header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Брат Бодуш: Српско-македонски црквено питање (крај) Штампај Е-пошта
уторак, 27 фебруар 2018

-       Поводом званичног сусрета представника БПЦ и тзв. Македонске Цркве у Скопљу -

 БПЦ: ЈЕДИНСТВО ПРАВОСЛАВЉА - ИЗНАД СВЕГА!

         Пловдивски Митрополит Николај: “Да будемо једно у Христу. Труд за постизање таквог јединства је благословен и ја сам сигуран да ће сваки такав поштен и частан труд, од стране свих помесних Православних цркава за постизање јединства светог Православља, бити овенчан успехом. То стога, јер Бог захтева да будемо једно у Његово Име “.

+ + +

БПЦ, у улози старије цркве-сестре и Македонска црква улажу напоре да ускладе своје ставове, а поводом “историјске” иницијативе Македонске цркве да БПЦ, прихвати улогу мајке цркве, призна њену аутокефалност, а затим да се са истим циљем заложи код осталих помесних Православних цркава. Из извештаја о фебруарском сусрету представника БПЦ и расколничке Македонске цркве у Скопљу, пажљив читалац извучи ће несумњиво тачан закључак да, за сада, побеђује потреба Православља за очувањем и јачањем преко потребног јединства, нарочито у овим последњим временима, када светска демонократија, злоупотребом Православних цркава, тежи да ојача и шири свој положај неоколонизатора на Православном Балкану и шире.

Ево и бугарског извештаја са сусрета у Скопљу.

+ + +

Посета митрополита Николаја и Кипријана са нашим председником у Македонији

(“Всемирното православие.бг”, 19.фебр.2018.г.)

Пловдивски митрополит Николај и Старозагорски митрополит Кипријан (у улози Председника синодалне комисије за односе са тзв. Македонском црквом), били су део бугарске званичне делегације, која је пратила председника Румена Радева за време његове посете Републици Македонији. Како би се убрзао и побољшао дијалог између две сестринске цркве организовани су и сусрети са представницима Македонске православне цркве. На питање Сител телевизије када ће бити могуће да дође до саслужења Бугарске и Македонске цркве, Старозагорски митрополит Кипријан је одговорио:

Тада, када то буде била воља Божја, тада, када буде разумевања и мира између две цркве, тада када дође до једномислија у Христу и када будемо изражавали своју љубав једни према другима, као братски народи и братске цркве, то би могло да се догоди.

- Када то можемо да очекујемо? Ето, ви сте у Мекедонији, да ли може нешто тако да се догоди сада и овде?

- Кажем, када то буде воља Божја и Божји благослов, тада ће се догодити - обијаснио је владика Кипријан.

Укључујући се у разговор, Пловдивски митрополит Николај је рекао:

- У вери у Бога, у нади и љубави страха нема. Да будемо једно у Христу. Труд за постизање таквог јединства је благословен и ја сам сигуран да ће сваки такав поштен и частан труд, од стране свих помесних Православних цркава за постизање јединства светог Православља, бити овенчан успехом. То стога, јер Бог захтева да будемо једно у Његово Име.

Старогорски митрополит Кипријан, који је и председник Синодалне архијерејске комисије за преговоре са Македонском црквом, овако је обијаснио циљ његових разговора са  македонским црквеним представницима: - у ситуацији, када Македонска православна црква препознаје Бугарску православну цркву као мајку, БПЦ да помогне за њоно канонско јединство у помесном православном свету.

+ + +

Пловдивски митрополит Николај (р. 1969.г., а пловдивски митрополит од 2007.г. ), десна рука некадашњег Патријарха, блажено почившег Максима, антиекуменист и чврсти борац за чистоту вере и јединство у Православљу, већ преко 10-так година седи на трону пловдивског митрополита одакле се, по бугарској традицији, одлази на трон главе Бугарске цркве. Под његовим благословом и са његовом свакодневном бригом делује у Бугарској широко популарна Пловдивска Православна ТВ која такорећи свакодневно, у ударним вечерњим часовима, емитује духовне поуке Златоустог Владине Николаја Српског. Ону енергију, коју је код ширења и јачања Православља испољио Златоусти Владика, сада улаже пловдивски митрополит Николај. Када он негде нешто изјави или обећа, о његову реч може се окачити капут и остаће да виси у ваздуху. Када он каже да је решење македонског црквеног питања везано “за постизање јединства светог Православља”, онда он то тако и мисли.

Старозагорски митрополит Кипријан, Председник синодалне комисије осам митрополита за преговоре са Мекедонском црквом, у својој изјави изричито наглашава “Вољу Божју“ и “Божји благослов“ као Свети извор решења македонског црквеног питања. Овај апостолски приступ разрешењу македонског црквеног “чвора” истовремено значи избегавање раскола, одн. очување и јачање јединства у Православљу, јачање вере Праволсавне као такве, услова и бриге за спасење душа верних.

Обзиром на то од кога потичу наведене скопске изјаве, као и обзиром на место, повод и ситуацију и повод којим су дате, можемо да закључимо да је садржина одлуке Светог Синода Бугарске Православне цркве о македонској иницијативи следећа:

1. БПЦ не прихвата инцијативу Македонске цркве да преузме положај мајке цркве и призна њену аутокефалност.

2. БПЦ прихвата улогу пријатељски настројене старије сестре цркве и жели Македонској цркви “да помогне за њено канонско јединство у православном свету“ (изјава Председника комисије мтр. Кипријана ).

3. БПЦ ће питање Македонске цркве решавати угледајући се на начин, како су спорна црквена питања решавали Св. Апостоли, тражећи и извршавајући Вољу Божју, строго бринући о јединству у светом Православљу,  о учвршићивању Православне вере и њене чистоте.

Обзиром на све околности “случаја” Македонске цркве, нарочито оне неведене у првом прилогу код обраде предметне теме, сигурно смо да бугарска држава неће сметати мудрим владикама да остварују описану стратегију.

 

Одмуцао и посрбио: брат Бодуш

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 123 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.