header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Време ће се скратити изабраних ради - тумачење пророштва Светог Пророка Данила Штампај Е-пошта
четвртак, 24 децембар 2009

 СВЕТИ ПРОРОК ДАНИЛО

Свети Пророк Данило је један од 4 велика пророка Старозаветна, који је живео и пророковао у 6.и 7. веку пре Христа, у време Вавилонског ропства Јеврејског народа. Као младић, са још три своја друга био је доведен на двор цара Навуходоносора да се храни од царске хране и да се учи језику и науци халдејској.

Захваљујући његовој верности Богу, он је добио велике духовне дарове, и више пута био избављен од смртне опасности, и постављен као трећи да влада у царству, и  ради његове вере и оданости Богу десила су се чуда због којих су (после) два цара незнабожачка поверовала у величину Даниловог Бога,и наредила да сви у царству поштују тог Бога, Који је Жив, и избавља слуге Своје. На Данилове молитве Бог му је дао дар тумачења снова и виђења, као и сама виђења:

Прво, да би њега и његове другове избавио од неправедне смрти, а затим, да би уразумио незнабожце, да би се прославило Име Божије, као и да би показао да уздржање, чистота, вера, послушност, смирење, молитва,и верност Богу, привлаче помоћ Божију као и да би наредним покољењима Господ открио какве све владавине очекују људе на Земљи,и шта ће на крају бити. У тих 12 глава описано је шта ће бити у наредних 26-27 векова. Његовој дечачкој чистоти Бог је открио све то. Халдејци су се бавили пуно бројевима и симболима, па је Св. Данило и добио такав дар духа, који је био потребан у његовој ситуацији. Он је видео до свршетка света. У 12. гл. му Арханђел каже да то буде запечаћено, да је то за последња времена, што значи да један део времена људи неће ни схватати, пошто се и не односи на њихово доба, али кад дође то време пред крај, онда ће они разумни препознати и схватити. Каже да ће многи да покушају да тумаче.

У првих 6 глава други говоре о њему, а у других 6 он говори сам о себи и о својим виђењима. Он тумачи 2 сновиђења цара Навуходоносора, 1 јављање руке која пише цару Валтазару, и 4 своја виђења. Уз то се описују и три чуда избављења- да је њима четворици управник на двору давао посну храну и да су они изгледали здравији и крепкији од оних који су јели царску храну, затим да су три младића остала цела и сачувана у ужареној пећи ,и да се међу њима појавио и 4. Човек,за кога сам незнабожачки цар сведочи да то као да је Син Божији, као и чудо да је Св. Данило остаожив међу гладним лавовима у јами. Као да је и неколико незнабожачких царева прославило Бога због тих чуда, и наредило да се у царству поштује Живи Бог, Кога Данило поштује.

 А све је почело од искрене жеље незнабожачког цара Навуходоносора да сазна шта ће бити после. Он у себи тожели, ником не казује, па је и одговор добио тајно од Бога кроз сновиђење. Цар Валтазар је јавно згрешио са својим дворјанима, пијући вино из сасуда храмовних донесених као плен из Јерусалима, па је и јављање њему јавно, рука га јавно пред свима изобличава - измерен си, нашао си се лак, царство се твоје одузима од тебе. А зашто – јер је имао пример свога оца, а није поштовао,није се са  поштовањем односио према сасудима из храма Бога Даниловог, иако је знао како је његов отац прошао.

А онда, на крају, и сам Данило има 4 виђења којим је Бог хтео и њега да укрепи, и народу Јеврејском да да наду. Данилу су отворене духовне очи, и он види као сада оно што ће се дешавати кроз  26-27векова.

Преко она 3 чуда избављења- од незнабожачке, хране, од огњене пећи и од гладних лавова у јами, Св. Данило је својом вером помогао  многим светитељима после њега, који су имали његов пример да се крепе, и да истрају у страдању за Христа. Тако је помогао и Св. Теодору Тирону, да узмежито уместо идолске хране, и Св. Поликарпу Смирнском кад су га бацили у огањ, и многим другим мученицима . Као пример.

