header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Бранко Радун: Амфилохијево држте лопова
Бранко Радун: Амфилохијево држте лопова Штампај Е-пошта
понедељак, 12 септембар 2016

 Читамо и слушамо жестоке изјаве митрополита Амфилохија бившем хрватском премијеру Милановићу због оног што је изрекао за Србе и Србију „шака јада“ добио је од митрополита индиректну претњу Божјом правдом. Бајдену је врло оштрим тоном поручио „да клекне пред мученичким и закланим народом и светињама и да се покаје и он и његови Kлинтони и остала разбојничка дружина модерна“.

Извињава се, како га није срамота! Лепо то звучи и годи српском срцу таква кочоперност, али сви ми знамо да се Американци никада никоме нису извинили. Нити ће. Поред тога оштро је напао и НАТО као терористичку организацију, која данас ради оно што су некада чинили Турци Османлије. Пластично је описао коме богу служи НАТО – „то је Хермес, онај древни Хермес, или Молох – богови насиља и тираније, отимања од других, убијања, грађанских ратова“.

Но, шта стоји у позадини ове агресивне летње митрополитове кампање, која је по оштрини засенила и Шешеља. После сабора на Kриту, на чији се одлазак СПЦ одлучила мање-више на наговор митрополита, и поред тога што је већ донета одлука да је „неприхватљив“ и што се више православних цркава одлучило да бојкотују овај „грчки сабор“. Амфилохије је отишао на Kрит и био главни лобиста, који је позивао СПЦ да да легитимитет једном проблематичном сабору у организацији Грка фанариота и са спонзорством „америчког лобија“.

Многи су толерисали митрополитово кокетирање с „црногорством“ као нужним компромисом, али је ово прелило чашу незадовољства. Пре свега код Руса, али и других који нису отишли на Kрит (Бугари, Грузијци, Сиријци). Исто тако свима онима којима је сметао екуменски дух неких докумената на Kриту (а ту има и много Грка) негативно коментарисали одлазак СПЦ на Kрит и улогу Амфилохија у томе.

Смешан је био покушај митрополита да пегла негативне ставове причом како ће телефоном убедити патријархе, пре свега руског, да ипак дођу на Kрит иако су њихова црквена тела већ донела јасне и недвосмислене одлуке. Но, како смо забораван народ, можда и успе у прикривању брљотина демагошким нападима на „непријатеље“.

Извор: "Kурир"

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 12 септембар 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 41 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.