header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Осврт на чланак проф. Бориса Беговића "Енглески џентлмен у Синоду СПЦ"
Осврт на чланак проф. Бориса Беговића "Енглески џентлмен у Синоду СПЦ" Штампај Е-пошта
понедељак, 26 август 2019

"1.                Овакве текстове не треба "оповргавати" а ево зашто. Прво, вероватно то Буловић није урадио, јер он зна меру. Зашто не треба? Понављам свуда и стоти пут: Владика Николај каже да ђаво уситњава суштину, да би људе повео за ситницама, формом, и тако их завео за Голеш планину (=унесрећио). Додаје, да када усиниш златни дукат у бакарне крајцере, он има исту тржишну вредност (=која је одређена од зеленаша) али он никада више неће бити злато у твојим рукама, него обични бакар.

2.                Само будале не виде да је Црква под ударом НАТО-а. Карл Билт - гласноговорник Билдбергшке групе, бивши шведски премијер који је уништи "скандинавски модел" у Шведској; који је наздрављао од радости када је убијен Улоф Палме, критичар напалм-бомби у Вијетнаму и Камбоџи - изјављује да је Православље опасније по западни либерализам него ИСИЛ. Затим креће фанариотско булажњење у већ стављеној, већински, Украјини под НАТО утицај Креће удар на Цркву. Ту су и изјаве људи из Стејта о РЦ, затим о СПЦ преко које долази до "малигног" утицаја Руса на Србе. Дакле суштина је, златна - опасан удар на Цркву Правсолавну, Једну Свету и Апостолску. Циљ је ударити "у главу", у најјачу карику - РЦ.

3.                Вратимо се сад Николајевом дукату (=златној суштини) и крајцеру (=бакарној форми). Не улазећи уопште у Максимове мотиве за његово деловање: напад на Патријарха Кирила у другосрбијанској штампи пре Сабора на Криту; затим шлихтање дарвинистима; затим опет звоцање, а за то је један од најнепозванијих у СПЦ, о деловању Фанариота у Украини, те о Светосавској аутокафалност и тд. и сл. Верујемо да владика Максим не ради ни за кога, али то су застрађујуће (ако је из љубави ка Цркви) глупи, понављам г л у п и поступци, иза којих се, несумљиво, у набољем случају, понављам у најбољем случају, крије гордост. Јер нити га је ко за шта питао, нити је он компетентан ни за канонско право, ни за дарвинизам, а и најмлађи је, па се "и међу говедима зна старији", камоли у Црлви.

4.                Узимајући речено у обзир: да је Црква под ударом, а владика Максим се, из њему знаних разлога,  као пиле у кудељу упетљао, сад имамо на делу људе који везе благе немају са Црквом, који "бране" Максима од Цркве. Изгледа да Максиму то не  шкоди, него му прија, а надати се да не подстиче на то.

5.                И шта имамо: један а п с у р д - да владику СПЦ бране људи нецрквени, не из Цркве - од кога га брани? Од саме Цркве којој се Максим заклео пред Богом и Чином подареним од Духа, на послушање.

6.                Но, осавимо ми владику Максима овде, он је "крајцер", да се ми држимо "златног дуката" ("корз седам огњева,седам Светих Сабора, жеженог", а осмог још Црква не потврди - зврц!, мада је неопходан).  Како се сада одвија рат против Цркве? Управо тако што се удара у најјачу Цркву, али се нађу најслабије карике, затим се изналазе поводи и онда се удара на Њу. Поново, подразумева се, ђаво сервира "љубав", а иза су његове крваве жвале од братске крви.

7.                Овде, конкретно, као закључак, да се вратимо мало на "крајцере", имамо случај следећи - Максимовом петљавином, пре свега шлихтањем другосрбијанцима, имамо сада паралелно удар на ПБФ, како? Тако што је ПБФ, након дуге борбе ушао у састав Универзитета. Црква је задржала право аутономносту Факултета, али, сада ПБФ, Факултет Цркве, се, тобож, "брани" од саме Цркве.

8.                Дакле још један апсурд, да људи нецрквени бране ПБФ, црквени факултет од кога - од саме Цркве! Поново је ђаво потурио "бригу" како би разарао једну црквену школску установу, а коју, ето "бране" нецрквени људи.

9.                Да не елаборирам даље јер и све ове велике ствари за СПЦ су крајцери. Не само у СПЦ, људи то не виде, мисле да је Црква слободна, на делу је притеривање Православне Цркве у ћоше, на многим пољима. Христос је прогнан о-хо-до-давно са универзитета, сада се под мотом "одвојенсоти" од државе Цркви сузава простор деловања: не сме да прича о ЛГБТ и проповда што јој је Павле Апостол оставио - ако неко зуцне, пакао се пуши одмах; не сме да се не верује у Еволуцију - ако неко зуцне пакао се пуши, али, и владике неке су ту да је бране; не сме да се одстрани, да закључимо на "крајцерчићу", једног професора, који, сматра Црква, треба да се одстрани јер  не задовољава критерије Цркве, ма какве, да јој подчава будуће свештенике. Сви овде наведени апурди се првиђају, а ђаво стари лажов, потура ситнице, и све дање уситњава како би нас одвојио од суштине - глобални удар на Православну Цркву. У том контексту, владика Максим је крајцерчић, а СПЦ тек део тог удара. Које су, пак, Макисмове побуде за његову "мисију" и допринос погоршању стања - то нека суде надлажни.

Ово није ни "ј" од јаког текста, правне флоскуле, латиничне, сувопарне са мало бољим правописом и игром речи. А везе нема са суштином ствари - бакарни крајцер, и то онај убуђали, озеленео. Суштина је друго. Чак ако дотични брани Максима из неких лично-пријатељских побуда, то је  најбоља опција за све. Ако то ради као професор, или као човек са Универзитета, то је мало већа штета. А ако ради, пише, јер је "лауфер" нечији - највећа. Ма која штете била од ових компарираних овде, све три наведене штете су крајцери - овде се ради о нападу по систему "неконтролисаног хаоса", да хаос у СПЦ, а и широм Православља, буде што већи.

И на крају пре суштинског  питање напомена: ја  се не слажем са методама деловања оца Ђуровића. Али он је образованији од мене; обнаша Чин ја не обнашам, старији је по годинама; о њему се ради, не о мени - тако да моје "неслагање" је моје субјективно мишљење и ништта више! Овде га  подвлачим као показатељ да се не ради о деобама на "максимовце" и "зорановце", већ да љубав ка Цркви није резервисана само за оне који је не испуштају из уста! И ми волимо Цркву! Ми смо егоисти, да, волимо Себе, удове Тела. Да ли требамо на колац због тога? него и за нас остале. И ми смо удови Тела.

Питање о "златнику" и "крјцеру": није ли чудно  да је доктор теологије,  отац Зоран Ђуровић оптужио професора доктора, епископа Макисима Васиљевића за неетичко и незаконито деловање приликом одабира кандидата и пријем у радни однос на катедри за Патрологију, а да истог тог Максима брани неки правник и то од кога - од саме Цркве којој се Макисм Васиљевић заклео пред Живим Богом на послушања, а која га одстрањује са Факултета, са катедре за Патрологију?

Толико о бакарним, од буђи озеленелим, крајцерима, који нам се потурају као тобож Дукат."

 

Преузето са сајта екуменистичко-новотарских екстремиста "Поуке" 

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 26 август 2019 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 3 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.