А може да послужи као пример и последњим Хришћанима, који неће моћи да купују пошто неће хтети да примежиг антихриста. Њима је као пример, да је битна благодат која храни човека, која се добија од Бога у нужди, уз, наравно, нашу отвореност према Богу, уз наше поверење у Њега. Такође, да је Божији покров присутан и у смртној опасности, уколико буду стављени у огањ, или међу звери, да ће им Бог расхладити огањ, и затворити уста звери, као што се много пута дешавало кроз историју Хришћанства.

Цар Навуходоносор је добио као одговор шта ће после бити следећи сан. Сањао је огромног човека чија је глава од злата, а груди од сребра, други делови од мједи, гвожђа и земље. Данило му је протумачио да је глава од злата он, цар, моћан, а да ће после њега доћи мање моћна царства, од слабијег материјала, а последње ће бити и у себи раздељено- пошто су један прст од гвожђа а један од земље. То су после његовог, вавилонског, царства - Мидско, Персијско и Грчко. После њега су били цареви Кир и Дарије, па Александар Македонски.

На крају се од једне стене одвали камен, и он поста гора велика, и он сатре сва ова царства. То је Христос, Крајеугаони Камен, и Хришћанство, које ће завладати после, и  Царство Божије ће бити у векове.

Оно ће духовно да завлада целим светом, и прошириће се на све континенте. И том Царству неће бити краја.

Цар је прославио Бога Даниловог, али је било завидљиваца, који су хтели да науде Данилу, па су наговорили цара да изда наредбу да се направи златни кип , коме сви морају да се клањају, или ће бити убијени. Тужили су Јевреје како се не клањају кипу, и били су зато Јевреји бачени у ужарену пећ.

Али, Бог је опет помогао.

Цар је имао још једну опомену преко сна и предсказање  о томе шта ће му се десити ако не чува смирење, и ако се узнесе у свом царевању. Видео је дрво високо, и птице на њему, иживотиње под крошњом, и видео како се сече то дрво, уз наредбу да остане пањ. Да се сачува. И Данило му је протумачио да ће имати душевну болест 7 година, док не схвати ко влада земљом, да је то Бог, и док не ода хвалу Богу, а да ће му се после разум повратити. После и сам цар сведочи о томе шта му се десило, и хвали Бога, Који му је повратио разум.

Након овога имамо појаву руке цару Валтазару, и опис његовог обесвећења храмовних сасуда, што се тумачи као предсказање Антиоха 4 Епифана, који је оскрнавио Храм у Јерусалиму након више од 400 година.

Затим иде нова тужба против Данила следећем цару од стане завидљиваца, и његово бацање у јаму, и избављење силом Божијом од гладних лавова, и ново прослављење Бога од стране незнабожачког цара Дарија.

Затим следе Данилова виђења.

Виде 4 животиње како излазе из мора. То су 4 царства, како му је протумачио Архангел Гаврил. Вавилонско- лав са орловским крилима, Миђанско-медвед, Персијско - леопард, и ужасна, безимена животиња са 10 рогова - Грчко. И израсте један још рог, са људским очима, и устима која говоре хуле. То се тумачи као Антиох 4 Епифан. Али могуће је протумачити и као антихриста, јер ће он бити на крају, и говориће хуле, а у Откровењу се говори и о 10 царева који ће да приме власт са антихристом.

Ово виђење је врло повезано са Откривењем. Оно је као скраћено Откривење. Тамо се говори да ИЗ МОРА излази звер са десет рогова, а она слична рису, ноге као у медведа, уста као лавова. А аждаја јој даде своју силу, и свој престол и власт велику (не даје јој сву власт, него велику). И хуљаше на Бога, и ратоваше са светима, и дана јој беше власт над свом земљом.

