header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАЗНИЦИ arrow Митрополит Онуфрије о главној опасности која прети од блудне страсти
Митрополит Онуфрије о главној опасности која прети од блудне страсти Штампај Е-пошта
недеља, 02 април 2017

 Поводом дана сећања на препОДОБНУ Марију Египћанку

          Уочи Маријиног стајања Његово Блаженство митрополит Онуфрије је говорио о главној опасности која прети од блудне страсти.

Маријино стајање се обично служи средом увече. То је дуго богослужење у току којег се једном у години у потпуности чита Велики канон светог Андреја Критског (по деловима се читао на почетку Великог поста). На овој служби се такође чита житије Марије Египћанке, египатске подвижнице која се 17 година у пустињи борила против блудне страсти.

– Ваше Блаженство, у чему је корен блудне страсти?

– Корен блудне страсти се крије у људској гордости, у томе што човек не жели да се повинује природном моралном закону који му је Господ дао. Сам назив блудне страсти нам говори о томе да је човек који је има залутао у својим осећањима: престао је да схвата која његова осећања су добра, а која су лоша и да се не треба поводити за лошим осећањима, већ им се треба супротстављати. Блудна страст пустоши човека, то је јасно показано у Спаситељевој причи о блудном сину. Блудни син је напустио очев дом, отишао је у далеку земљу и тамо је изгубио своје имање живећи блудно. Опустошио је себе, осетио је шта значи сиромаштво и мало је недостајало да се потпуно упропасти.

– Како се треба борити против ове страсти по учењу светих отаца?

– Свети оци уче да се блудна страст може победити молитвом и постом. Човек не може одмах да се очисти, не може да постане Анђео за време једног поста. Преподобна Марија Египћанка је отишла у пустињу, мучила се и патила у њој седамнаест година, страсти су је нападале као дивље звери. Трпела их је и борила се против њих и Господ ју је очистио. Пред крај свог подвига преподобна Марија је већ стекла мир и спокој у души, радовала се свом животу у пустињи. Тако се усавршава и човек који се од поста до поста, од једног посног дана до другог труди да се ограничава, да се држи у оквиру Божанског закона.

Његово Блаженство митрополит Кијевски и целе Украјине Онуфрије

Са руског: Марина Тодић

Извор: „Православие.ру“

Последњи пут ажурирано ( недеља, 02 април 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 70 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.