header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow БОРБА ЗА ВЕРУ arrow Грчки Митрополит Јеремија: каква нам је корист од властодржаца који не иду у цркву?
Грчки Митрополит Јеремија: каква нам је корист од властодржаца који не иду у цркву? Штампај Е-пошта
недеља, 01 март 2015

 Да властодршци на терену брзо хватају корак са атеистичким промена које су захватиле Грчку, сведочи и скандалозни догађај који се десио у грчкој провинцији Пелопонез.

 Наиме,  митрополит гортински Јеремија првобитно је планирао да у недељу 22. фебруара служи у једном од сеоских храмова у својој епархији, али је на молбу власти остао у граду Мегалуполи, како би по окончању Свете Литургије одслужио парастос за 213 Грка убијених од стране немачко-фашистичких окупатора у време Другог светског рата. Градска власт је заказала парастос за 10,00h, али званична лица нису дошла на време. 

Митрополит Јеремија је и раније у више наврата изражавао своје огорчење због чињенице да  званичници не долазе на Божаствену Литургију, већ долазе само на молебане и парастосе после његог завршетка. Но, у овом случају властодржци нису присуствовали ни кратком помену, који је почео у заказано време. Упркос томе што су свештенослужитељи настојали да не журе, званична лица дошла су тек по окончању помена.

Обраћајући се председнику Грчког Парламента, гувернеру Пелопонеза и другим званичницима, који нису нашли за сходно да присуствују Богослужењу, митрополит гортински Јеремија је рекао:

„Поштовани владари,

Ми се према вама односимо са дужним поштовањем, али сам ја као епископ ове епархије принуђен да вам са болом кажем: Ви кршите сопствени распоред! Ви сте заказали помен за 10 сати, а закаснили сте – дошли сте након његовог завршетка. Рекао бих чак да сте били обавезни да дођете много раније, како бисте присуствовали Светој Литургији. Данас је недеља, а где сте ви, власт имајући, били на служби? Нигде? Каква нам је корист од властодржаца  који не иду у цркву?  ... Литургија, поштовани званичници, није само за обичан народ. Она је, пре свега, потребна вама, како бисте примили благослов Божији да бисте правилно управљали нашом отаџбином“, - цитара владику сајт Agionorus.Ru“.

После своје проповеди, митрополит Јеремија је отпочео да служи молебан за властодржце и још једанпун се помолио за упокојење душа хероја изгинулих у борби против немачких окупатора. Међутим, неки од чиновника, међу њима и председник Парламента, нашли су се увређени и демонстративно су напустили храм. 

По завршетку молитава, митрополит Јеремија се по други пут обратио званичницима који су остали у храму, међу којима је био и гувернер Пелопонеза: „Ја се не кајем због својих речи. Напротив, благодарим Христу и Богородици што су ми дали снаге да кажем то што сам рекао... У наше тешко време Црква мора да буде јака и да разобличи оне који нарушавају поредак, који год да су. Ми, епископи, морамо да будемо јаки и храбри, као наши Свети Оци – да се не бојимо земаљских власти. Црква Христова је изнад свега“.

Последњи пут ажурирано ( уторак, 03 март 2015 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 44 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.