header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow Јеромонах Јов Гумеров: Треба ли жена да узима мужевљево презиме
Јеромонах Јов Гумеров: Треба ли жена да узима мужевљево презиме Штампај Е-пошта
среда, 14 март 2018
          Често данас видимо да чак и жене које себе сматрају православнима, додају своје испред или иза мужевљевог презимена. Питање да ли жена треба да узме мужевљево презиме и да ли је могуће и обрнуто, занима многе. Неке православце занима и да ли могу наводити оба презимена. Ипак, треба имати у виду да, узимајући презиме свог супруга, жена тиме признаје његово првенство у породици. По мишљењу многих црквених ауторитета, управо се то и сматра залогом будуће породичне среће. Осим тога, првенство мужа у породици је прописано у Библији. Одговара јеромонах Јов Гумеров:

Реч презиме (на руском – фамилија) на латинском, као и у неким европским (француском, немачком итд) језицима, означава род, породицу. Она представља номинални израз јединства породичног савеза. В.И.Даљ пише: „Презиме... учтиви назив за супругу, жену.

„Ваше презиме?“, питао је високи посетилац дошљака. „Остала у селу“, одговорио је старац простодушно, мислећи да га питају за супругу.“

У царској Русији, до 1917. било је обавезно узимање мужевљевог презимена. 

21. октобра 1918. ВЧК је издала декрет у коме је било речено: „Назнаке у личној карти о црквеном венчању, присвајање мужевљевог презимена на основу црквеног венчања, примедба милиције о таквим лицима као о онима који су у браку и издавање личне карте оној која се удала са презименом грађанина за кога се удала, представља саботажу декрета о грађанском браку, присвајањем туђег презимена и звања мужа или жене т.ј. одбацивање декрета радничко-сељачке управе, а за представнике милиције – преступање дужности.“

То је био један од првих корака нове власти ка разрушењу традиционалне породице.

Јеромонах Јов Гумеров

Извор: http://dishupravoslaviem.ru/dolzhna-li-nevesta-brat-familiyu-muzha/

Превод: Православна породица

Последњи пут ажурирано ( среда, 14 март 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 73 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.