header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Још једно писмо о догађајима у Епархији крушевачкој Штампај Е-пошта
недеља, 30 септембар 2012

КАКО ВЛАДИКА ДАВИД СИСТЕМАТСКИ КВАРИ ВЕРУ И РУШИ ПОРЕДАК У ЕПАРХИЈИ КРУШЕВАЧКОЈ

Хвала моме суграђанину на писму које је послао, јер да није било његовог можда не би било ни овог мог писма, али ме је управо његова незлобива наивност натерала да седнем и ја, да нажврљам коју. Можда оваква писма успеју да пробуде народну свест, да смо у преднестајајућој фази, као народ.

Кроз целу нашу крштену историју смо се од свих спољашњих налета бранили крепећи се Црквом нашом Православном, Србском, како рече свети Јустин Ћелијски, нашом ''Богочовечанском радионицом''. Изнедрила нам је та радионица Духа Светог Који од Оца исходи, многе наше Свете Србе, који не беше ни близу савршених, али никоме од њих не сметаше ни народ, ни манастири, ни монаштво, ни Свети Сава, нити било ко од Светих пре њих.  Изнедрила су нам времена и неке друге Србе, који можда беху наши по крви али по духу, врло страни. Неко је о томе направио озбиљну историјску анализу и бацио шаку отрова у извор на ком смо се до  тад крепили.

Ја нећу сада да почињем истрагу о убацивању младих несрба и несоја од стране комуниста на Богословски факултет ради подривања СПЦ, свако може да се преобрати и дела су та, по чему нам је човекољубиво саветовано да их препознајемо. И управо та дела ми говоре да су на тим местима у СПЦ, неки нама страни и врло супротстављени типови.

Прошло је година од како нам је у госте стигао владика Давид, више је него очигледно да је свако даље снебивање да се владика прозове - прећуткивање еутаназије србског православног монаштва у епархији крушевачкој а тиме и народа, јер монаштво је ПРВА БОРБЕНА ЛИНИЈА са грехом, смрћу и ђаволом.

Овако: Љубостиња, Лепенац, Плеш и Наупаре су једини манастири у Епархији Крушевачкој где се служи Православна Литургија. Свуда остало су хокус - покус ритуали, кардинала и бискупа у Православним одеждама. То и само то, је разлог притиска владике и његових 'скојеваца' на монаштво тих манастира. Наравно да не треба занемарити ни ''ратни плен'' на који кидишу, а у виду имовине поменутих манастира.

1) Љубостиња је по светињи и по економским капацитетима прва на тапету. На све начине покушававају да убрзају упокојење старог монаштва, пре свега игуманије Христине, како је зову ''те старе бабетине'' и у манастир  убутају кћер Драгија Вешковца старешине цркве Лазарице у Крушевцу. Он је иначе будући намесник града Крушевца, јер је досадашњи намесник после 30 година и пред пензију затражио канонски отпуст. Владика се по епархији прсио како ''неће да му се у Љубостињи скупља Артемијевштина и Дионисијевштина''  (срцу му је ближа Хочеварштина, Иринијевштине и Атанасијевштина) и након немилих догађаја у Љубостињи, затражио од трстеничког намесника да му се ДОСТАВЕ АДРЕСЕ И БР. ТЕЛЕФОНА ОД ЉУДИ КОЈИ СУ УЧЕСТВОВАЛИ У ИНЦИДЕНТУ НА ЛИТУРГИЈИ! Свака сличност са комунистичким методама је случајна.

Пада ли му на памет да и међу том полицијом има верујућих душа? Пада ли му на памет какве тиме методе саветује народу? Владика и његова свита од тада нису престајали са притисцима разних врста на Љубостињско сестринство. Тамо нема монахиње а да се није савила ко срп до земље од старости и болести, а владика им пре пар дана шаље трочлану (и тројке су случајност!) финансијску инспекцију да им преврће папире. Шта ће њима паре кад су једном ногом у гробу? Шта да утаје? Паре за лекове? Је л' они, Владико, живе у станчини у центру Крушевца или ти? Је л' ти не стиже довољно пара за кирију? Је л' ти мањка пара за крканлуке кад ти дође визита из централе? Лоше ти вино и ракија? 

2) Лепенац  и отац Василије су били једно од упоришта право верујућег народа из околине Крушевца, где се могло чути комунизмом не затровано Православље, а посебно села Дворане, чији су становници одбили да примају КШ свештенике и написали једно писмо и владики и патријарху о својим разлозима. Разлог плус је већа количина новца коју је за изградњу цркве у Дворанама од њих узео њихов свештеник и направио се луд. Наравно, Владика га је узео у заштиту, а од новца и цркве ни трага. Занимљиви „апостолски методи.

