header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow Свети Теофан Полтавски: О разлици између природног доброг живота и хришћанског живота (поука)
Свети Теофан Полтавски: О разлици између природног доброг живота и хришћанског живота (поука) Штампај Е-пошта
недеља, 04 септембар 2016

 Питате, која је разлика између природно доброг живота и хришћанског живота?

Разлика је велика. Хришћанин живи живот благодати, док је личност, која је добра само по природи без благодати. Видимо како је важан овај услов по чињеници да смо спасавани благодаћу Божијом, а не добрим делима. Добра дела која се врше ради Христа и у духу Његових заповести чине нас способним да примимо благодат Божију. Без благодати Божије, без обзира колико је добра нека особа, не може бити спасена.

Капетан Корнелије је чинио мога добра дела, али му је било откривено да може бити спасен само када Дух Свети буде сишао на њега, преко Апостола Петра.

Овај концепт је просто развијен и дубоко у добро познатом разговору Светог Серафима са Мотовиловим: Циљу хришћанског живота. У суштини, без благодати Божије, не могу постојати никаква истински добра дела. Исто може бити речено по питању суза. Док је особа несавршена, и сузе су му несавршене. Постоје различити типови суза. Некад потичу из осећајности, понекад из жалости, понекад из беса - ово нису Хришћанске сузе.

Истинске сузе долазе онда када човек тугује због својих грехова или из захвалности нашем Господу за доброту Његову према нама и за милости Његове. Да би човек живео живот пун благодати, мора избегавати разоноде и чувати мир срца.

Према томе, драгоценије је за човека, који жели живот благодати да живи повученијим начином живота, него да се утопи у свим врстама светских активности.

Извор: "Православни одговор"

Последњи пут ажурирано ( недеља, 04 септембар 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 32 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

СА СВЕТИМ ВЛАДИКОМ НИКОЛАЈЕМ ИЗ ДАНА У ДАН -

ПОУКЕ:

 

СУНЦЕ ПРАВДЕ

Што год Христос као Сунце правде стоји више, то су наше људске сенке мање и краће; а што год је Христос ниже на видокругу нашем, то су сенке људске јаче и дуже. Када Христос потпуно ишчезне са нашег видокруга, онда се сенке људске издужују и међу собом преплићу и бију као авети. 

Такво аветињско време доживљавао је хришћански свет доста пута.

Доживели смо га и ми у наше доба, и не једном. Ми нисмо ценили светлост и светлост се удаљила од нас; волели смо своје густе и дугачке сенке, па својим сенкама прекрили сву земљу.. И Бог је ишчезао са хоризонта европског.

Јер, Бог се људима не намеће. Сваку твар у васиони Он држи чврсто под Својом влашћу, у својој крепкој руци; само се човеку не намеће, само је човеку оставио на вољу да бира: или са светлошћу или са тамом; или у рај са Анђелима, или у рит са жабама; или бити син Бога Свевишњега, или се признати за сина кала лончарскога и ћумура ковачкога.

 

 + + +

ТРИ ПРЕДМЕТА

О три предмета не жури да говориш:

О Богу - док не утврдиш веру у њега,

о туђем греху - док се не сетиш свога, и

о сутрашњем дану - док не сване.


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.