header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Реаговањe на текст „Препознајемо ли знаке времена“ (8. део) Штампај Е-пошта
понедељак, 27 децембар 2010
            Одговоре на нека од питања која је у свом тексту „Препознајемо ли знаке времена“ (http://borbazaveru.info/content/view/3158/1/) поставио г. Драго Жарковић, као и  на друга актуелна питања, можемо пронаћи у беседама наших правоверних епископа, калуђера, свештеника и мирјана. У овом наставку доносимо кратке изводе из беседа Владимира Димитријевића са линковима на којима се ове беседе налазе.

 

Одговор осми: Православна Црква је за јединство у истини

Владимир Димитријевић: ...Монаштво је увек било извор благодатног богослужбеног предања. Као што каже Св. Јован Лествичник: „Бог је светлост ангелима, а ангели су светлост монасима, а монаси су светлост онима који живе у свету.“ То је много важно за наше богослужење: на Светој Гори и данас постоји келија „Достојно јест“ у којој је Свети Архангел Гаврило једном монаху пренео целину те песме коју ми данас певамо...

 http://www.youtube.com/watch?v=GpnTdkTcCZU&feature=related

 

Владимир Димитријевић: ...Шта се може десити кад се реформи Литургије приступи непромишљено, показује нам судбина римокатолика. После Другог ватиканског концила који се завршио 1965, они су ту реформу спровели: скратили су своју мису на тридесетак минута, укинули латински, увели народни језик у богослужење, свештеника окрену лицем ка евхаристијском сабрању (народу), укинули постове, осим на Велики Петак, раздвојили исповест од примања хостија – римокаличког причешћа, неузимање хране пред примање хостије свели на пола сата, препоручили верницима да се причешћују на свакој миси. И шта су добили? Десила се духовна катастрофа! Широм данашње Европе римокатолици продају храмове јер у њих нема ко да иде...

http://www.youtube.com/watch?v=vJkk3yUEfBk&feature=related

 

В. Димитријевић: ...У грчкој је модернизам почео од полу-протестантских покрета, какви су „Зои“ и „Сотир“, који су, да би привукли народ у цркву, тражили гласно читање свештеничких молитава, укидање иконостаса, пренаглашавање проповеди у односу на молитву (звучи познато, зар не? – прим. „Борба за веру“). Сада су вођи реформе у Грчкој чудни људи, попут једног митрополита без митрополије (Јован Зизјулас –духовни отац и учитељ Игњатија Браничевског и осталих новотараца у СПЦ –прим. „Борба за веру“), који римокатолике сматра црквом, хомосексуалност биолошким проблемом, а подвигом устајање из кревета да би се стигло на службу у 9 изјутра. Ту има и неких свештеника иконописаца (Стаматис Склирис – прим. „Борба за веру“), чији ликови Христа и светих често делују испрепадано и поремећено (Боже, опрости!)... Ни једног свеца немају реформатори Литургије...

http://www.youtube.com/watch?v=QQ8V9n7jDLk&feature=related

 

Владимир Димитријевић: СПЦ и екуменизам.

...Православна Црква није за стремљење ка јединству по сваку цену. Она је за стремљење ка јединству у истини, и зато сведочи да је она та Црква коју је Христос основао...

Сада имамамо да милион верника и више годишње напушта Римокатоличку цркву. Зато је Ватикану неопходно потребан исток, потребни су му англиканци, који су разочарани либералном политиком англиканског врха, и где год има оних који су за то заинтересовани, Ватикан се појављује, и нуди своје, да тако кажемо, „добре услуге“...

Јован Зизјулас врло јасно каже да је на његове погледе, и не само на његове, него и на погледе других који имају његове ставове, веома снажно утицала римокатоличка теологија...

Дакле, ако такву догматику имамо на православном Богословском факултету у Београду, и ако први пут у историји тог факултета имамо једног римокатолика који као гостујући професор долази из Загреба да нам прича о екуменској теологији... значи, ту су се ипак десиле неке промене које нису безначајне...

http://www.box.net/shared/0mjf9vl9c3

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 27 децембар 2010 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 103 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.