header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Доле мајмунологија, живела православна теологија!
Доле мајмунологија, живела православна теологија! Штампај Е-пошта
субота, 20 април 2019

 „ПРАВОСЛАВНИ“ ЕВОЛУЦИОНИЗАМ ЧАК НИЈЕ НИ ЈЕРЕС, ТО ЈЕ ГАДОСТ         

После текста др Здравка Пена против еволуционизма у теологији, на сајту „Стање стгвари“ разгорела се жива полемика. Тако је Драган Славнић записао: „Eпископ Максим Васиљевић: „Помислим одмах на Св. Григорија Богослова из IV века, који је био теолог,научник и епископ, и који је човека назвао „животиња у процесу обожења“ (изворно: ζῷον θεούμενον)“.

          Животиња не може бити у процесу обожења јер не подлеже греху – нема у себи Боголику душу! Животиње живе по инстикту, нагону, а човек по сили слободне воље /коју животиње немају/, јер је то једна од особина Боголикости човечије душе, поред умне и осећајне силе. Може то бити слично, али никако и подударно. Разлика између подудраног и сличног је у математици као разлика између Неба и Земље! Уосталом, шта у вези са тим рећи за Господа Исуса Христа – Бого-Човека, у смислу горе цитираног: „животиња у процесу обожења“?! Може се и за мајмуна рећи, исто тако: да је “ЖИВОТИЊА У ПРОЦЕСУ ОЧОВЕЧЕЊА“, будући да је биолошки најсличнији човеку. Али, рекосмо да су подударно и слично у математици различити као Небо и Земља. Ако је математика – “КРАЉИЦА НАУКЕ“ – кључ за све остале науке, онда се то не може рећи а ни прихватити – да је мајмун “ЖИВОТИЊА У ПРОЦЕСУ   ОЧОВЕЧЕЊА“. Можда на овако погрешан закључак наводи необорива “чињеница“ да мајмуни једу радо банане као и човек, па се банана појављује као та недостајућа  “ПАЛЕОНТОЛОШКА/ФОСИЛНА КАРИКА” у еволуцији Човека од мајмуна. Вероватно да се због тога деци, кроз цртане филмове, намеће “БАНАНАМЕН“! Можда и наш млади епископ, велике нaучености, себе топло препоручује за будућег патријарха, па тврди то што тврди?!

Надајмо се, да ће га та “еволутивна фаза“ у његовом сазревању, када буде много тога умео, много више умео и својим умећем Боголиког живљења надмашио своје теолошко знање, вратити на прави пут – ПУТ ВЕРЕ СВЕТИХ ОТАЦА! Када епископ Максим Васиљевић буде видео сопствена леђа / и то експериментално доказао/, и успео да у одразу свог лика / лица у огледалу фотографише сопствену памет и приложи је на увид својој пастви, онда му се може поверовати у оно о чему и како “беседи“! Многи Свети Оци су били јуродиви Христа ради, а млади епископ је решио да буде – “јуродиви науке ради“?! Епископу не треба ништа замерити, већ се за њега треба молити, и клoнити га се док се не врати на пут Светих Отаца! А да ли ће се и када повратити, то једино зна само Господ Бог!“        

Родољуб Лазић каже: „Надајмо се да је почео повратак србске теолошке мисли из „фанариотског ропства“ у које је одведено још деведесетих година прошлог века инсталирањем на Богословски факултет у Београду екуменисте и либералног хришћанског философа митр. Јована Зизиуласа као неприкосновеног ауторитета, равног Светим Оцима Цркве. Сада полако креће „ретерирање“, престројавање у ходу на неке нове теолошке позиције и дистанцирање од те новаторске, непредањске теологије на којој су образоване генерације и генерације наших свештеника и епископа. Па имамо тужно-смешну ситуацију, налик оној из филма „Балкан експрес“: „Јеси и ти музичар (зизиуласовац)?“ – „Нисам музичар“ – „А, ниси?“ – „Јесам“ – „а, јеси?“ – “ У ствари нисам… само да тетки однесем лек“.“   

