header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow АПОКАЛИПСА arrow Абхаски пустињак Константин: Видео камере у храмовима су несумњиво знак приближавања краја света
Абхаски пустињак Константин: Видео камере у храмовима су несумњиво знак приближавања краја света Штампај Е-пошта
недеља, 29 јун 2014

 Питање од Марине:

Мир Вам, оче Константине! Благословите!

Многе вернике, између којих и мене, узнемиравају новотарије као што су видео камере у храмовима, усмерене на причаснике, микрофони за свештенике, анкете „парохијана“ с давањем личних података. Губи се жеља за посећивањем таквих храмова. Прате нас на улицама, у продавницама... свуда, па сад и у храмовима. Зар то није крај? Шта Ви на то кажете?

Монах Константин:

Мир дому Вашем, Марина!

Нека би нас Господ све благословио молитвама Светих Својих!

То је веома жалосно. И то су несумњиво и непобитно знаци приближавања краја света. И ако постоји могућност, боље је ићи у храмове где тога нема. Притом је неопходно знати да ће се такав „талас“ ширити у свим правцима. Но, све то не значи да треба паничити и трести се од страха у очекивању „судњег дана“. Закључак из овог што се догађа мора бити само један: живети испуњавајући новозаветне заповести, никог не осуђивати, ничега се не плашити, у свему се уздати у Господа и у потпуности се предавати у руке Његовог Свеблагог Промисла. Јер Свети Оци, почевши од Светог Апостола Јована (ср. 1. Јн. 2,18), говоре о наступању „последњих времена“. Подробније о томе може се прочитати у „Отачнику“ Светог Игњатија Брјанчанинова, у 6. тому, на страни 512.

Превод са руског: „Борба за веру“

Извор: „Пустынник“

Последњи пут ажурирано ( недеља, 29 јун 2014 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 12 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.