header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Вартоломејеви "егзарси" на рапорту: Украјина спремна за томос о аутокефалији Штампај Е-пошта
четвртак, 11 октобар 2018

 Архиепископ Данило Зелински и епископ Иларион Рудник, егзарси (специјални изасланици) цариградскога патријарха, који у Кијеву протеклих неђеља координирају окупљање украјинскога православља, допутовали су данас у Истанбул како би реферисали Синоду Цариградске патријаршије.

Синод се јуче окупио и до 11. октобра ће засиједати и донијети важне одлуке о даљем расплету црквене ситуације у Украјини.

„Биће, уз Божију помоћ, све добро”, рекао је архиепископ Данило већем броју новинара окупљених на Фанару, кварту Истанбула у којем је седиште Цариградске патријаршије.

„Драго ми је што смо сусрели представнике црквене и секуларне (државне) власти Украјине. Утисци са пута су добри”, рекао је егзарх Данило.

Упитан да разјасни да ли су људи у Украјини спремни за уједињење цркава (из три различите православне јурисдикције), Данило је казао да је „Украјина спремна да размотри питање уједињења цркве вец́ 27 година, ако не и више од једнога стољећа”.

Данило је игнорисао провокативно питање руских ТВ репортера о евентуалноме погоршању безбједносне ситуације у Украјини након добијања томоса и благословио је све новинаре.
Према незваничним информацијама, егзарси Данило и Иларион су у извјештају Синоду саопштили да је Украјина спремна за добијање томоса.

Процес обједињавања три украјинске православне јурисдикције (УПЦ-КП, УАПЦ, дио УПЦ-МП) је у току. Да би се томос издао, мора постојати адресат, дакле прималац томоса – а то неће бити нека од постојећих јурисдикција, него нови црквени ентитет који ће објединити украјинско православље. Очекује се сазивање сабора архијереја Украјине у Кијеву који ће изабрати између себе поглавара нове Цркве.

Такође, није искључено да Синод у Цариграду сада одлучи о уклањању анатеме или „анатеме” коју је Московска патријаршија 1997. ставила на патријарха Филарета Денисенка, поглавара Кијевске патријаршије. Обједињавање Цркве у Украјини ће бити могуће само кроз литургијско јединство Цариграда и његових егзараха у Кијеву са свим архијерејима из редова досадашњих „расколника” Кијевске патријаршије, који су рукоположени од стране патријарха Филарета.

Новинарима су данас из Цариградске патријаршије незванично саопштли: „Томос о аутокефалији је први корак у стварању помјесне цркве. Ово је процедура која захтијева вријеме, а не само потписивање документа. Ово је напоран рад, који треба да се одвија без наглих потеза и врло пажљиво, никаквога спектакла неће бити”.

На питање када у Кијевској патријаршији очекују да ће томос бити од Цариграда објављен, архиепископ Јевстратиј Зорја, секретар Синода УПЦ-КП, данас је казао:

Не говоримо о конкретним датумима. Не зависи од нас. Једино опуномоћно тијело које може одлучити о томосу Украјинској цркви је Синод Цариградске патријаршије. Његови састанци одржавају се редовно једном мјесечно. Сада засиједа од 9. до 11. октобра. Наредно његово окупљање је у другој половини новембра. Стога, ако је Цариградска патријаршија спремна да донесе такву одлуку, она ће бити усвојена на овој седници Синода. Ако не, онда на једној од слиједећих. Постоји разлог за наду да ће цијели поступак бити завршен до краја године”.

Данашње засиједање Синода Цариградске патријаршије, како преносе агенције, завршено је око 18 сати. Члан Синода, митрополит Аустрије и егзарх Мађарске, Арсеније Кардамакис, саопштио је новинарима:

„Разговарали смо о томосу за Украјину. Одлука ће бити донијета када за то дође вријеме. Цариградска патријаршија има право да одобри ту аутокефалију”.

На питање односа са Руском православном црквом, која се противи аутокефалији и која је од 14. септембра прекинула литургијско општење са епископатом Цариграда, митрополит Арсеније је изјавио: „Ми не желимо да стварамо нови проблем. Уз Божију помоћ, ми ћемо дјеловати тако да све буде мирно, као што Он жели".

Синод у Цариграду сутра наставља рад. Очекује се, потом, званично саопштење о одлукама које ће бити донијете.

 

Владимир Јовановић, "Антена М"

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 11 октобар 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 22 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.