header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Испитати Шешељеве наводе
Испитати Шешељеве наводе Штампај Е-пошта
петак, 13 јул 2018
          Притисак на врх цркве да испита Шешељеве оптужбе на рачун епископа милешевског. Комисија би могла да истражи да ли је Ракита прекршио монашки завет

Да ли је владика милешевски Атанасије (Ракита) прекршио монашки завет безбрачности и живи као породичан човек и родитељ - могла би да буде тема званичне црквене истраге под окриљем Светог архијерејског синода СПЦ.

Утврђивање истине о поштовању монашких завета владике Атанасија последица је скандала у којем се нашао заједно са пензионисаним владикком Филаретом, иначе својим претходником на трону Милешевске епархије. Они су се прошле недеље физички сукобили у манастиру Дубница код Нове Вароши, а већи број верника окупљених на вечерњој служби присуствовао је кошкању, гурању и чупању за браду двојице великодостојника.

Озбиљне последице ове истраге могао би, неочекивано, да претрпи и председник Српске радикалне странке Војислав Шешељ, који је узевши у одбрану владику Филарета изнео низ јавних оптужби на рачун милешевског епископа.

- Владика Атанасије је дошао у манастир Дубница у веома алкохолисаном стању - испричао је Шешељ на ТВ Хепи. - Тако пијан готово са врата напао је владику Филарета да је украо епархијске паре и да због тога мора да иде из епархије. Иначе, Атанасије Ракита има жену и двоје деце, што је противно свим црквеним прописима.

Шешељ је навео и име жене, која наводно живи у Београду. Он тврди и да је она била на платном списку Епархије бихаћко-петровачке кад је Атанасије био на њеном челу, као и да јој је запослио брата као рачунополагача у епархијама којима управља.

Ове тешке оптужбе, осим што су скандализовале вернике, изазвале су велики потрес у врху СПЦ. Већи број епископа, свештеника и верника од патријарха Иринеја и Светог синода затражио је отварање званичне црквене истраге.

Протођакон др Љубомир Ранковић из Епархије шабачке, дугогодишњи шеф медијске куће "Глас Цркве", каже за "Новости" да СПЦ мора да има одговор на Шешељеве оптужбе.

- Једино што би било одговорно јесте да Синод, у складу са црквеним канонима, под хитно формира комисију која ће да испита све Шешељеве наводе. Уколико су оптужбе тачне, дотични епископ морао би да буде кажњен лишењем епископског чина. Ако се покаже да су тврдње неистините, Војислава Шешеља, који је изнео непроверене оптужбе, требало би искључити из црквене заједнице - јасан је Ранковић.

 

АТОМСКИ УДАР У ТЕМЕЉ ЦРКВЕ

ПРОТОЂАКОН Ранковић истиче да су очи верника и свештенства после овог скандала упрте у Свети синод и патријарха.

- Узнемирење и огорчење међу свештенством и народом је огромно. Уколико патријарх и Синод ништа не предузму око расветљавања овог догађаја, у нашој цркви ништа неће бити као што је било. Овај скандал је атомски удар у саме њене темеље, која је епископална по својој структури и на тој чињеници почива црквени поредак. Ћутање пред овим скандалом драматично ће пољуљати пре свега високи углед и светињу епископског чина, а самим тим и све црквене институције - упозорава Ранковић.

 

Р. Драговић, „Вечерње новости“

Последњи пут ажурирано ( петак, 13 јул 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 84 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.