 А друга звер изађе ИЗ ЗЕМЉЕ, и имаше 2 рога и говораше као аждаја. Чињаше знамења и учини да се људи поклоне првој звери. И би јој дано (значи нема то сама по себи), да  да дух ЛИКУ зверином , да ЛИК звери проговори, и учини да буду побијени  који се не поклоне лику. И учини све да им се дадежиг…

Неки Свети говоре да је лик зверин телевизор (2 рога- антена), значи она оживи лик, да лик говори, а то може уопште да буде и као монитор, компјутер, ”Звер” у Шенгену, компјутер који има податке за све људе на свету.

Да се вратимо на Данила. Пророк је затим видео Старца седог како седа на престоле. Одело му као вуна, коса као снег. Испод тече огњена река, и књиге се отварају, и поче Суд. Виде хулу тог рога, док не би звер убијена, и док не би узета власт осталим зверима.

Затим виде “Сина Човечијег” , како долази на облацима, и стаје испред Старца. Сину се даје вечна слава и власт. Ово се све односи на крај времена, на Страшни Суд, на победу Божију над антихристом и злом. Ово се све види и у Откровењу. Ово је као предобраз Откровења. Св. Пророку Данилу се дао део онога што је Св. Јован Богослов после више од 600 година добио као Откровење од Господа .

Друго виђење Данилово је било – ован и јарац  се сударају- борба Миђанско-Персијског са царством Александра Македонског. Он победи, али се осили, и рог му се сломи, и израсту 4 рога. То му се царство поделило. И поново се ту јавља мали рог, који избија и укида “свагдашњy жртву”, и руши свети стан. Ту се јавља Архангел Гаврил (први пут спомиње своје име), и тумачи да ће на крају настати цар “бестидан и лукав”, али ће на крају бити скршен, ”но не руком”. Ово се тумачило као пророштво за цара Антиоха 4 Епифана, али и он је касније тумачен као праобраз за антихриста.

Антиох је порушио храм и оскрнавио, али се то пророкује и за последња времена. О томе се говори и у Јеванђељу. Да ће доћи “гнусоба опустошења на месту светом”. То се односи  и на антихриста. Он ће, такође укинути жртву свагдашњу.

Треће Данилово виђење је објашњење виђења Св. Прор. Јеремије. Данило се молио да му буде откривено да разуме шта значи код пророка Јеремије 70 година, када ће доћи Месија. Он је постио, молио се, и опет му се јавља Арх. Гаврило.

Архангел му објашњава да се ту не ради о 70 година, него о 70 седмина година, односно о 490  година.

Да је толико одређено његовом народу и светом граду да се сврше преступи и да нестане грех... И да се помаже Свети над светима. А после 62 недеље погубљен ће бити Помазаник, и после ће бити разорен и Град и Светиња. Тај који разори Град, учиниће завет са многима на недељу дана, а у половини недеље укинуће жртву, и прибећиће мерилима мрским... То одговара и оном што се говори о антихристу у другом делу 11. главе – да ће прво склопити савез са многима, правећи се добар, као да поштује Светињу, а онда ће се наљутити, кад му Кинези (Дан.11,30) помрсе рачун, кад ударе са својом флотом, и онда ће отворено да пристане са онима који су против Закона и Светиње, и укинуће «свагдашњу жртву», односно Свету Литургију, и то ће бити на пола седмице, а то се односи на период од 7 година. На половини периода од 7 година доћи ће до тог преокрета, односно, прво ће 3 и по године да влада правећи се добар, а онда ће 3 и по године отворено да влада зло, укинувши Жртву свагдашњу, поставивши гнусобу опустошења, севши у храм као да је он бог уместо Бога. У 11. глави, 30- 39 стих, се о томе говори.

Народ који остане веран Богу падаће од мача, огња, ропства и грабежа.(Дан.11,33)

Он сам неће марити ни за кога Бога, и чудно ће говорити за Бога над боговима, и узвисиваће се изнад сваког бога, и славиће бога кога оци његови не познаваше.

