header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Духовник патријарха Кирила назвао Стаљина бандитом и убицом, док сам патријарх мисли другачије
Духовник патријарха Кирила назвао Стаљина бандитом и убицом, док сам патријарх мисли другачије Штампај Е-пошта
петак, 14 октобар 2016

 Духовник патријарха Руске Православне Цркве Кирила Гунђајева, схиархимандрит Илија Ноздрин, који има репутацију „старца“, критиковао је Стаљинову улогу у историји земље. „Ко је био он? Бандит Коба, који је пљачкао благајнике. Због чега је робијао? Због пљачки, због злочина. Једном речју – бандит. Да ли је он могао имати позитивну улогу у рату? Ако је нечег и било са његове стране, онда су то непромишљене наредбе,- изјавио је отац Илија у интервјуу објављеном 12. октобра у часопису „Аргументи и факти“.

По његовим речима, у сећањима Немаца је остало „да они умало нису полудели пуцајући непрестано у нашу војску из непосредне близине“. „Људе су гонили напред, а позади су ишли стрељачки водови“. Колико нас је коштао један напад на Сапун планину код Севастопоља, колико је наших дивизија тамо пало? Крв је текла као река. Другачије је требало извести напад, да не буде толиких жртава, но Стаљин није навикао да људе жали“, - сматра отац Илија.

По његовом мишљењу, Стаљинова „заслуга“ се састојала у томе да  „погуби толике људе“, као, на пример, у августу 1941. године када је издао наређење да се приликом повлачења дигне у ваздух брана ДњепроХЕС („DnipoHES“) хидроелектране у јужном градићу Запорижњији, при чему је створен талас од неколико десетина метара који је носио све пред собом и довео до страдања десетина хиљада цивила.

 „Господ нам је дао Победу, а не тамо некакав бандит Стаљин! Колико су само руских душа он и Уљанов погубили! Колико људи су само побили на Колими, на Соловки, на северу, на југу! Због чега? Зашто су стрељали потпуно невине људе?“ – поставио је питање свештеник.

Како је истакао, познате чињенице сведоче да су „само пројављена чуда Божија спасла земљу за време рата, а тих чудеса је било на хиљаде“.

Отац Илија је такође уверен да је учешће СССР-а у Другом светском рату било изазвано ничим другим до рушењем храмова, „монстроузним злочином против вере“.

 „И сада, ако завлада безбожност, неће бити спаса нашој Отаџбини – она ће престати да постоји. А престанак нашег постојања биће и престанак живота у целини. Већ се назиру знаци да без вере, без истинског прихватања и поштовања Бога, живота неће бити“, - рекао је схиархимандрит.

Међутим, на отварању изложбе „Русија православна“ у московском Мањежу у новембру 2015. године, у присуству председника РФ Владимира Путина, духовни син схиархимандрита Илије, патријарх Кирил Гунђајев, дао је сасвим супротну оцену Стаљинове улоге у руској историји: „Успеси овог или оног државног руководиоца, који је био на челу обнове и модернизације земље, не може се подвргавати сумњи, чак и ако се тај руководилац одликовао злим делима. Тамо где су пројављени воља, снага, интелект и политичка одлучност, - ми кажемо: „да, несумњиви успеси“, као што је случај са победом у Великом отаџбинском рату“.  

Приликом гласања на ТВ конкурсу „Име Русије“ Стаљин је незванично заузео прво место, мада организатори конкурса нису могли да објаве такве резултате гласања, ставивши на прво место обичним Русима не баш добро познатог Александра Невског.

По материјалу са: "Портал-кредо.ру"

Превод и приређивање: "Борба за веру"

Последњи пут ажурирано ( недеља, 16 октобар 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 29 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.