header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow САОПШТЕЊА arrow Уредништво: Кратак осврт на васкршње гостовање бискупа Григорија на Б92
Уредништво: Кратак осврт на васкршње гостовање бискупа Григорија на Б92 Штампај Е-пошта
уторак, 14 мај 2013

 У последње време скоро да не прође дан а да се бискуп херцеговачки Григорије не огласи у неком антицрквеном и антисрпском медију. Обично је то Рингијеров „Блиц“, предводник свих прљавих кампања против српских епископа који нису по вољи Империје, чији је Григорије, негде од 2005, слуга покорни. Ђаво му ни на први дан Васкрса није дао мира, па је на усташофилној и антиправославној Б92 глуматао патриоту и борца за моралну чистоту у СПЦ. И то у емисији „Утисак недеље“, у којој се валоризује другосрбијанска србофобија, чија је водитељка своју „љубав“ према Православљу доказала, између осталог, и тако што је у једној својој емисији, емитованој на Богојављење, пре неку годину, човеку који се укључио у програм и поздравио је богојављенским поздравом „Бог се јави“, рекла „лаку ноћ" и прекинула му везу.

Бискуп Григорије је најпре критиковао извињење председника Србије због наводних српских злочина у Сребреници. Међутим, овог самопромовисаног „патриоту“ демаскирају његове сопствене речи о Сребреници, које је изговорио када се, потпуно преумљен, вратио из посете Америци 2005:

 „...Сребреница је једна, како бих рекао, мрља, срамота српске војске, а, као што знамо, српска војска, и ова као и оне претходне, имала је итекако свијетле примјере чојства и јунаштва. То је мрља са којом можемо или да се сусретнемо, да је 'оперемо', а постоје разни начини да се она опере, или да је мрљамо, мрљамо, да је размрљамо те да она постане још већа. На нама је како ћемо се опходити према тој спорној тачки. Моја теза је речена, Сребреница није почетак компликоване историје БиХ. Неки желе да ствар поставе тако. Ја им кажем, ако то поставите за почетак, пазите да ту не буде и крај историје ове лијепе (не)срећне земље. Са Сребреницом, као и са сваким срамним чином, треба поступати просто и једноставно, људски и хришћански, искреним покајањем, устајањем и окретањем ка будућности у којој је тако нешто немогуће” (Владика Григорије, Нама треба покајање / О злочинима и одговорности Цркве, извињењу и кајању, Статус магазин, 31-32/2005, стр.68.).

Паметном доста.

Бискуп херцеговачки се даље осврнуо и на случај владике Василија Качавенде па смо тако, осим лажног моралисања, могли да чујемо и два нова детаља о хајкању поменутог епископа.  Најпре, господин бискуп је открио да ће процес против владике Василија бити настављен (до његовог рашчињења, свакако), јер, како је рекао, Качавенда „нема друге мајке сем Цркве, а да се мајка кад има неких проблема тога тешко одриче“ и да он „не воли заташкавања“. Пошто се чеше онај кога сврби, тако је и Григорије потврдио оно што је већ увелико познато -  да је „читав процес решавања тог проблема (безаконог уклањања владике Василија - нап. "Борба за веру") потекао управо из Цркве“. А од кога би другог до од америчког послушника на послу урушавања Српске Цркве - самопроглашеног бискупа херцеговачког Григорија Дурића, коме, очито, ни највећи хришћански празник Васкрс није светиња.

+++

Владика Григорије

Извињење Томислава Николића велика грешка

Томислав Николић направио је велику грешку када је рекао "клечим и тражим опроштај за Србију", изјавио је вечерас у "Утиску недеље" на Телевизији Б92 владика захумско-херцеговачки и приморски Григорије.

-Ми смо се тамо клали са својим комшијама, ми Срби из Босне, Србија нема везе са тим. У Херцеговини се каже "није школа магаре", што значи да су нам свима потребне школе да би се неке ствари рекле – објаснио је он.

-Замислите да је (председник Хрватске) Иво Јосиповић рекао да су Хрвати у Босни Босанци, или да је рекао да су муслимани у Босни Срби, морао би се извињавати колико се никада у животу није извињавао – рекао је владика Григорије.

Коментаришући бриселски споразум, он је рекао да му је тешко да каже да ли се са њим слаже или не, јер је то веома комплексно питање.

- Треба да знамо да границе никад нисмо цртали ми, народи који овде живе, ни Срби ни Хрвати ни Црногорци, већ су то били спољни утицаји - Брисел,Вашингтон, они имају главну улогу. Понекад зову наше политичаре да учествују у томе, и ако су кооперативни пуштају их да учествују. Наши су ишли у Брисел, донели су неки папир и рекли „морамо ово да потпишемо". То није једноставно питање. Док се једни залажу за земљаску Србију, други се залажу за небеску, све је то плод незнање и брзоплетости – навео је владика.  

Осврћући се на случај Качавенда, владика Григорије је рекао да ће ће разрешени владика зворничко-тузлански Василије Качавенда, који је оптужен за педофилију, вероватно одговарати пред црквеним судом.

- Та ствар уопште није завршена, Сабор тек предстоји. Вероватно да ће бити тај црквени суд - рекао је владика Григорије за Б92.

Он је навео да је Качавенда оптужен за педофолију и педерастију, као и да не треба мислити да "читав процес решавања тог проблема" није потекао управо из цркве.

Владика Григорије је додао да Качавенда има право да носи мантију док се "не заврши тај суд", али да нема никакве ингеренције над епархијом, коју је већ преузео други владика.

Како је додао, морал "сваког од нас је велико питање".

Владика Григорије је казао и да је Качавенди црква уточиште и да нема "друге мајке сем цркве, а да се мајка кад има неких проблема тога тешко одриче". Он је истакао и да му се не свиђа заташкавање.

Качавенду је Синод Српске православне цркве недавно разрешио дужности владике пошто су објављени аудио-снимци његових разговора са младићем, који је за владику подводио дечаке, и који сведоче о његовим блудним радњама.

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/381110/Vladika-Grigorije-Izvinjenje-Tomislava-Nikolica-velika-greska

Последњи пут ажурирано ( уторак, 14 мај 2013 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 13 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

ПОЗИВАМО ВАС ДА СВОЈИМ ДОНАЦИЈАМА ПОМОГНЕТЕ ОПСТАНАК И СТАБИЛНО ФУНКЦИОНИСАЊЕ "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

"Борба за веру" на "Рутјубу":

 
На канал ући кликом на слику или овде:
 + + +
 
"...О свим тим противприродним гресима, тим изопаченостима, старац Јефрем Аризонски саветовао је да исповедник супружнике о томе на исповести пита директно, јер их многи не сматрају изопаченошћу, па их зато и не исповедају. Они мисле да су таква огавна дела нормална, као што су такозвани орални секс и хомосексуални односи (извините што морам да кажем наглас). Све ово је апсолутно недопустиво, то је девијација."

Архимандрит Сава Светогорац

 
„Ако кажете да не постоји завера, онда постоје само две могућности: или сте незналица, или сте део завере.“

Уредништво „Борбе за веру“


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.