header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Отац Симеон Рукумијски: Одговори о личном молитвеном правилу верника Штампај Е-пошта
понедељак, 05 април 2021

 Невоље и искушења која су дошла на свет, произвела су чешће говорење духовника о потреби читања Псалтира.  С обзиром да је уочена могућност да читање Новог Завета притом буде стављено у други план, игуман манастира Рукумија, отац Симеон, дао је одговоре који свако духовно читање у склопу молитвеног правила постављају на своје место. Ево одговора оца Симеона:

+ + +

„Ако треба да градимо неки објекат, рецимо – кућу, цркву, храм Божији, треба – значи – прво да имамо пројекат. Потом се копа темељ, врши се освештавање, онда долазе радници и иде се даље.

Тако исто и на молитвеном плану – треба прво да имамо молитвено правило.

Као правило за почетнике, обично се узима правило Светог Серафима Саровског које гласи: три пута се чита „Оче наш“, три пута „Богородице Дјево“ и једанпут „Символ вере“.

После тога, ако човек хоће да помогне својој породици, ако хоћемо да се молимо за наше ближње, ми можемо да се молимо молитвом коју нам је оставио Свети Сава. А она гласи: „Господе Исусе Христе, Боже наш, помилуј нас. Амин.“ И више пута се понавља у току дана. То је кратка молитва. Кратка и јасна. Она  је, иначе, протумачена у Законоправилу Светога Саве. 

Исто тако, ако хоћемо да помажемо своме народу, опет се ослањамо на Светог Саву и његов благослов, који је остављен калуђерима у његовој посници у Кареји, да се свакога дана прочита Псалтир за спасење српскога народа. Од онога времена па до сада то непрекидно траје. Значи, они калуђери који су у његовој посници у Кареји, они то раде – сваки дан се прочита Псалтир. Сада то ради отац Никодим који борави у Кареји и помажу му наши Срби, братија... помажу му кад оду код њега у госте. На послушању, онда, читају Псалтир, као и у склопу свога молитвеног правила... У склопу свога молитвеног правила, ми исто тако читамо Псалтир: за почетнике – један псалам, два псалма, три псалма... Како ко. Колико ко хоће да прихвати. Или, рецимо, једну „Славу“ ("Слава" је трећина катизме), или једну катизму, две катизме, три катизме... (Псалтир који има укупно 150  псалама, подељен је на  20 катизми).

Сада се – по црквеном правилу – Псалтир чита два пута седмично у цркви. Има људи који то држе. За себе читају два пута седмично, или једанпут седмично, по благослову духовника. То је јако важно.

Исто тако, у наше молитвено правило – али то мало касније улази – читање Новог завета. То се узима као тврђа храна.

Углавном ми најпре идемо са Прологом. Пролог је књига коју је написао Свети Владика Николај, која садржи животописе Светих који се славе свакога дана. То су њихови кратки животописи. Онда имамо песму која је њима посвећена, потом „Расуђивање“, па онда „Созерцање“ и "Беседа", у којој владика тумачи речи из Јеванђеља и Апостолских Посланица. То је нешто што је јако корисно да се чита. Пролог је као духовник у кући. Толико је он значајан, да су га епископи и свештеници читали... некада – не знам како је сада – калуђери га читају. Код нас се чита у цркви сваки дан, док се причешћујемо, односно док се свештеник причешћује.

 

Отац Симеон

Саговорник:  А за једног мирјанина – верника, какво би – укратко – молитвено правило требало да буде?

Отац Симеон: Молитвено правило за почетнике је правило Светог Серафима Саровског, као што рекох: три „Оче наш“, три „Богородице Дјево“ и „Символ вере“. А касније, рецимо, након годину дана, две године или три године – како коме, зависи како човек напредује – може да му се да, да чита молитве из „Молитвеника“: јутарње молитве, вечерње молитве, да му се да, да чита Канон анђелу чувару, једну катизму из Псалтира. Ако човек има склоности, онда може да му се да... да се користи „Исусовом молитвом“. Да има правило бар једну бројаницу дневно у склопу правила. Правило треба да се извршава неизоставно.

Саговорник: А где убацити у молитвеном правилу читање Светог Јеванђеља? Дакле, прво правило Светог Серафима...

Отац Симеон: Прво правило Светог Серафима, па после се све додаје. Оно као темељ служи. А после се тога додаје још оно што је потребно.

Саговорник: И једну главу из Посланица Светих Апостола?

Отац Симеон: Ја не бих то давао почетницима да читају, већ само онима који су мало одмакли. Јер, ту се онда намећу тумачења, па да он нешто тумачи по своме. И тако... онда то није добро. А ми имамо црквено тумачење и Посланица и Јеванђеља, и то је бесцено благо. То немају они који су скренули са пута Православља. Сви инославни – они то тумаче по своме. А Црква има своје тумачење, које је Богом благословено, значи Духом Светим протумачено преко наших учитеља, преко наших Светитеља и Преподобних.

Саговорник: Ми имамо тумачења Јеванђеља од оца Јустина, и његова тумачења скоро свих Посланица...

Отац Симеон: Имамо... имамо и „Толкованије Библији“ на руском. Значи, све протумачено - и Стари Завет и Нови Завет. Све имамо протумачено, само да се чита. Ако ко има времена за то. А ако човек нема времена, онда нека чита шта може. Нека чита Нови Завет.

Саговорник: Хвала Вам, оче.

Отац Симеон: Богу хвала.

 

Последњи пут ажурирано ( уторак, 06 април 2021 )
 
Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 53 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОЗИВАМО ВАС ДА СВОЈИМ ДОНАЦИЈАМА ПОМОГНЕТЕ ОПСТАНАК И СТАБИЛНО ФУНКЦИОНИСАЊЕ "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

"...О свим тим противприродним гресима, тим изопаченостима, старац Јефрем Аризонски саветовао је да исповедник супружнике о томе на исповести пита директно, јер их многи не сматрају изопаченошћу, па их зато и не исповедају. Они мисле да су таква огавна дела нормална, као што су такозвани орални секс и хомосексуални односи (извините што морам да кажем наглас). Све ово је апсолутно недопустиво, то је девијација."

Архимандрит Сава Светогорац

 
„Ако кажете да не постоји завера, онда постоје само две могућности: или сте незналица, или сте део завере.“

Уредништво „Борбе за веру“


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.