header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow У одбрану владике Никанора
У одбрану владике Никанора Штампај Е-пошта
субота, 25 март 2017
          У Архиву Старе пиротске цркве постоји петиција свештеника из пиротског намесништва у одбрану владике Никанора сачињена 1902. године. Занимљива је по томе што су сви њени потписници годинама трпели преку и неугодну нарав овог енергичног архијереја. Ћутке су подносили његове казне, грубе и неодмерене речи чак и они стари протојереји који су по годинама и заслугама могли да му буду родитељи. Зашто га сада сви они бране?

 Зато што је Никанор, и поред свих своји личних слабости, био правоверан и пожртвован човек, велики ревнитељ који је себе много давао и исто то тражио од других. За кратко време постигао је огроман успех у обнови своје епархије и новослобођених крајева, успех који би могао да се мери нечијим вишедеценијским радом. Овим свештеницима-потписницима је црквени поредак и успех био изнад личних страдања и освета, изнад оног "пуног чанка" који све нас често паралише и претвара у безгласну масу, неспремну на икакав подвиг и жртву ради истине, ради правде, ради човека који недужно страда. „Слава ти уважени Архипастиру наш!“ њихова је последња реч о плаховитом и нервозном пастиру. Ако сам добро избројао, међу њима су имена и пет свештеномученика из Великог рата.

Ж. П.

 ttp://momcilovac.blogspot.rs/2017/03/blog-post_25.html

Последњи пут ажурирано ( недеља, 26 март 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 39 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.