header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Зашто је убијен цар Николај Други Штампај Е-пошта
недеља, 06 децембар 2009

Зашто је убијен цар Николај Други

          Цар Николај Други (Романов), тај смирени, богобојажљиви, правични и храбри владар, Свети Великомученик, следио је Господа Исуса Христа све до Голготе. Један је од ретких владара који су се молили Исусовом молитвом- непрестано. И заиста је дивно што „Борба за веру“  на овакав начин исказује поштовање према Светим  Царским Мученицима који су у срцима милиона православних широм света.

 

На питање зашто је убијен цар Николај Други, Свети Јован Шангајски одговара;

''Зато што је био цар по милости Божијој... Зато што је био носилац и оваплоћење православног становишта по коме је цар слуга Божији, помазаник Божији који Богу полаже рачуне за све судбински му поверене људе, за сва своја дела и послове, не само за оно што је учинио лично, већ и за све оно што је учинио као цар. Овако су православни Руси веровали, овако учи Православна Црква, то је признавао и осећао цар Николај II. Он је био свепрожет том свешћу. На ношење царске круне гледао је као на служење Богу. Имао је то на уму током доношења свих значајних одлука, током решавања свих битних питања с којима се сусретао. Зато је био чврст и непоколебљив у оним питањима за која је био уверен да их решава по вољи Божијој. Зато је чврсто стајао у ономе за шта је веровао да је неопходно за добро царства којим је царовао.

Када је увидео да му је постало немогуће да царује у складу са својом свешћу о царској служби, скинуо је царску круну, као некада свети кнез Борис, не желећи да буде узрок неслоге и крвопролића у Русији. Царева жртва, која није донела добра Русији, већ, напротив, још више омогућила некажњено вршење злочина, довела је до незамисливих страдања Русије. Цар је за непријатеље Православља представљао опасност чак и тада када је сишао с престола, јер је био носилац свести о томе да највиша власт мора бити Богу потчињена, да од Бога мора примати освештање и снагу следећи Божије заповести. Цар Николај II је био живо оваплоћење вере да Божија промисао учествује у судбини народа и људи, да води Богу верне владаре на добра и корисна дела. Стога је био неподношљив за непријатеље вере, за оне који су стављали људски разум изнад свега...

                                                                                                      М. Петровић

Последњи пут ажурирано ( недеља, 06 децембар 2009 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 20 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

                       


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.