header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Испитати Шешељеве наводе Штампај Е-пошта
петак, 13 јул 2018
          Притисак на врх цркве да испита Шешељеве оптужбе на рачун епископа милешевског. Комисија би могла да истражи да ли је Ракита прекршио монашки завет

Да ли је владика милешевски Атанасије (Ракита) прекршио монашки завет безбрачности и живи као породичан човек и родитељ - могла би да буде тема званичне црквене истраге под окриљем Светог архијерејског синода СПЦ.

Утврђивање истине о поштовању монашких завета владике Атанасија последица је скандала у којем се нашао заједно са пензионисаним владикком Филаретом, иначе својим претходником на трону Милешевске епархије. Они су се прошле недеље физички сукобили у манастиру Дубница код Нове Вароши, а већи број верника окупљених на вечерњој служби присуствовао је кошкању, гурању и чупању за браду двојице великодостојника.

Озбиљне последице ове истраге могао би, неочекивано, да претрпи и председник Српске радикалне странке Војислав Шешељ, који је узевши у одбрану владику Филарета изнео низ јавних оптужби на рачун милешевског епископа.

- Владика Атанасије је дошао у манастир Дубница у веома алкохолисаном стању - испричао је Шешељ на ТВ Хепи. - Тако пијан готово са врата напао је владику Филарета да је украо епархијске паре и да због тога мора да иде из епархије. Иначе, Атанасије Ракита има жену и двоје деце, што је противно свим црквеним прописима.

Шешељ је навео и име жене, која наводно живи у Београду. Он тврди и да је она била на платном списку Епархије бихаћко-петровачке кад је Атанасије био на њеном челу, као и да јој је запослио брата као рачунополагача у епархијама којима управља.

Ове тешке оптужбе, осим што су скандализовале вернике, изазвале су велики потрес у врху СПЦ. Већи број епископа, свештеника и верника од патријарха Иринеја и Светог синода затражио је отварање званичне црквене истраге.

Протођакон др Љубомир Ранковић из Епархије шабачке, дугогодишњи шеф медијске куће "Глас Цркве", каже за "Новости" да СПЦ мора да има одговор на Шешељеве оптужбе.

- Једино што би било одговорно јесте да Синод, у складу са црквеним канонима, под хитно формира комисију која ће да испита све Шешељеве наводе. Уколико су оптужбе тачне, дотични епископ морао би да буде кажњен лишењем епископског чина. Ако се покаже да су тврдње неистините, Војислава Шешеља, који је изнео непроверене оптужбе, требало би искључити из црквене заједнице - јасан је Ранковић.

 

АТОМСКИ УДАР У ТЕМЕЉ ЦРКВЕ

ПРОТОЂАКОН Ранковић истиче да су очи верника и свештенства после овог скандала упрте у Свети синод и патријарха.

- Узнемирење и огорчење међу свештенством и народом је огромно. Уколико патријарх и Синод ништа не предузму око расветљавања овог догађаја, у нашој цркви ништа неће бити као што је било. Овај скандал је атомски удар у саме њене темеље, која је епископална по својој структури и на тој чињеници почива црквени поредак. Ћутање пред овим скандалом драматично ће пољуљати пре свега високи углед и светињу епископског чина, а самим тим и све црквене институције - упозорава Ранковић.

 

Р. Драговић, „Вечерње новости“

Последњи пут ажурирано ( петак, 13 јул 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 63 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.