Иначе, он ће бити незнатан човек (Дан.11,21), коме није намењена царска власт, али ће ЛАСКАЊЕМ освојити царство.

И надвадаће СА МАЛО НАРОДА – на превару.

Али, на крају, гласови са истока и севера ће га смести (Дан.11,44). То су Православни гласови – Русија, Кина (кажу да ће Кинези пред крај јако пуно примати Православље. Пише негде да ће жута раса знати тајну пре других.), Србија, Грчка...

«И разапеће шаторе двора свога МЕЂУ МОРИМА НА КРАСНОЈ СВЕТОЈ ГОРИ, и ту ће му бити крај и нико му неће помоћи.» (Дан.11,45)

Значи, кад удари на Свету Гору (међу морима), ту ће му доћи крај, Мајка Божија ће да стави тачку.

Као што је Ева довела до тога да Адам и она буду изгнани из Раја на смртну Земљу, тако ће, само у СУПРОТНОМ ПРАВЦУ, на крају, Мајка Божија, ставши на пут старој змији, варалици, и помогавши Својим изабранима да одбаце самовољно уживање у материјалном мимо Бога – преко ДЕВСТВЕНОСТИ, УЗДРЖАЊА, ПОСЛУШНОСТИ БОГУ, ПОВЕРЕЊА, МОЛИТВЕ, ПОСТА, ВЕРЕ У БОГА, вратити људски род у Рај, у рајско стање (чега су праобраз монаси, ангелски живот, Света Гора).

И, кад буде уништен антихрист (тамо пише, у 8. глави, да ће бити скршен, НО НЕ РУКОМ, значи   да ће га убити или Божја сила, или ће од неке природне непогоде умрети, а можда и од тровања воћем, јер је сатана преко једења воћа оборио Адама и Еву), након тога, Светом Пророку је откривено (у 12. глави), да ће наступити још 45 дана БОЖИЈЕ ВЛАДАВИНЕ на Земљи, и каже да је благо оном ко то доживи. А дато је то на крају од Бога да, као што су Адам и Ева живели у Рају 40 дана, да и Господ бива кушан од сатане у пустињи 40 дана, па 40 дана траје и наша припрема за Васкрс, 40 дана се Господ Васкрсли јављао на Земљи пре но што се Телом Вазнео, тако ће и на крају бити дано 45 дана да последњи људи искусе то Рајско стање ПОТПУНОГ ВАПАЈА ЗА БОГОМ, када ће  они од тог силног вапаја искоракнути из материјалног и из пале логике, која их је у Рају оборила, преумивши потпуно свој ум, потпуно одбацивши семе зла које им је у Рају змија посејала, и  ПРЕМЕТНУТИ се у духовна тела, неће умрети као људи до тада. То ће бити вапај потпуног враћања Богу, вечног. Потпуног поверења и савршене послушности.

 

П.С.

Каже се у Светом Писму да ће се време скратити изабраних ради да могу  да издрже  у доба владавине антихриста. Да ће година трајати као месец, месец као дан, а дан као сат. А каже се код Пророка Данила у 12.глави да ће мрзост гнусобе трајати 1290 дана, и то је тачно 3 године и 6 и по месеци.

Каже још пророк да благо ономе ко дочека 1335 дана, значи –још 1 и по месец после тога.

Ако је 3 и по године као 3 и по месеца , и 3 и по месеца као 3 и по дана, а 3 и по дана као 3 и по сата, онда ће 1290 дана трајати као садашњих 1290 часова, а то кад се подели са 24 добија се да ће то све трајати садашњих 53 дана и 18 часова , а то је 7 седмица и 4 дана и 18 часова. То је оно што се код Пророка говори о седам седмина и о  томе да ће гнусоба трајати ” време, времена и пола времена “, а то је у преводу - седам, седмица и пола од седмице .

Љубитељ пророка Данила

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 24 мај 2018 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 4 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.