусалиму, који се назива и Храмом Гроба Господњег, затвориле су ту светињу над светињама у знак протеста против намере градских власти да их опорезују.

Градске власти Јерусалима траже порез на све некретнине, осим самог Храма. Траже и плаћање пореза за више година уназад и већ су „ухапсиле“ рачуне тих конфесија. А побунили су се грчки православни патријарх Јерусалима, јерменски патријарх и католички фрањевачки „чувар Свете Земље“.

Заједно су оценили да се ради о систематичном насртају без преседана на хришћане у Светој Земљи и довођењу у питање суверених права ab antiquo (која потичу из древних времена).

Главни храм хришћанског света је за почетак био затворен од подне до 13 сати, али ће бити и дуже, али власти Јерусалима на попусте.

Црквене заједнице Јерусалима не плаћају порез од седмог века. Тада је град ушла војска калифе Омара ибн Хатаба који је са патријархом Софронијем закључио споразум познат као „Сулх ел Кудс“, по којем су хришћанске светиње биле ослобођене плаћања пореза, а исламска власт штитила хришћане од Јевреја.

Неплаћање пореза се одржало и под влашћу крсташа, и под Мамелуцима, и под Турцима, и под Британцима. До јуче и под влашћу Израела.

Порески удар је уследио одмах пошто је Доналд Трамп објавио да САД признају Јерусалим за главни град само Израела.

У међувремену су израелске власти најавиле закон који ће омогућити да се хришћанским црквама конфискују - у случају неплаћања пореза - земља и зграде.

Два патријарха и фрањевачки Чувар су зато нагласили:

„Због свега смо се одлучили на корак без преседана - на затварање Храма Гроба Господњег. А он је Храм Васкрсења!“

 

Извор: „Факти“

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 26 фебруар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 123 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.