header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Свети Макарије Оптински: Против раног екуменизма (164. писмо) Штампај Е-пошта
уторак, 05 јун 2018
        Ово писмо би требало да Вам стигне или уочи празника светог Васкрса, или после поплава, у дане кад се већ буде славило. И ја Вама упућујем своје честитке уз сверадосни и високоторжествени празник Васкрсења Господа нашег Исуса Христа, с радосним ускликом:

Христос воскресе!

Нека Вас удостоји Васкрсли Исус да радосно дочекате овај празник и да га испратите са духовном утехом.

Чудесно јављање иконе Мајке Божије и исцељење од иконе светитеља Николаја требали би да служе за утврђење вере у народу и као подстицај за побожност. Али, нема много оних који на ово обраћају пажњу, већ више скрећу у чулност, заокупљени раскошју и разонодом.

Но, ево насртаја на нашу православну Цркву са стране папске пропаганде и кроз наше бивше синове Цркве, који су пак застранили од њеног спасоносног учења и постепено уносе отров јеретичког западног учења прерушавајући га у побожност и истину – ово је увреда за истините пастире и синове Цркве. Вукови упадају у стадо Христово, а пастири се, дакако, труде да их отерају, али су многи у стаду према вери или равнодушни, или јој претпостављају туђу, зближавајући се са Западом. И сви виде у њему [Западу] тобожње добро, а своју Русију омаловажавају. Да ли такви слушају глас својих пастира? А још је и недавно у иностранству штампана књига  о могућности сједињења Цркава, кажу да је то дело Николаја Борисовича Голицина на руском језику[1]: какву велику штету ће учинити! Свакако ће се у много примерака увући и код нас. Тȁ и високи кругови јавности халапљиво слушају француског проповедника. Све то не само да не радује, него наноси бол православном хришћанском срцу. Дозвољена је верска трпељивост[2], а они већ желе да надвладају. Не допусти, Господе, да се то деси!

У нашим крајевима застрањење се још увек не види, али можда ми не видимо зато што такви људи код нас не долазе, а сви они који нас посећују су чврсти у православљу.

Један од наших јерусалимских мисионара, о. Леонид Кавелин, је на сопствену молбу повучен, те ће после Васкрса отићи оданде. Послао нам је поклон – књигу св. Исака Сирина на словенском језику, коју је на Атонској гори у лаври св. Атанасија написао монах Гаврил 6897. године од постања света, односно 1389. г. од рођења Христова, пре пет столећа. Писмо је полуустав и прилично је читко. Ето, када је још била преведена та књига, а може се и претпоставити да превод ове књиге потиче из још старијих времена. Има и један цртеж – слику св. Исака.

Брине Вас што немате у близини духовника. Да, то није мала брига. Ако не можете да га нађете међу својим [парохијским свештеницима], има ли можда у близини неки манастир где би могли наћи таквог човека? Ја сам чуо за случајеве када су – због недостатка калуђера – појединци изабирали благочастивог духовника из редова белог свештенства.

Молим вас за ваше свете молитве, као и увек вам желим здравља и спасења, и остајем ваш самолитвеник,

многогрешни ј[еромонах] Макарије,

31. март 1859. године 

 

Са  руског превео: Ален Новалија                  

  ________________

[1] „О возможномъ соединенiи Россiйской церкви съ Западною безъ измѣненiя обрядовъ православнaго богослуженiя“ – кнез Н. Б. Голицин, руски музичар и храбри официр који се небројено пута борио против Француза и Енглеза, преводилац Пушкина на француски, објавио је ову књигу 1858. г. у Берлину, Паризу и Лондону, због чега је краће време био и у кућном притвору. Кнез Голицин је био изразити филокатолик, а његово дело је први пример екуменистичке идеје код Руса. Тврдио је, између осталог, да су Грци заиста раколници који су се одвојили од Рима, али да то није случај са Руском црквом.

[2] Службено већ од 1773. г. у време владавине Катарине Велике, а под Александром II (1855.-1881.) су верске слободе још више утврђене.  

 

 

   

Последњи пут ажурирано ( уторак, 05 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 9 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.