3) Плеш је најзабаченији и њему ће бити још лакше ''братски'' упасти преко ограде у сред ноћи као у Лепенцу и у скојевско - комесарском духу полупати иконе. Чуди ме да и зидове нису прекречили. Коре ли ти савест, Владико, ти Светитељи са тих икона? Или је и савест ''превазиђена'' ствар затуцаног народа?

4) Наупаре је манастир који је Давида првобитно угостио када је дошао на место владике. То је такође женски манастир са старим монаштвом које се изломило живо не би ли га угостили како најбоље знају. Но, изгледа нису успеле да достигну београдски, француски, амерички, хрватски ниво на који је Давид навикао. Владика је отишао из тог манастира још прошле зиме, без најаве, демонстративно, без поздрава, без довиђења. Тако се не одлази из куће која те хлебом хранила!

Наравно, отишао је У ИЗНАЈМЉЕНИ СТАН У ЦЕНТРУ - ЦЕНТРА КРУШЕВЦА; погађате - плаћан новцем од разреза. ''Сајбер духовништво''... 'добро јутро комшија, добро јутро Преосвећени, да немате литар уља, жена ми нешто спрема, па јој зафалило?... Извините ако смо синоћ били мало бучни.

Наравно да својим одласком није заборавио и преко 1.800 хектара шуме која припада манастиру Наупере. Игуман Дамаскин, који је чува скоро 40 година,  је на све начине заобилажен у покушајима да се та шума уновчи. Давнашњи један игуман манастира Наупаре је УБИЈЕН У ПОТОКУ ОД СТРАНЕ КОМУНИСТА ДА БИ СЕ ТА ШУМА ОДУЗЕЛА, ЈЕР НИСУ МОГЛИ ЗАКОНСКИ НИКАКО ДА ЈЕ УЗМУ!!! И након враћања шуме манастиру, од неких других комуниста, сада се истим закулисаним методама шума ''уступа на кол'ко се договоримо''. Владика шуму БЕЗ ИКАКВИХ КОНСУЛТАЦИЈА (има он уосталом Буловића и Јефтића за залеђину, што би па он некога консултовао) И МИМО ЗАКОНА И ТЕНДЕРА ШУМУ НУДИО КОМЕ ЈЕ СТИГАО И ТА ШУМА СЕ САДА АРЧИ И СЕЧЕ БЕЗ ДА ИКО (а да није друг члан) КОНТРОЛИШЕ. Има гласова који кажу да му је Патријарх  наложио да првобитно одседне у Наупарама, баш ради уступања те шуме - њима подобним људима, посебно ако се има у виду да је Владика у дебелом финасијском проблему око зидања ЕП двора, о чему мало - мало, па запомаже преко страначких телевизија.

У наш град је сваких пар дана долазе неки нови и нови београдски скојевски, кадрови владике Давида, доказани саслужитељи на мисама, који морају да живе од нечега, морају да им се плаћају станови, то је један велики мамутски апарат који неко мора да финансира. Крушевљани нису довољно ''еманциповани и продорни'' за работе које ''централа'' захтева од Владике. Замислите слику да у своме месту где се сви знате, дођете у цркву и видите групу сумњивих типова маскираних у свештеничке одежде како вас постројавају и уче неком ''реду и поретку'' који се ту никад није спроводио? Шта бисте радили? Ћутали? Е па ми у Крушевцу  ћутимо, још увек. Притом се простачки бахате где год седну да једу и пију, а седају често. Смеју ли крушевачки и свештеници из околних сиромашних општина да помену где иде новац од разреза? Да их питамо ми кад дођу да нам свете водицу, шта то ми у ствари плаћамо? Зар ни један манастир у КШ ЕП није достојан да угости Владику  и дружину, где би им боравак био бесплатан (код нас православаца се то још увек не наплаћује). Где то има да владика не живи у манастиру? Шта то крије Владика? Неки наши суграђани су имали ту част да буду у сведоци, како Владика, непосредно по хиротонији, стоји пред постројеним свештеницима и живчани: ''Ви не знате како се служи Литургија, ја ћу да вас научим!''. Је л' то цена коју плаћате да би вам се попадије шепуриле? Је л' то цена  ''части'', масти, сласти, власти?! Је л' ви, оци наши, само на корбач реагујете? Је л' вам то стечена или урођена навика? Говорите ли нам да и ми треба да узмемо у руке батину, па да вас испостројавамо кад нам дођете у кућу? Ништа лакше, верујте - а ви после код Давида, па нека вас он плаћа - од онога што му донесу његове трочлане финансијске инспекције, а претекне од кирије.  

