header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow САОПШТЕЊА arrow Уредништво: Међусобна борба српских екумениста или ко ће бити калиф уместо калифа
Уредништво: Међусобна борба српских екумениста или ко ће бити калиф уместо калифа Штампај Е-пошта
субота, 28 април 2018

 И овогодишњи СА Сабор СПЦ не може да прође без сукоба између моћника који управљају нашим црквеним животом, али не мисле на Бога и народ, него само на себе и своје интересе. И овога пута главне улоге имају митрополит црногорско – приморски Амфилохије и епископ бачки Иринеј Буловић, при чему митрополита подржава херцеговачки бискуп Гргур.

         То се види по кампањи коју је, против Буловића, у „Блицу“ покренула одана сарадница и послушница папофилног Гргура, Жељка Јевтић (сећате се: „часна сестра Дезидерија“, која је хајкала многе и многе, од владике Артемија наовамо, са посебним акцентом на правоверног владику Никанора банатског), оптужујући епископа бачког да рехабилитује „блудне владике“ Василија, Филарета и Пахомија (при чему Пахомије никад није ни кажњаван да би сад био рехабилитован).

Текстови Жељкини су били баш жестоки, у њеном стилу:

(https://www.blic.rs/vesti/drustvo/zastitnik-nedostojnih-vladika-backi-irinej-rehabilituje-pahomija-filareta-i-kacavendu/qdvpejr;

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/riselje-backi-vladika-irinej-spletkama-u-crkvi-plete-mrezu-kako-bi-postao-patrijarh/80yl2bt;

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/koliko-kosta-vladiko-sto-ste-sebi-bitniji-od-crkve-odgovor-blica-episkopu-backom/j8j93xg).

Наравно, Дезидерија није објаснила читаоцима како је, услед толике „праведности“, заборавила да преиспита пословање свог налогодавца и наградодавца, бискупа захумско – херцеговачког, којим се бави храбри новинар Небојша Вукановић  (Гргур је, иначе, „сироче“, пун љубави према ближњем, за шта гарантује његов духовни отац, „Таса“ (ОВДЕ).   

Епископ бачки није могао „срцу одољети“, па је одговорио на прозивке, што канцеларијски, што преко оданих му текстописаца (ОВДЕ; ОВДЕ:).      

Међутим, какву корист има српски православни род од свега овога?  

Никакву. Митрополит Амфилохије, уз своје саборце, „Тасу“ и Гргура, наводно брани Косово и Метохију („Што га брани кад га не одбрани“, рече Његош), а сви знају шта је радио кад је, по НАТО налогу, харао по епархији рашко – призренској 2010. године. Он, са својом екипом, гура и нацрт новог устава СПЦ, против кога је Иринеј бачки – али не зато што је тај нацрт сраман и скандалозан, него да би спречио Амфилохија да заузме водеће позиције у СПЦ, а и да би, спречавајући озбиљну расправу о Косову и Метохији на Сабору, угодио државној власти, што је чинио и раније (овде:). Јер, владика Иринеј служи свакој власти, по принципу: „Ко у влади, ја му у паради“. Њих двојица се тренутно гложе, али кад буде требало да се дејствује заједно, да неком трећем „сломе кичму“ (кованица Иринеја бачког – нап. „Борба за веру“) и то ће бити одрађено, по принципу „добар полицајац – лош полицајац“. Ко не верује, нека чита наш текст о иступању СПЦ из „Светског савета цркава“ ПРЕ ТАЧНО ДВАДЕСЕТ ГОДИНА, и за шта је митрополит Амфилохије тобож био, а епископ Иринеј није био, па на крају би шта би – то јест, ништа (ОВДЕ:). 

У досадашњим великим играма владика Иринеј је био много вештији од митрополита Амфилохија, који је, упркос изричитим жељама Московске патријаршије, као „јуне у пласт“ хитао на разбојнички „Критски сабор“ (а и даље га подржава - (овде:), док је вешти 007 из Новог Сада написао и на грчком и руском (не и на српском) објавио текст о свом „гнушању Критом“ (овде:), да би одмах затим потрчао у загрљај двојици водећих руских екумениста патријарху Кирилу и митрополиту Илариону Алфејеву.

Каква је позиција патријарха Иринеја?   

Њега нико не пита за позицију. Он ради шта му се нареди, а око њега се води борба за наследника – ко ће бити калиф уместо калифа. 

Тако вам је то, браћо Срби. Али, има Бога и Небеске Србије. И због тога се треба надати, а у људе, са њиховим интригама и интригицама, никад и никако. Свети Саво, помагај – ти видиш и знаш где смо и куда нас воде! 

Последњи пут ажурирано ( субота, 28 април 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 73 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.