header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Патријарх Кирил долази у Србију Штампај Е-пошта
понедељак, 08 јун 2009

Патријарх Кирил долази у Србију

     08. jun 2009. | 15:25

Image      МОСКВА - Патријарх московски и све Русије Кирил посетиће почетком јула Цариградску патријаршију, а потом и осталих 14 православних цркава са циљем да успостави или обнови контакте са њиховим поглаварима.

У интервјуу руском месечнику "Фома" архиепископ волоколамски Иларион (Алфејев), председник Одељења за спољне црквене везе (ОСЦВ) Московске патријаршије је рекао да ће поглавар РПЦ, патријарх Кирил почети посету поглаварима помесних православних цркава у складу са диптихом и да те посете неће бити протоколарне већ прилика за јачање личног контакта са поглаварима сваке помесне цркве.

Озбиљна неслагања Москве и Константинопоља

Тема разговора са патријархом Константинопољским Вартоломејем, како је рекао архиепископ Иларион, делимично ће зависити и од исхода Свеправославног саветовања у Швајцарској у првој половини јуна, које ће бити посвећено питањима дијаспоре, око кога постоје озбиљна неслагања између Москве и Константинопоља.

Објаснивши да се дијаспором сматрају епархије које се налазе изван граница традиционалних православних земаља, Иларион је рекао да је за Московску патријаршију споран став Васељенске патријаршије да цела дијаспора треба да потпадне под јурисдикцију Константинопоља.

Та идеја се појавила се 20-их година и од тада је редовно понављају представници Константиновпоља на различитим међуправославним и другим саветовањима, што се, како је нагласио, не може правдати ни у канонима, ни праксом древне Цркве.

Према његовим речима, све националне цркве, па и Руска православна црква, духовно збрињавају своје људе у иностранству, па Руси у иностранству иду у руску православну цркву зато што желе да слушају литургију и проповед на свом језику.

"У цркви срећу своје сународнике, црква је за њих - острвце отаџбине", рекао је Иларион, указавши да у Европи, Америци и Аустралији, због различитих тумачења канона, у једној истој земљи паралелно постоје неколико православних дијаспора, са својим системом парохија, са својим епископом, а Константинопољ настоји да уреди ту ситуацију стварањем епископских скупштина на челу са јерахом Константинопољске цркве.

Московска патријаршија, како је рекао, залаже се за консултативно-координациони карактер тог тела, јер јерарх РПЦ може да буде потчињен само свом Светом Синоду.

Односи били на ивици прекида

Посета патријарха Кирила помесним православним црквама, која је већ извесна, одвијаће се по Московском диптиху (редоследу), према коме је Београд и Српска патријаршија на седмом месту.

Према Цариградском диптиху, редоследу и достојанству помињања, Српска православна црква је на шестом месту (Цариград, Александрија, Антиохија, Јерусалим, Москва, Београд итд.), а према московском, Грузијска патријаршија има место у помињању пре Српске, док је за јелински свет Грузија на деветом, последња међу патријаршијама.

Предмет спора је и Православна црква Америке, којој је РПЦ пре више деценија признала аутокефалију, па се у њеном диптиху помиње 15 православних цркава.

Патријарх Кирил ће имати прилику да поправи те односе са Цариградом, који су у време патријарха Алексија били на ивици прекида.

Цариград сматра да се мора увести ред у православни канон, који се мора вратити давнашњим одлукама васељенских сабора у првом миленијуму хришћанства.

Свети и велики сабор источне православне цркве

Октобра прошле године у Цариграду, на Фанару, одржан је сусрет православних поглавара, који су одлучили да треба наставити припреме - Светог и великог сабора источне православне цркве, чије би одлуке биле обавезујуће за све васељенске православне цркве.

Очекује се одговор на питање о потреби сарадње са другим хришћанским конфесијама - католицима, протестантима, англиканцима, јер се многе православне цркве налазе под притиском својих фундаменталиста, који се противе таквој сарадњи, пребацујући Фанару да води православље у унију са Римом, у издају вере и јерес.

+++

Свеправославно саветовање у Шамбезију

Представници православних цркава, учесници свеправославног саветовања које је у току у Православном центру у Шамбезију код Женеве, расправљају о статусу православних епархија у дијаспори, у оквиру припрема за Свети и велики сабор источне цркве.

У раду скупа учествују епископ бачки Иринеј и умировљени епископ захумско-херцеговачки Атанасије, који ће изнети став Српске православне цркве о важном питању православне дијаспоре и примени древних канона васељенских сабора, које различито тумаче традиционалне православне цркве.

Међу нерешеним су питања календара, екуменизма, диптиха, питања права на давање аутокефалије новим православним црквама и други важни проблеми који се морају ускладити међу помесним православним црквама пре одржавања новог васељенског сабора.

У оквиру те Свеправославне комисије основане су посебне комисије за дијалог са римокатолицима, протестантима, лутеранима, које се састају у Шамбезију на позив васељенског патријарха.

          http://www.rtv.rs/sr/vesti/drustvo/religija/2009_06_08/vest_135546.jsp
Последњи пут ажурирано ( понедељак, 08 јун 2009 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 33 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.