header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Oн Косово брани с Калемегдана Штампај Е-пошта
четвртак, 08 март 2018
          Упитан да ли промена назива Српске православне цркве подразумева пресељење њеног поглавара из Београда у Пећ, Иринеј је рекао да се патријарх не може преселити у Пећ, односно да Београд остаје административни центар.
 
           Кратак осврт Уредништва "Борбе за веру" на патријархову изјаву:
      
      Изјава патријарха Иринеја нас подсећа на познато претумачивање песме Ђуре Јакшића "Падајте, браћо!". Песнички речено, патријарх је Србима са Косова поручио: "Падајте, браћо, плин'те у крви, пустите мене да бежим први!"

 + + +

 Патријарх Српске православне цркве (СПЦ) Иринеј оценио је да је предлог новог устава СПЦ који предвиђа да се имену цркве дода одредница Пећка патријаршија "веома добар" јер се тиме како је рекао, Српска православна црква везује за Косово и Метохију.

"Видим то као веома добар предлог. Волео бих да буде прихваћен, зашто да не, ради се о нашој историји, прошлости и цркви", казао је патријарх за данашњи Курир.

Упитан да ли промена назива Српске православне цркве подразумева пресељење њеног поглавара из Београда у Пећ, Иринеј је рекао да се патријарх не може преселити у Пећ, односно да Београд остаје административни центар.

"Пећ остаје као историја наше прошлости где су били патријарси, архиепископи и без обзира на то што је било, остаје историјски центар наше цркве", казао је патријарх СПЦ.

Коментаришући најављену промену процедуре избора патријарха која подразумева увођење тајног гласања владика уз обавезну двотрећинску већину, Иринеј је казао да би више волео да остане досадашња пракса "апостолског жреба" по којој је патријарх биран насумичним избором једне од три коверте са именима кандидата.

Лист Вечерње новости пренео је раније да предлог новог устава Српске православне цркве (СПЦ) предвиђа да званични назив СПЦ убудуће буде "Српска православна црква Пећка патријаршија".

Новина је и да процедура избора патријарха буде поједностављена и да се црквени поглавар бира на тзв. Изборном сабору тајним гласањем, уз обавезну двотрећинску већину.

"Изабрани кандидат носиће и нови наслов: архиепископ пећки, митрополит београдско-карловачки и патријарх српских и поморских земаља", навеле су Новости које су имале увид у текст и додале да нови устав предвиђа као могућност и уздизање 13 постојећих епископија на ниво митрополија.

Финалну верзију документа Свети архијерејски синод недавно је упутио свим архијерејима СПЦ. Усвајање новог устава СПЦ наћи ће се највероватније на дневном реду Светог архијерејског сабора који ће бити одржан средином маја, пишу Вечерње новости.

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 08 март 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 24 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.