header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Шта нам то рече Атанасије Ракита? Штампај Е-пошта
недеља, 22 јул 2018

 На званичном сајту Епархије милешевске изашао је транскрипт његове бесједе и аудио запис исте, изречене у манастиру Милешева на дан Преподобног Сисоја Великог када се приступило потписивању петиције за опстанак и останак Атанасија Раките. Шта нам је то рекао Преосвећени Епископ (још увек) милешевски пробаћемо да анализирамо у следећим текстовима.

Наслов каже "Да вас клевете не збуњују и не поколебају". Драги владико, знамо да ће Ти ово читати ђакон Никола и секретар Бранислав па да Ти кажемо, овако јавно. Нису нас збуниле клевете, већ Твоји поступци и радње које си чинио ових и претходних дана. Понашао си се као локални кабадахија, силио се и кад треба и не треба. Ко си ко ти? А знај добро и Ти и остали да сила Богу није мила.

Даље, кажеш да је бачена једна велика клевета на Епархију милешевску и на Епископа милешевског. Не бих рекли да је то тако, а и да јесте тако како Ти кажеш, драги владико, што се не запиташ од кога је то кренуло. Ко је тај који је довео до узрока и дизања "прашине" не само овде, већ по читавој територији бивше Југославије. Да ли је то кренуло од Пере, Јове и Смиље или од Тебе владико. Кажеш да је нападнут Епископ милешевски. А да ли приличи једном Епископу СПЦ да се тако понаша и опходи према ближњем свом? Да ли је то пример једнога пастира? Знајте добро сви ви, паметан и мудар је Српски народ, чита Србин између редова, није Србин наиван, неће њега нико лако "замутити" и одвојити од Христа и Светог Саве и Белога Анђела. Србин хоће истину да зна, а не да нам вукови у јагњећој кожи држе монологе које њима одговарају.

Наводиш да сте тога дана били на Воденој пољани и свратили у Божетиће да видите како су "брат Филарет и отац Павле". Успут, то никако нисте могли да изведете, само сте морали наменски да се упутите. Јер пут од Водене пољане до Пријепоља не води преко Божетића. Лепо је све то, али мало је не логично. Ко још нормалан долази у сами мрак у планинско село по информације о прехрамбено-хигијенским производима за братство. Зар није лакше и логичније да сте их контактирали телефонским путем дан раније, па фино да сте дошли са наруџбом и уручили им. Сели и фино у правој хришћанској љубави  поразговарали о свему и о добром и о лошем.

Тамо наводиш да тог дана ниси ни пришао алкохолу, нити си гледао да ли и други прилазе. Са овом изјавом си само потврдио оно што се увелико прича, а то, да си склон алкохолу. Можда тај дан и ниси, а шта је са осталих дана? Разумемо ми да је то болест, али не разумемо зашто се не лечиш. Није срамота тражити лек. Срамота је то прекривати. Кажеш "онај човек". Зашто јасно не каже да је то др Војислав Шешељ. Он је тај, који је јавно, преко телевизије са националном фреквенцијом изнео неке чињенице и право стање о Теби и шта се то десило у манастиру Дубница.

Све је ово тужно и жалосно у целој овој причи. А ми, Срби ко Срби, све то окренемо на шалу. Ваљда нам је само шала и смех остали у овом тешком и тмурном времену. Тако се многи шале на Твој рачун па кажу: ако планираш у Пријепоље ових дана обавезно се обриј или скрати браду на јединицу, јер ако те Ракита ухвати све ће ти длаке почупати.

 

Идентитет аутора чланка познат Уредништву

Последњи пут ажурирано ( недеља, 22 јул 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 24 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.