header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Ален Новалија: Ђуровић и Православље Штампај Е-пошта
четвртак, 01 октобар 2020

 Драга браћо,

Отац Серафим Роуз се ономад препирао са једним потпуно неправославним лажемонахом (који је данас признати педер и велики поборник хомосексуалних бракова у Православној цркви Америке - архиепископ Лазар Пухало) у вези митарстава - навео је десетине примјера из отачких и богослужбених списа.

          Што Пухалу наравно није помогло, јер се не ради о тежини аргумената, већ о унутрашњем осјећању једног модернисте односно тежњи да умањи значај Предања у покушају да самооправда своју неусаглашеност са Предањем, несаображеност идеалу који пред њега поставља Црква. Обновљенцу се чини да ће кад попљује и изружи тај циљни идеал ућуткати своју савјест. 

Смијешно је да Ђуровић наводи управо Евергетинос (Ђуровићев текст и видео може се погледати у прилогу) који баш посвећује цијело једно поглавље питању митарстава (I том, гл. 10: "О томе да душа по изласку из тијела пролази ужасна митарства у ваздуху")!!!

Ево тог одјељка на енглеском:

http://www.anastasioshudson.com/

Недавно је на енглеском изашла огромна књига која представља стотине отачких текстова о стању душе по смрти, укључујући безброј спомињања митарстава:

https://www.amazon.com/

За кратак преглед може се отворити и "Православна википедија" која на крају наводи један дио литературе о митарствима:

https://orthodoxwiki.org/Aerial_Toll-Houses

Наводим само изворе на енглеском -  очигледно је, наиме, да Ђуровић не користи руске предивне компилације отачких написа о ма ком животном или догматском питању, али би се бар могло очекивати да завири у енглеске и то доступне на интернету.

Ђуровић је дубински обесправослављен, да ни не спомињем да је у духовном погледу очевидно у веома тешком стању. Западна лаженаука га је научила критичком ставу у смислу неповјерења према Предању и сумње према Оцима, али је у истински западном стилу лијен и да дубље ма шта истражи: довољно је узимање узорка од 2-3 аутора о којима је неко већ писао да се извуку бомбастични закључци. Уједно је спреман да - у складу са расположењем невјере и ироничности безмало свих западних предавача и проучаваоца хришћанства, које влада на свим западним универзитетима и научним скуповима - поспрдно и презриво указује на ма какву пројаву човјечанских страсти и грешака које су дакако присутне код одређених Отаца или догађаја свештене историје. 

Ђуровић је још постао у суштини сарадник и гласноговорник демона самоблуда, трубећи на све стране о потребности и природности рукоблуда, потпуно занемаривши стотине отачких списа који говоре о борби против те страсти изазване палом нам природом и демонским нападима, и прогласивши интегрални дио канонског права које се односи на тај гријех неважећим јер тобоже иде под именом светог оца који га није саставио (св. Јован Посник); идући Ђуровићев корак ће свакако бити брисање Мојсијевог Петокњижја и Давидових Псалама пошто постоје текстолошки аргументи да они никако нису могли бити аутори ових дјела, да о еванђелистима ни не говоримо. Да је Ђуровић хтио да утроши и пола сата на тражење отачких извора, са лакоћом би нашао све што се тога тиче (поготово у руским публикацијама), али рађе то он нама тумачи категоријама и ставовима савремене психологије и свог велеумља.

Иста ствар је са његовим ставом о посту, гдје једноставно користећи еволуционистичку парадигму површног скенирања неколицине текстова одбацује цјеловитост и аскетско-молитвено-практичну заокруженост (одн. савршенство) светог Предања, које јесте дисање Духа кроз богоносне људе, а не "разумно расправљање о плусевима и минусима" ма чега.

Страшно је колико свештеник без молитвеног правила, и још заражен западним и модернистичким еволуционизмом ("предање је упитно, треба копати по њему и издвојити што је истински првобитно"), може не само да падне, него да се претвори у играча супротног табора, који помаже демонима да сруше посљедње остатке хришћанског подвижно-молитвеног отпора. 

Међутим, буде човјеку заиста и смијешно колико су модернисти заправо једнолично папагајски и љењиво површни - увијек користе исти скуп аргумената преписујући их један од другог и нимало се не трудећи да у ма које питање зађу студиозно и подробно. И циљеви су им увијек исти: пољуљати вјеру у Предање, прогласити га мањкавим, противрјечним и застарјелим, а уз то смањити подвиг у свим његовим испољавањима (посту и свим другим облицима самоприсиле и самоодрицања) и убиједити све да је обим личне (келијне) молитве који свима треба баш њихов обим - од 0 до пар минута једном на дан, а остало вријеме је боље посветити паламуђењу и сурфању.

Али, остаје нам само да чекамо - Угрин и Ђуровић ће у свом "васељенском учитељству" (ако не дође до чудесног преобраћења) наставити да све брже и примјетније падају док се не зачује велики тресак.

Збогом,

Ален Новалија

 + + +

 

Зоран Ђуровић:

Евергетинос - Нема митарстава

Сатана се указа једном брату који је пао у грех и рече: "Ти ниси хришћанин."

"Ко год да сам", - одговори брат, "ти си још гори."

„Тачно је, бићеш у паклу“, рече Сатана поново.

"Ти ниси мој судија," - одговори брат, "а ни Бог за мене."

А сатана, ништа не постигавши, повуче се. А брат приневши Богу искрено покајање, поста опитним подвижником.

      

Последњи пут ажурирано ( петак, 02 октобар 2020 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 28 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.