Галопирајуће отпадништво у Московској патријаршији: женска "проповед" са амвона (фото - видео)
субота, 13 јануар 2018
У једном изразито модернистичком храму Руске Православне Цркве у Москви – Козмо-Дамњановској парохији протојереја Александра Борисова, следбеника свештеника А. Мења+, 3. јануара 2018. одржане су такозване „Божићне припреме за причешће“.
О овој традицији, на страницима „Правмира“, пре две године, писала је активна парохијанка храма и активни екумениста и филокатолкиња, предавач на Коломенској богословији Светог Апостола Андреја И.К. Јазикова:
„У неком од дана Божићног поста, парохијани се окупљају у храму. Обично с проповеђу наступа отац Александар Борисов. Неко од парохијана припреме реферат, потом га сви ми размотримо, а ја приказујем на екрану божићне мотиве кроз иконе и слике. Чују се и молитве и појања. Све ово је веома корисно, јер заиста усмерава у правцу ишчекивања Божића и помаже да се осете смисао и дубина Божићног поста.“
Овај пут проповедник у оквиру припреме за причешће била је Људмила Милованова, која је стајала на црквеном амвону и непокривене глава пуних 34 минута „распалила“ дугу и „праву“ проповед на тему „Будите као деца“.
Специјално за Људмилу доносимо извод и 9.Беседе Светог Јована Златоустог на 1. Посланицу Тимотеју:
„Жена на миру да се учи са сваком покорношћу.Али жени не допуштам да учи нити да влада мужем, него да буде мирна.Јер је Адам најпре саздан па онда Ева;И Адам се не превари, а жена преваривши се постаде преступница;Али ће се спасти рађањем деце, ако остане у вери и љубави и у светињи с поштењем“ (1. Тим. 2, 11-15).
1. Блажени Павле захтева од жена стидљивост у нарочитом степену. Из тог разлога обраћа пажњу не само на спољашњи изглед жена и њихову одећу, већ и на глас. Шта то, заправо, значи? Жена у миру да се учи. Какав је смисао тога? То да, по његовим речима, жена не треба да говори у цркви; то исто је он рекао и у посланици Коринћанима: јер је ружно жени да говори у цркви“ (1. Кор. 14, 35).
-----------------------
+Александар Мењ, православни свештеник јеврејског порекла, екумениста и синкретиста. Веома популаран међу руском либералном интелигенцијом средином 80-тих година 20. века. Објавио читав низ књига на богословске теме, намењених широком кругу читалаца. У тим књигама отворено је изопачио хришћанске догмате. Убијен је од стране једног јудаистичког фундаменталисте због припадности Православној Цркви – нап. „Борба за веру“.
"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан, није одлика српског народа".