header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Само је једна Вера права - Вера Православна - Сишао Благодатни Огањ у Јерусалиму (фото - видео) Штампај Е-пошта
субота, 07 април 2018

Благодатни огањ је и ове године, на Велику Суботу по Јулијанском календару, пред хиљадама поклоника, сишао у храму Гроба Господњег у Јерусалиму. Јерусалимски патријарх Теoфил Трећи га је предао окупљенима у храму. У првим минутима Огањ не пече, због чега се окупљени, традиционално, „умивају“ њиме.

       Хришћанско чудо Благодатног огња у православним црквама је познато као највеће од свих хришћанских чуда. Оно се догађа сваке године, у исто време, на исти начин, на истом месту. Није познато да се ма које друго чудо појављује тако редовно и током тако дугог временског периода; о њему се може читати још у изворима који потичу из 8. века. Чудо се одиграва у цркви Светог Гроба, која за милионе верника представља најсветије место на земљи. Црква Светог Гроба је, сама по себи, тајанствено место. Богослови, историчари и археолози сматрају да црква обухвата и Голготу, брдашце на којем је разапет Господ Исус Христос, исто као и „нови гроб, недалеко од Голготе, који је примио Његово мртво тело, као што читамо у Јеванђељима. Најзад, хришћани верују да је Господ управо на том месту васкрсао из мртвих.

Благодатни огањ први је описао руски монах Данило, почетком 12. века, у време свог поклоничког путовања по Светој Земљи. „Када је завршен девети час (15 часова – нап. „Борба за веру“) и почело појање песме „Господу појем“, изненада је дошао мали облак са истока и зауставио се над непокривеним врхом цркве. Над Светим Гробом је почела слаба киша, и добро поквасила нас који смо стајали на Гробу. И тада је изненада засијала Света Светлост у Светом Гробу: избијало је блистање страшно и светло из Светог Гроба Господњег“, - писао је он.


Честице Божанског пламена, како га још верници називају, кроз неколико часова биће пренете широм света, укључујући и Русију, коју је на свечаности представљала делагација фонда Светог Андреја Првозваног.  Кандило са пламичком Огња биће допремљено у Храм Христа Спаситеља у Москви до почетка Васкршњег Богослужења, а потом ће Светиња бити пренета у све регионе Русије.  

Више о Благодатном Огњу прочитати овде:

 

 Јерусалим, Велика Субота 2018.

   

 

Јерусалим, Велика Субота 2018.

     

 

Приређивач: "Борба за веру"

Последњи пут ажурирано ( уторак, 26 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 32 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.