header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Једно мисли, друго ради, треће говори...
Једно мисли, друго ради, треће говори... Штампај Е-пошта
субота, 05 мај 2018

 Православна и Римокатоличка црква се неће ујединити – изјавио је руски митрополит Иларион

Он руководи `дипломатијом` Руске православне цркве и указао је да до тога неће доћи због „противречности и разногласја” која су се међу њима нагомилала током целог миленијума раздвојеног постојања.

        Коментаришући недавну изјаву цариградског патријарха, Вартоломеја да је неизбежно обједињавање двеју главних грана хришћанства, руски јерарх је додатно објаснио:

„Не делим ту тачку гледишта. Упркос томе што су основе наше вере једнаке, а и Символ вере безмало једнак, римокатолици имају другачију представу о Светом Духу. То је прво. А за безмало хиљаду година раздвојености се накупило веома много противречја и разногласја.”

У наставку је указао: „На пример, нека лица у Католичкој цркви су проглашена за светитеље, а Руска православна црква их сматра јеретицима или гонитељима православља. Католици говоре о могућој канонизацији кардинала Степинца. Тај кардинал је био Хрват, а у Католичкој цркви се поштује као светац. Али, по мишљењу Српске православне цркве, он је у годинама Другог светског рата учествовао у геноциду над Србима”.

Митрополит Иларион је навео и низ других аргумената којима је показао да обједињавање православних и римокатолика није могуће у догледној будућности.

Апострофирао је вишекратне покушаје наметања православнима уније, посебно у време крсташких похода, као и антиправославно деловање унијата у данашњој Украјини.

 

Извор: "Факти"

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 34 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.