header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Патријарх Кирил борави у посети Албанској православној цркви Штампај Е-пошта
уторак, 01 мај 2018

 Поглавар Албанске православне цркве, архиепископ Анастасиј, рекао је патријарху московском и целе Русије Кирилу да је црква у Албанији у протеклих 25 година успела да се обнови након потпуног уништавања религије и да данас суштински доприноси препороду и социјалном развоју те земље.

         Архиепископ Анастасиј дочекао је патријарха Кирила у Сабору Васкрсења Христовог у Тирани. Прва у историји посета руског патријарха Албанији трајаће до 30. априла.

Поглавар Руске православне цркве ће служити литургију у Сабору Васкрсења Христовог у Тирани, посетиће богословску академију и Манастир Светог Влаха у Драчу, а састаће се и с албанским политичким руководством. 

Архиепископ Анастасиј подсетио је патријарха Кирила да је од 1968. године ситуација у Албанији била специфична када је реч о религији.

„Земља је званично, у Уставу, проглашена апсолутно атеистичком државом, у којој је на најнасилнији и најсуровији начин религиозна вера била сахрањена током 23 године“, рекао је албански православни поглавар.

Сада се православље, као и друге религије у Албанији, обнавља. „Албанска православна црква је, поред чисто црквене реорганизације, развила и напредне пројекте у области здравља, образовања, културе, екологије“, рекао је Анастасиј. 

Под окриљем цркве је шест манастира, богословска академија у Драчу, Универзитет „Логос“ који образује економисте и медицинске лаборанте, девет основних школа, дечје прихватилиште, медицински дијагностички центар у Тирани, четири поликлинике и друге установе.

Патријарх Кирил је навео да је Руска православна црква током 20. века преживела слична искушења.

„Надам се да ће моја посета отворити нову страницу у односима наших братских помесних православних цркава“, рекао је руски патријарх.

 

Извор: "Спутњик"

Последњи пут ажурирано ( уторак, 01 мај 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 73 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.