Искрено, баш ме брига који су разлози због којих он до смрти патријарха Павла није могао да буде свештенослужитељ, иако о њима бруји пола Крушевца. То су његове личне ствари и греси, а нико није без греха. Али кад почне да новотарише и екуменише, да хочеварише и мења Литургију, приближавајући је римокатоличкој миси, да постројава, упада, ломи иконе - онда то МОРА да се тиче свих нас! Је л' то Свети Сава ''није знао шта прича и није имао слуха за дијалог љубави'' кад није дао да латини стве шапу на нас? Је л' то Свети Јустин Ћелијски није имао ''љубави'' кад је рекао да ЉУБАВ ЖИВИ ИСТИНУЈУЋИ?! Несумњиво је било пожељно да Владика има што више путера на глави, по могућству и канонских забрана, јер како би се другачије уклопио у ''друштво сличних'', кардинала маскираних у владике. Како би другачије понизно и бескичмено извршавао налоге централе из Београда? Све то је уједно и критеријум да неко напредује и у његовом систему хијерархије, да буде ''инициран у виши ред његових послушника''. Има он и једну група ''верника'' који су одприлике као и гласачко тело ЛДП-а, могу сви да стану у један аутобус и они једини и иду за њиме од цркве до цркве, зависно где се одржава изведба; наравно, причешћивање је обавезно и то се сматра ''гестом лојалности владики''(?!). Посебну ''смотру лојалног'' свештенства и монаштва представљају ''бдења'', ту се недолазак евидентира као тежак прекршај а одазив награђује. Занимљива интерпретација хришћанске ''слободе''.

Владика перфидно навикава народ на служење на отвореном, ван цркве, одвикавајући га од иконостаса и двери. Он глуми да служи Литургије из периода пре шизме, на којима ће се, питање је дана, појавити римокатолици, ''јер тад смо били једно... е па кад сте већ ту, ајде да будемо опет за-једно''.

Исмева и разводњава народну навику да се 6 дана пости, исповеди и причешћује се.  Обавезује да се за духовника узме свој парохијали свештеник (???) ''а не неки тамо у манастиру''. Па ко може да ми одреди пред ким ће се моја душа искрено отворити?!?! Је л' то Владику  занима ко шта исповеда, па нас шаље само код оних који ће му реферисати?!... јде, сетите се ко је још у историји показивао толико комесарског одређивања свега, толико самовоље, осим комуниста и папе? Својим ''хипи'' приступом, причешћу и посту и исповести, он удара на иоле сачувану народну дисциплину - он раЗ-православљује народ. Ту и тамо одглуми строгоћу, реда ради, али невешто. Фразерски и позерски. Француски искрено, неко би рек'о: ''Што те мање разумеју, мислиће да си паметнији''. Рачуна како је народ неук, па неће схватити шта му ради. Неће имати ко да им се супротстави. Свештенство ћемо да купимо а старо монаштво да сахранимо по убрзаном поступку.''Ко је за мене унапређуј, ко је против - свилен гајтан''. Неће бити ни први ни последњи који ће се оклизнути на тај народ. Зна ли се гроб Вука Бранковића? 

Све ово је тешко поверовати и сварити ако је неко нов у вери, или има ''романтичан приступ'' дешавањима. Он се таквом ''хипи побожношћу'' одушевљава јер је она таква да кокетира са његовом палом природом, ''иде му низ длаку'', повлађује му, не тера га да се мења, храбри га да такав и остане, ''ма можеш како хоћеш, шта те брига..'' поставиће ти и таквог свештеника који ће кроз повлађивање теби - да умирује савест себи. Они смишљено и циљано ометају народ у здраво православном духовном узрастању. У прогледавању и сагледавању да је последњи и најјачи бастион комунизма управо у СПЦ! Они су му омогућили да преживи и еволуира. Како? Тако што су га лажно прогласили покајаним! Замислите парадокс да епископ, постављен од стране комуниста као ''подобан'' (владика ће знати како се то испитује) проглашава комунисту ''покајаним''. Шта је последица? Да нам се Јово Капичић шета Србијом као бели медвед, премијер комуниста, патријарх екумениста и пацифиста, сви из исте кумровачке школе. Ако још и има некога ко не зна за мотиве свега тога, ево му, што рече један мудар човек ономад:  ''...Задатак екуменизма је да се Православни огреше о догмате своје вере, да почну онда погрешно да мисле, да изгубе ум Христов, да онда тиме изгубе и благодат Духа Светог, Који их руководи и Који их учи Истини, да тиме изгубе Крајеугаони Камен и чврсти темељ своје вере и исправно расуђивање, а кад остану онда осакаћени духовно, само са људском памећу, без просветљења Духом Светим, онда ће почети да мисле без Бога, по људски, и да не осећају исправно шта се догађа, и биће предмети велике обмане...'' 

Они су са нама у рату до истребљења или преумљења, нашег наравно. Они су своје душе дали под кирију и свако ко пружа отпор ће им бити живи укор савести - и треба да им буде!     АКО НА ОВО ОДЋУТИМО САДА - НЕК УЋУТИМО ДОВЕКА!

С 'Богом остајте драго уредништво и Христос посреди нас!  

Ж. Животић           

 

Последњи пут ажурирано ( недеља, 30 септембар 2012 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 44 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.