header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ЕПАРХИЈСКЕ НОВОСТИ arrow Писмо владике Артемија САСиноду од 14. фебруара 2010.
Писмо владике Артемија САСиноду од 14. фебруара 2010. Штампај Е-пошта
понедељак, 22 март 2010

Писмо владике Артемија од 14. фебруара 2010.г.

 

А Р Т Е М И Ј Е

Православни Епископ СПЦ

Бр 01

14.02.2010. године

Призрен – Грачаница

СВЕТОМ АРХИЈЕРЕЈСКОМ СИНОДУ

Б Е О Г Р А Д

Ваша светости, браћо Архијереји,

Јуче на седници Светог архијерејског синода, између осталог, би ми саопштена одлука Св. арх. Снн. бр. 131 од 11. фебруара 2010. године, у којој стоји: „Задужитн Његово Преосвештенство Епископа рашко-призренског Г. Артемија да изврши примопредају Епархије рашко-призренске са администратором исте, којега ће посебном одлуком одредити Свети архијерејски синод”.

Прихватили смо ту одлуку, као и именованог Администратора, и одмах кренуо у ман. Грачаницу, како бисмо, сутрадан (тј. данас, 14. 02.) извршили одлуку Синода и обавили примопредају.

Не мало смо били изненаћени, и као човек и Епископ, повређени и унижени када су Нам успут стизале вести једна за другом, непријатне страшне, шта се све ради у манастиру Грачаници од стране Њ. П. Е. Aдминистратора Г. Атанасија, не чекајући Наш повратак и обављање заказане примопредаје.

Тек када смо стигли кући, сазнали смо и многе друге детаље, који су по нама, недопустиви и непримерени ни у једном друштву, а поготову у Цркви Божјој.

У манастиру Грачаница – у Нашој привременој резиденцији, затекли смо ванредно стање. Као да је прошао ураган или цунами. Стигао је Еп. Атанасије неки сат времена после завршене седнице Синода, заједно са Нашим викаром Еп. Теодосијем и пар дечанских монаха, и одмах преузео команду. Сазвао је архијерејске намеснике и локално свештенство и издао им директиве. Окупирали су зграду нашег боравка, провалили у неке закључане келије, заменили браве, искључили телефоне, сменили секретара ЕУО без његовог присуства и заменили браве на канцеларијама, заузели компјутер и опрему Инфо-службе у келији јерођ. Дамјана, поставивши „стражара” да не би о. Дамјан пришао до компјутера, поставили дечанског монаха у наше приватне просторије (кухињицу и трпезарију), и…

Монаштво по манастирима је узнемирено, збуњено и уплашено.
У народу велико незадовољство које ће се, незнамо како, пројавити. Тачно као што смо предвидели (не: организовали) и јуче на седници Вам предочили. Последице тек сада могу бита непредвидиве и трагичне. Време ће показати.

Знајући, пак, улогу Еп. Атанасија у припреми свега овога у задњих пет година, и после оваквог приступа „примопредаји”, обавештавамо Вашу Светост и Свети архијерејски синод да са њим нисмо у стању да обавимо приморедају Епархије, те Вас умољавамо, да одредите другог Администратора, неког од суседних Архијереја, како би цео процес могао бити легално вођен и благополучно приведен крају.

Уверени да овакав поступак Еп. Атанасија није у складу са Светим Канонима, са Уставом СПЦ и са Вашим благословом, остајемо у нади да ће те разуметн нашу молбу и по њој поступити.

Светом архијерејском синoду одан у Господу

Епископ Артемије

 

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 22 март 2010 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 64 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.