header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Грчки митрополит критиковао Критски скуп и његове одлуке Штампај Е-пошта
среда, 26 октобар 2016

 У свом писму упућеном Светом Синоду Грчке Православне Цркве, митрополит китирски Серафим критички се осврнуо на „Свети и Велики сабор“ и његове документе, саопштава портал Agionoros. Владика је нагласио да је докуменат „Однос Православне Цркве с осталим хришћанским светом“ постао „знак против кога се говори“, „на обарање и (не) на подизање многих“, с непредвидивим последицама по јединство Свете Православне Цркве.

Митрополит Серафим окарактерисао је овај докуменат као камен „спотицања“ не само за „велику већину верника, већ и за четири Помесне Цркве, које чине већину православних верника.“

Владика је критиковао и понашање делегације Грчке Цркве на Критском скупу, која је попустила под притисцима и није до краја истрајала на поправкама саборских докумената, које је предложио Свети Синод Грчке Цркве.

Митрополит је окривио Критски скуп и за „озбиљно нарушавање саборности“, узрокованом немогућношћу да већина православних епископа учествује на њему. Он је такође назвао недопустивом одлуку да се призна црквеност различитим хришћанским конфесијама. „Током 19 векова, Света, Једна, Саборна и Апостолска Црква одбијала је да различите јеретичке и хришћанске заједнице назове Хришћанским Црквама“, - нагласио је владика. Он је такав став назвао „пројавом човекољубља“: „Оне који бораве у мраку јереси и зломислија, ми не остављамо у њиховом спокојству, заблудама и духовној тами, већ их подсећамо на речи Господње: „уразумѣ́ете и́стину, и и́стина свободи́тъ вы́“ (Јн. 8,32).

Владика Серафим је подсетио да инославни себе сматрају за „Цркву Христову“, те да православни немају пуноћу истине: римокатолици сматрају Православну Цркву за „непотпуну“, пошто у њој нема папског примата, а протестанти „њен недостатак виде у томе што у њој нема хиротонија жена и хомосексуалних бракова“. „Ако у таквим околностима инославне називамо Црквама, зар не доприносимо томе да они наставе да пребивају у својим заблудама, не бринући се због тога? Зар не кријемо од њих истину и светлост Христову? Зар ми, православни, нећемо дати одговор у дан Суда за изградњу ове духовне куле Вавилонске и прикривање спасавајуће Истине Божије?“ – пита владика.

Митрополит Серафим је подвукао да документи „Однос Православне Цркве с осталим хришћанским светом“, „Мисија Православне Цркве у савременом свету“ и „Тајна брака и препреке за њега“ „садрже екслисиолошка застрањења, која кваре православно учење о Цркви“.

Извор: „Одигитрија“ / „Борба за веру“

Последњи пут ажурирано ( среда, 26 октобар 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 5 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

ДУХОВНЕ ПОУКЕ

Сиромаштво

Није за осуду бити сиромах, већ немати храбрости у подношењу беде. (Св. Василије Велики)

Корист

Корисно ћемо ми за себе наћи тада, када будемо тражили корист за ближњег. (Св. Јован Златоусти)

Жртва усрећује

Није богат онај који поседује иметак и чува га, него онај који га дели. Жртва, а не поседовање нас усрећује. (Св. Климент Александријски)

Убоги и богати

Није убог онај који нема ништа, него онај који много жели; исто није тако богат онај који много има, него онај који ништа не треба. (Св. Јован Златоусти)

Људско срце

По природи људско срце је чисто, меко, топло; али када страсти (грешне навике) продру унутра, оно постаје хладније, тврђе и тамније. Као млеко када се укисели те постаје, гушће, мање течно, лажи (преваре) отврндњавају срце, његов нормални проток смирења је оштећен поквареношћу и злобом.

Са грехом унутар себе и лажама (преварама) око себе, верник је још више убеђен у држање Божијих заповести, јер у њима он налази подршку против његових сопствених грехова и одмор од напада злих људи. (Св. Теофан Затворник)

Божури и трње

Ни на Косову нису расли само божури него и трње. Али се у Грачаницу уносе само божури. (Св. Николај Жички)

Мала сагрешенија

Ђаво нам приказује мале грехове као неважне, јер нас иначе он не би могао наводити у већа сагрешења. (Св. Марко Подвижник)

Непријатности

Мала ватра омекшава велико парче воска, тако и мале непријатности често омекшају, засладе и очисте све наше оштрине, неосећајност и тврдоћу срца. (Св. Игнатије Бријанчанинов)

Огањ

Ми сви једнако примамо благослов од Бога. Међутим, неки од нас примивши од Бога Огањ (то јест Његову реч) постају меки као пчелињи восак, док неки попут глине постају тврди као камен. (Св. Петар Дамаскин)

Опроштај

Чак и ако ти сви духовни оци, патријарси, архијереји и сви људи опросте, још увек ти није опроштено док се не покајеш на делу. (Св. Козма Етолски)


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.