header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Три бугарска митрополита назвала „опасним“ потезе патријарха Вартоломеја поводом Украјине
Три бугарска митрополита назвала „опасним“ потезе патријарха Вартоломеја поводом Украјине Штампај Е-пошта
петак, 12 октобар 2018

 Три бугарска митрополита - Ловчански Гаврил, Варненски и Великопреславски Јоан и Видински Данил – јавно су дејства цариградског патријарха Вартоломеја поводом Украјине назвали „опасним“.

         Текст  њихове заједничке изјаве објављен је на официјелном сајту Бугарске патријаршије.

Бугарски митрополити су упозорили да створена ситуација „прети јединству Православне цркве због једностраних потеза Цариградске партијаршије у Украјини“.

Указали су да питања – има ли Цариград право да делује као што чини поводом Украјине и има ли Московска патријаршија право да од њега штити своја права – две патријаршије не могу да разреше и зато у себи садрже опасност глобалног раскола у светском православљу“.

Посебно су указали да се у Бугарској цркви не прихвата тврдња (из Цариграда) да су једнострани потези цариградске патријаршије начин `лечења постојеће подељености међу православнима Украјине“.

Три утицајна бугарска митрополита су опоменула Цариградску патријаршију да она нема право да залази на канонску територију других патријаршија, а поготово да општи са украјинским шизматицима на штету јединства канонске јерархије у Украјини.

Гаврил, Јоан и Данил предложили су да се спорна питања поводом Украјине размотре на свеправосмавном сабору.

Митрополит Гаврил је на седници Синода Бугарске цркве, одржаном претходних дана, био предложио да то тело иницира сазивање свеправославног сабора поводом Украјине, али његов предлогтада није добио довољно гласова. Потом се бугарски Синод одлучио да лансира идеју формирања специјалне комисије за украјински проблем.

 

Извор: „Факти“

Последњи пут ажурирано ( петак, 12 октобар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 45 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.