header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Шта се тренутно догађа у епархији милешевској Штампај Е-пошта
субота, 14 јул 2018

 Помаже Бог господо хришћанска,

Стање у Епархији милешевској се не смирује. Пре пар дана у јутарњем програму телевизије Хепи телефонским путем укључио се др Војислав Шешељ и изнео тачно стање напада на Епископа Филарета, а и личне податке и адресу госпође Александре Јуришић супруге Епископ Атанасије. Са овим исказом је речено, да је Епископ Атанасије прекршио монашки завет безбрачности и учинио финансијске малверзације са црквеним новцем, где је ставио на платни списак своју супругу и њеног брата господина Зорана Јуришића. То је што јавност зна, а о томе смо писали у претходним текстовима.

Из поверљивог извора из Владичиног двора у Пријепољу сазнајемо следеће: Епископ Атанасије (Ракита) преко својих људи позива одређене свештенике, из Архијерејског намесништва пљеваљског и прибојског, а који су у веома добрим односима са Епископом Филаретом да утичу на самог Епископа (Филарета) да повуче своје речи и исказ, и да, пред Синодском комисијом све негира. Сем негирања, Епископ Атанасије тражи од Епископа Филарета да изјави да до сукоба уопште није ни дошло. Да они (епископи) живе у правој братској-хришћанској љубави. И да су то све зли људи измислили, јер су плаћени да ударе на саму цркву. Оно што је још тражи од Епископа Филарета јесте да не помиње више његову жену и децу, тј. тражи се негирање истога.

Уколико би Епископ Филарет урадио све горе што смо навели и слагао чланове Синодске комисије и самог Патријарха, Епископ Атанасије урадити ће све у Синоду, даће свој максимум, да се Епископ Филарет из манастира Дубнице премести у бољи манастир. У солуцији су два манастира. Манастир Св. пророка Илије у месту Јабука или манастир Св. Николаја Мирликијског у Прибојској Бањи. Разлог премештаја у ове манастире јесте тај, што су овде бољи услови за живот него у манастиру Дубница. Такође је обећано, да ће бити постављена једна монахиња или плаћена жена која би кувала, прала и чистила самоме Епископу Филарета.

Стање је веома напето. Из сата у сат очекује се позив из Београда. Епископ Атанасије проклиње дан када је дошао у Епархију милешевску, "боље да сам остао у Петровцу, ту ме не би дирали, тамо је сами крај свијета" и "који ме је ђаво тјерао да дирам Филарета, требао сам га пустити на миру, нека труне у оној рупи" речи су Епископа Атанасија. Све се ради на томе да се Епископ Атанасије престави као жртва, а не нападач. Ових дана беседе које је беседио говориле су о самом страдању и жртви. Да ли су те беседе везане за њега или је реч о угодницима Божијим, то Вам не би знали да кажемо.

И да кажемо и ово. Манастир Дубница налази се у селу Божетићи код Нове Вароши на обронцима планине Јавор на преко хиљаду метара надморске висине. Од Нови Вароши удаљен је око 22 километара, а од Пријепоља 45 километара. Потиче из 15. века, а обнова је започела 2003. године. Сама црква, звоник и чесма су грађани од тврдог материјала (камен и сига), док је само "конак" монтажни објекат - тзв. монтажна кућа. Просторије су веома мале, тесне и веома хладне. Термоизолација је веома лоша, а ту су зиме веома хладне и оштре, тако да је веома тешко загрејати те просторије. План је био да то буде само привремено решење за смештај монаха, док се не започне градња чврстог конака. Због свих ових дешавања која су се десила у Епархији милешевској, до градње новог објекта није дошло и дан-данас.

 

Идентитет аутора чланка познат Уредништву

Последњи пут ажурирано ( субота, 14 јул 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 36 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.