header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Тако пишу Милове новине: Службено потврђено: Кирил стиже 31. августа у Истанбул
Тако пишу Милове новине: Службено потврђено: Кирил стиже 31. августа у Истанбул Штампај Е-пошта
среда, 08 август 2018

 Канцеларија генералног секретара Светога Синода Цариградске патријаршије је касно синоћ потврдила незваничне агенцијске тврдње да ће 31. августа у посету патријарху Вартоломеју допутовати московски патријарх Кирил.

         Посета ће бити, како је наглашено, „на Кирилов захтијев". Саопштено је да ће Кирил одржати састанак са Вартоломејом и „надлежним органима мајке-Цркве о питањима од заједничкога интереса”.

Од 1. септембра до 3. септембра у Цариградској патријаршији већ је заказана Синакса (Сyнаксис) – окупљање свих епископа ове Цркве.

Како се очекује, уочи Синаксе, одржаће се редовна седница Светога синода Патријаршије. Према неким вјерским аналитичарима, на Синоду и Синакси ће разматрати и „украјинско питање", тј. питање томоса – грамате о давању аутокефалије Цркви у Украјини.

Архиепископ Евастриј Зорја, шеф информативне службе Украјинске православне цркве Кијевске патријаршије, раније је саопштио: „Очигледно, посета Кирила Истанбулу има за циљ, ако не да патријарха Вартоломеја потпуно одговори од намјере да ријеши ‘украјинско питање’, онда барем да његову одлуку о давању томоса на неко вријеме одложи”.

Протеклих мјесеци – мимоилазећи се у шатл мисијама – делегације Цариградске и Руске цркве су обишле већину других помјесних цркава да би их информисали о међусобно потпуно конфронтираним намјерама у Украјини и добили њихову подршку. У Москви је 9. јула група архијереја Цариградске патријаршије код Кирила имала „радни састанак”. „Током дискусије разговарано је о питањима везаним за очување међуправославнога јединства”, саопштено је. Никаквих других информација није било. Састанак је очигледно доживо крах.

Кирилов пут у Истанбул, на сусрет са Вартоломејом – који ће вјероватно бити одржан у четврти Фанар, ђе је древно резиденцијално седиште Цариградске патријаршије – биће можда посљедњи, очајнички покушај Москве да спријечи Цариград у његовим јасно потврђеним намјерама да у Украјини, давањем томоса, ријеши двоиподеценијски црквени раскол. Москва је запријетила Великим расколом, сличним диоби јединствене Цркве на Римокатоличку и Православну.

Добијањем томоса, Црква у Украјини би постала друга по бројности канонска црква у Васељени. Вјерује се да би се, рјешењем за Украјину, отворио пут и за добијање аутокефалије Цркве у Македонији, а потом можда и за потврду аутокефалије Цркве за Црну Гору, која је, за разлику од Украјине и Македоније, већ имала у прошлости канонски признату аутокефалну Цркву.

 

В.Ј., „Антена М“

Последњи пут ажурирано ( среда, 08 август 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 30 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.