header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Руски јахачи апокалипсе у Ватикану (осврт Уредништва) Штампај Е-пошта
петак, 08 јун 2018

 30. маја 2018. године, у аудиторијуму папе Павла VI у Ватикану, одржан је сусрет римског папе Фрање с делегацијом Руске Православне Цркве и Италијанске бискупске конференције, које су се обреле у Риму у оквиру руско-италијанског форума-дијалога по линији грађанских друштава и разговара о теми црквеног ходочашћа.

        Високу делегацију руских екумениста предводио је председник Одељења за спољне црквене везе Московске патријаршије (ОВСЦ) митрополит волоколамски Иларион, а делегацију ватиканских јеретика надбискуп Перуђе Ђалтијеро Басети, председник италијанске бискупске конференције.

Отварајући састанак, кардинал Басети представио је папи тему дијалога између две цркве - ходочашће хришћанским светињама, а такође и чланове две делегације који су у архијерејском чину.

Обраћајући се папи Фрању с поздравном речју у име делегације Московске патријаршије, митрополит Иларион  је истакао значај дијалога између Руске Православне Цркве и Римокатоличке цркве Италије за јачање међусобног разумевања и трајног мира међу народима:

 „У средишту нашег дијалог је велико наслеђе хришћанске културе које су створили руски и италијански народ под пастирским вођством цркве (не рече које?! – Уредништво). У свету који доживљава време драматичних подела, хуманитарну и миротворачку улогу цркве је тешко проценити. Област културе са својим универзалним језиком има огромни потенцијал за заједничко сведочанство цркава о универзалним вредностима мира, доброте, љубави, милосрђа и праштања, које у јеванђељској благовести проналазе свој највиши израз“.

Како је митрополит Иларион даље рекао, у Заједничкој декларацији коју су потписали папа Фрања и патријарх Кирил у Хавани 2016. године, наглашена је заједничка духовна традиција цркава Истока и Запада. Један од најважнијих елемената ове традиције је поштовање Светитеља. Управо на састанку у Хавани било је договорено да се мошти Светог Николаја Чудотворца пренесу из града Барија у Русију.

Председник ОВСЦ-а обавестио је понтифа да ће у јесен ове године једна од главних светиња Руске цркве стићи у Рим - икона "Распеће", сликара Дионисија, великог ученика преподобног Андреја Рубљова.

 „Ова, читавом свету позната руска икона, по први пут ће напустити Русији, како би се појавила пред очима хиљада ходочасника који посећују Рим. Скупа са њом, у галерији катедрале Светог Петра биће изложено још двадесетак икона из збирке Државне Третјаковске галерије“, - истакао је митрополит Иларион.

На крају свог иступања, вођа делегације Руске Православне Цркве је рекао:

 „Ходочашће општехришћанским светињама, које се налазе у Римокатоличкој цркви или Православној Цркви, упознају ходочаснике са традицијом, историјом и уметничким наслеђем Цркве и народа једне или друге земље. Ово, пак, не може а да не допринесе расту међусобног разумевања, православно-римокатоличком дијалогу и јачају међунационалног и међурелигијског мира“ (водећи руски екумениста добро зна да Содом није уништен у рату, него усред мира и материјалног благостањанап. „Борба за веру“).


У свом отпоздраву, папа Фрањо је срдачно поздравио обе делегације, наглашавајући значај комуникације и добронамерног дијалога између православних и римокатолика. Обраћајући се члановима делегације Руске Православне Цркве и лично митрополиту Илариону, папа је рекао:

 „У вашем присуству, и посебно пред Вама, драги брате (!!!), желео бих још једанпут да нагласим да Римокатоличка црква никада неће дозволити приступ који би, са њене стране, провоцирао поделе. Ми никада то нећемо дозволити. Ја то не желим. У Русији постоји само једна Патријаршија – Ваша. И за нас (!!!) неће бити друге“.

По папиним речима, унијатство као метод апсолутно је неприхватљив у односу између православних и римокатолика у садашњој фази; само је братски дијалог једини могући пут ка већем јединству. „Његова Светост“ је с топлином поменуо сусрет са Свјатјејшим патријархом московским и целе Русије Кирилом у Хавани 2016. године, који је имао велики значај за развој односа између две цркве. Папа је посебно нагласио:

„Римокатоличке цркве не би требало да се мешају у унутрашње послове Руске православне цркве, укључујући и политичке разлоге. Таква моја позиција је и позиција Свете столице данас. Они који другачије поступају, не потчињавају се Светој столици“.


На крају аудијенције, папи су били представљени чланови обеју делегација, а затим су две стране размениле поклоне за успомену.

 

По материјалу са сајта ОВСЦ-а

Превод и приређивање: "Борба за веру"

 

Осврт Уредништва:

Као што видимо, Московска патријаршија тоне у све дубљу апостасију. После апокалиптичког сусрета папе Фрање и патријарха Кирила на Куби 2016. године, екуменизам у Руској Цркви напредује џиновским корацима. Вођа њене делегације у посети Ватикану, митрополит Иларион, без икаквих задршка говори њу ејџерским и екуменистичким новоговором. Он је ту ради компромиса, брисања разлика, изједначавања светлости и таме, правде Божије и безакоња, Цркве Божије и синагоге сатанине. Он говори језиком који папа разуме, и користи речи које архијеретика папу и његове следбенике неће повредити (а то је језик јереси). За њега је "црква" јединствена, Рим није отпао 1054. године, духовна традиција Истока и Запада је „заједничка“, Светитељи и светиње су „општехришћанске“, традиција, историја и уметничко наслеђе „цркве“ су изнад Светих догмата и Светих канона, Латини нису ни у јереси ни у расколу, моралне вредности су заједничке, ломаче су бајка, крсташи су били доброчинитељи православног Истока, папа јесте непогрешив, он је највећи миротворац и треба му се поклонити... Наш народ би рекао: „Не пада снег да покрије брег, него да свака звер покаже свој траг“. А јеванђељски: „Породи аспидини! како можете добро говорити, кад сте зли? јер уста говоре од сувишка срца“ (ср. Мт.12,34).

Но, шта је најтипичније за екуменистички новоговор? Непомињање имена Исусовог! Јединог имена под небом даног људима којим би се могли спасти (ср. Дап.4,12). Свети Владика Николај би рекао: Јер, уједначитељима људи, народа и вера, највише ће сметати Христос, Неуједначитељ и Неуједначиви. Како би се могла уједначити истина са лажју? Лаж се не противи овом уједначењу, она га тражи, али јој се истина противи. Гле, истина и лаж нити могу орати на истој њиви, нити спавати у истој постељи...  По плану тих властољубивих сила треба да се изведе уравњање и уједначење свих људских бића на земљи. А то уравњање и уједначење не односи се само на хлеб, него и на дух, и не само на политичка права и културу, него и на веру и морал.

 „Востани и Господи да не преобладајет человјек... (Пс. 9: 19)

Последњи пут ажурирано ( петак, 08 јун 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 59 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 КЊИГЕ НАШИХ САРАДНИКА НА САЈМУ КЊИГА

Детаљније...

+ + +

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.