Милорад пише: „То се дешава са сваким ко Светом Писму и Светом Предању приступа са унапред одређеним мишљењем о свему, невољан да прими Истину, ма какве аргументе добио, и тврдог срца да прими веру и љубав из Истине. Духовна је невоља управо то што су се такви људи инсталирали унутар клијалишта за будуће свештенике и теологе. Али, Бог води рачуна о томе, изгледа да су мале „пацке“ помогле да се ствари почну мењати набоље. Ако сам добро информисан, већина је добила позив на лични двиг – покајање.“      

Псеудоним „Сара“ објављује контратезу Пену:

Једини је проблем што Пено све што ради ради због личних ситноспоственичких интереса и освете. Он је киван што није примљен на ПБФ, и то је једино што га мотивише. Јер, ако хоће да буде доследан, онда Пено први треба да се јавно одрекне свега што је до сада написао, јер његове књиге нису ништа друго до препричавање Зизијуласа, и то је нешто што свако може да види после 3 стране. И управо Пено је генерације својих студената васпитавао на Зизијуласу. Дакле Пено, одреци се својих књига, јавно и јасно, па ћемо ти веровати.“

Срђан Крунић одговара „Сари“: „Ваше преосвештенство, прво на Поукама коментаришете под недостојним, лажним именима, и преко чауша и шпија, сад овде. Будите као преподобни Максим Исповедник, а не као тамо неки Максим. И не бежите од теме, као толико пута до сад по разним питањима.#јегуља #побегуља“.             

Петар Пириватрић критикује Пена: “Ја сам саблажњен овим текстом професора Здравка Пена. А и већином коментара. Овде су Митрополит Зизијулас, Христо Јанарас и други највиђенији православни теолози проглашени за јеретике. То се могло очекивати од неког артемијевца, а не од једног православног теолога и још професора! Па како ће Пено то да објасни нашим епископима? Напо је владику Игњатија. Али зар он не зна да је дела Зизијуласа и Јанараса на српској сцени највише промовисао епископ Иринеј Бачаки? Његова издавачка кућа је објавила малтене сабрана дела Јанараса. И шта сад хоће Пено да каже – да Владика иринеј Буловић не зна теологију? Да није и он јеретик можда?     

  Дон Кихот, који каже да еволуционстичко учење за православне није чак ни јерес, него обична гадост, уочава појаву ботова који бране владику Максима:“ Сва је прилика да су вештији ботови на важнијем послу, а за теолошку тему су преостали они неписмени али агресивни и некултурни. Посао им је анонимно блаћење једног професора теологије. О темпора о морес. Мислим да их је један или двојица а злоупотребљавају сајт користећи се вишеструким надимцима да би својим мороноидним коментарима прибавили привид разноликости мишљења. Резултат је гомила глупости и примитивизама. Такође, окомили су се и на оцењивање које је нетипично учестало. Врло провидно.                  

Зоран Николић пише:“ Змијулисови празнословци и бесловесни агностици “ навукли “ се на @стањествари к’ о вулин на војску… Какве су то премисе, каква дедукција, индукција, логика, разум, схоластика, аристотеловштина, научни аксиоми, докази, теорије, “ знања и знанственост „… Само ВЕРЕ нема, само ВЕРА није, само ВЕРА нису…

Православац, оцрквењен и оХристовљен зна јер ВЕРУЈЕ ! Јеретички и расколни млатиоци сламе празне верују јер знају… Не браним, али нека чине то негде другде, не на @стањуствари које зна јер верује, и не, бар не у време Часног поста…“           

Било како било, жабокречина се бар мало покренула. А ко хоће да зна коју су цену плаћали новомученици Христови пострадали од комуниста зато што су одбијали да признају Дарвинову мајмунологију као истину, нека чита текст свештеника Георгија Максимова „Руски новомученици и Дарвин“. (https://svetosavlje.org/ruski-novomucenici-i-darvin/) 

Доле мајмунологија, живела православна теологија!

Последњи пут ажурирано ( субота, 20 април 2019 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 4 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.