header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕЈЕРЕС ЕКУМЕНИЗМА arrow Кад Бог хоће неког да казни, прво му узме памет!
Кад Бог хоће неког да казни, прво му узме памет! Штампај Е-пошта
среда, 06 јун 2018

 Владика захумско-херцеговачки и приморски Григорије приредио је у недјељу ифтар за мостарског муфтију Салема ефендију Дедовића и његове сараднике.

Будући да муфтија због рамазана није био гост на слави Саборне цркве Свете Тројице, владика Григорије је за њега, имаме и сараднике приредио вечеру, односно ифтар у Владичанском двору у Мостару.

Ово је друга година заредом да је владика приредио ифтар за муфтију.

Владика Григорије подсјетио је да је ифтар у Владичанском двору у Мостару већ постао традиција и да он свједочи добрим односима с муфтијом, али и добрим односима двије вјерске заједнице у Херцеговини, те љубави и поштовању.

Владика је напоменуо да је изабаран на нову дужност за епископа франкфуртског и цијеле Њемачке и да не зна колико тамо има православаца, колико католика, колико муслимана – Бошњака, али да има намјеру да на све наше људе тамо гледа једнако, као што је гледао и овдје.

“Колико је важно да овдје будемо у дијалогу и разговору, поштивању вјере и обичаја, тако је важно и тамо. И Бошњаци у Њемачкој могу знати да им долази неко њихов, а не неки странац. Мислим да је и овај ифтар прилика и порука нашим људима и хришћанима и муслиманима – Бошњацима и овдје и у Њемачкој да гледамо један другога као свој свога. Не само због тога што говоримо један језик, већ што нас много тога везује кроз вијекове досад и за вијекове у будућности“, поручио је владика Григорије.

Муфтија Дедовић казао је да је овај ифтар одржан у пријатељском духи и сарадњи, чему свједоче и претходне године. “Ово је гест наших пријатеља из Епархије зајумско-херцеговачке на челу са владиком Григоријем, јер смо били спријечени да будемо на слави Саборне цркве. Ово је прилика да владики захвалимо на досадашњој сарадњи коју смо имали и да од Бога драгог замолимо да му да успјех на новим дужностима остајући у увјерењу да ће се оно што је он утемељио у међурелигијским односима у Херцеговини и сарадњи, која је препознатљива и која је заорала једну добру бразду, наставити“, рекао је муфтија Дедовић.

Нагласио је да је владика Григорије човјек храброг отварања процеса и сусретања религија и људи. “Надам се и молим Бога да смо на том путу оставили позитивног утиска за будућност и оставили посијано добро сјеме. Наши имами из источне Херцеговине најбоље знају колико је била важна подршка владике за развој и унапређење националних и вјерских односа“, рекао је муфтија.

Додао је да је сарадња донијела корист вјерницима на обје стране.

Муфтија Дедовић уручио је владики Григорију пригодан поклон, слику у бакрорезу са мотивима Мостара и живота Херцеговине. Том приликом је казао да је Исламска заједница у Херцеговини у валдики увијек имала искреног пријатеља и саговорника.

“У вама смо имали и пријатеља и саговорника. Били сте човјек дијалога и топлине, људскости и отворености. То сте свједочили својим дјелом, што је за нас од непроцјењиве важности“, рекао је муфтија напомињући да су у поратном времену заједно сијали помирење у херцеговачку земљу и изразио наду да су у том успјели.

Владика захумско-херцеговачки и приморски Григорије и прошле године организовао је ифтра за муфтију, а сваке године на славу Саборне цркве Свете Тројице у Мостару, која је ове године прослављена 27. маја, долазе и представници Католичке цркве, али и људи свих вјера и нација.

 

Извор: http://lat.rtrs.tv/

Последњи пут ажурирано ( среда, 06 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 61 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.