header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Јевгениј Иванов: Да ли је патријарх Вартоломеј православан? Штампај Е-пошта
понедељак, 09 април 2018

 Цариградски првојерарх је одобрио објављивање књиге „Хришћанство: основе учења”, која пропагира јеретичка гледишта

Заједничка комисија најважнијих хришћанских заједница у Турској издала је књигу „Хришћанство: основе учења”, саопштава Аналитички центар Св. Василија Великог. Енглеска верзија ове књиге је већ била представљена у фебруару 2018. године. Књига, како је изјављено, „изражава заједничка веровања цркава у Турској” и добила је одобрење православног Васељенског патријарха Вартоломеја, као и римокатоличке, јерменске, сиријско-јаковитске и протестантске заједнице. У дванаест кратких глава, на деведесет пет страна, излаже се хришћанско учење о природи Бога, спасењу, значају Библије и улози Цркве.

Као што је и написано на полеђини књиге: „За Цркве, које су током векова једна другу прогониле, одрећи се од наслеђа дубоких подела и увреда, потписати се својим именом испод оваквог дела – то је значајан корак ка хришћанском јединству.”

Појава књиге је везана са потребом да се припреми материјал о хришћанству који ће се унети у турске школске уџбенике.

Јерменски епископ, Саак Масалан (Саак Масалян), изјавио је на представљању књиге: „У црквеној историји не можете да пронађете сличне странице… Овом књигом смо снажним гласом објавили целом свету, да ми несумњиво доживљавамо сваку Цркву и верника, који се слажу са основним принципима и доктринама вере из ове књиге, санаследницима спасења у Исусу Христу, сматрајући их нашим браћом и сестрама.”

Догађај коментарише научни руководилац Аналитичког центра Св. Василија Великог Јевгениј Иванов.

Р. Н. Л.

Јевгениј Иванов: Да ли је патријарх Вартоломеј наш истоверац

 

Овај догађај показује колико је далеко отишао процес отпадништва од вере у Цариградској патријаршији. Још су у 19. веку овакве ствари биле незамисливе. Православни у Турској су заједно са оним заједницама, које се у Православљу традиционално сматрају јеретичким, фактички иступили са јединственим исповедањем вере. Подразумева се да таква књига не може проћи без недопустивих прећуткивања и искривљења када је реч о Православљу.

Вероватно је православнима који живе у вишемилионској муслиманској Турској у неким питањима потребна сарадња са иновернима. Међутим, када је реч о верском учењу – ту нису допустиви никакви компромиси, никаква опортуност. Тим пре што су и историји представници ових иновераца учинили доста тога на штету Православне Цркве у Османском царству. Као што је у житију преподобног Арсенија Кападокијског написао преподобни Пајсије Светогорац, у 19. веку су протестанти нанели православним у Турској више штете од муслимана.

Због свега тога поставља се оправдано питање: ако Васељенски Патријарх има заједничка веровања са иновернима, да ли је он наш истоверац?

 

Превод са руског: Зоран Чворовић

Извор: „Руска народна линија

Преузето са: „Стање ствари“

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 25 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.