header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow САОПШТЕЊА arrow Уредништво: Ко је крив за отимање имовине СПЦ у Црној Гори; како је одбранити
Уредништво: Ко је крив за отимање имовине СПЦ у Црној Гори; како је одбранити Штампај Е-пошта
уторак, 31 децембар 2019

 Не уздајте се у лажне ријечи говорећи:

црква Господња, црква Господња,

црква Господња ово је

(Јер. 7,4).

 

          Није за чуђење кад нецрквени људи нецрквено расуђују о црквеним догађањима. Али је за жаљење кад црквени људи расуђују нецрквено. И кад дају нецрквене лекове за црквене „болести“. Свашта смо чули, и још ћемо свашта чути о догађањима у Црној Гори. Само не чујемо православну истину.

Слушамо о последицама, али не слушамо о узроцима. Па да се, опет, подсетимо:     

И­ Ми­ло ­је ­био ­бли­зак­  Ср­би­ма­ и ­пр­ва­ је­ ње­го­ва­ пар­ти­ја­ и ­ДПС­ пре­о­бу­кла­ но­во­ на­ци­о­нал­но­ и­ иде­олошко­ оди­је­ло.­ Ка­да­ су­ се­ су­ко­би­ли­ Ми­ло ­и ­Мо­мир ,­митрополит­ Ам­фи­ло­хи­је ­је ­Ђу­ка­но­ви­ћу ­та­да ­пру­жио­ подршку.Та­да ­је­ био­ су­коб­ из­ме­ђу­ Бу­ла­то­ви­ћа­ и­ Ђукановића. Ја ­сам­ био­ за ­Мо­ми­ра­ Бу­ла­то­ви­ћа.­ И­ ме­не­ зо­ве­ ми­тро­по­лит­ Ам­фи­ло­хи­је.­ (­Ве­о­ма­ во­лим­ Ам­фи­ло­хи­ја, ­али­ ово­ са­да­ мо­рам­ ре­ћи­ да­ је­ по­гри­је­шио ­ка­да ­је ­ри­јеч ­о ­Ми­лу­ Ђуканови­ћу)­ Мје­сец­ да­на­ по­сле­ тих­ де­ша­ва­ња,­ по­звао­ ме­ митро­по­лит­ и­ упи­тао­ шта­ ми­слим­ о­ Ђу­ка­но­ви­ћу­ и­ ње­го­вој­ подр­шци.­ Ја­ сам­ му­ од­го­во­рио ­да­ сам­ си­гу­ран­ да­ ће­ Ђу­ка­но­вић­ пре­ва­ри­ти.­ Ми­тро­по­лит­је ­од­го­во­рио:­ “Зе­бем”.­ А ја сам ­на ­то ­ре­као­ да­ не­ тре­ба­ да­ зе­бе­ јер­ је­ Ми­ло­ сва­ког­ пре­ва­рио.­ Преварио­ је­ Ви­до­ја­ Жар­ко­ви­ћа,­ пре­ва­рио­ је­ Сло­бо­да­на­ Милоше­ви­ћа,­ пре­ва­рио­ је­ Мо­ми­ра­ Бу­ла­то­ви­ћа,­ пре­ва­ри­ће­ и­ Вас.­ Ми­тро­по­лит­ ми­ је ­го­во­рио ­да­ су­ Ђу­ка­но­ви­ћи­ до­бра­ ло­за, ­а­ ње­го­ва­ уј­че­ви­на ­је ­од Мак­си­мо­ви­ћа,­ од­ со­ја­ људ­ско­га.­ “Не­ће­ пре­ва­ри­ти,­ си­гу­ран­ сам.­ “Ви­дје­ће­мо”.­ И­ та­ко­ је­ и­ би­ло.­ Убр­зо­ се­ окре­нуо­ и­ про­тив­ Цр­кве­ сво­је. (Песник Ранко Јововић, Српске новине број 84, 2016. година, страна 39.)            

Слушамо саопштење „Епархијског савета за Црну Гору“, који је формиран – како? Подсетимо: митрополит Амфилохије је покушао да направи „Православну цркву у Црној Гори“, која је требало да функционише по принципу Украјинске цркве Московске патријаршије.(http://www.nspm.rs/crkva-i-politika) Самом себи је, још пре тога, безаконо узео титулу архиепископа цетињског. (http://borbazaveru.info/) Зар ће квазицрквено тело, које је формирано у циљу дробљења Српске Православне Цркве, да ту исту Цркву одбрани од раскола и отимања њене имовине? Као главни заговорник новог Устава СПЦ, митрополит је нудио да се од СПЦ направи лабава „конфедерација“ митрополија, која би се касније, кад за то дође час, лако могла претворити у „Помесне Цркве“, са дозволом Цариградске патријаршије. Зар је заборављено да је митрополит био главни заговорник одласка делегације СПЦ на Критски сабор, а десна рука му је био амерички безаконик, епископ Максим Васиљевић, духовно ишчадије умировљеног, а неумиреног, владике Атанасија Јевтића? (од Сабора тражио и пензионисан још 1999. године, а и дан – данас га видимо како има довољно здравља да ровари по туђим епархијама и руши).

Зар заборављамо да је по Амфилохијевој жељи храм Светог Јована Владимира у Бару добио фреску безаконог Критског сабора, где Црквом наводно кормиларе  цариградски апостата Вартоломеј и његов интимус Зизиулас? Дуго је припремана „календарска основа“ за независност „Црногорске Цркве“ – од уношења у календар као црвених слова Светих Василија Острошког и Петра Цетињског (без обзира на њихову огромну светост, коју нико не спори) до бесмислене лажне канонизације Његоша за свеца. Ако се томе дода тзв. „дуални идентитет“ (може Србин, може Црногорац, ал` мож` да бидне а не мора да значи), добија се почетна позиција с које је кренуо настанак савременог „монтенегро антисрпства“. Сетимо се да је чувени комуњара Иван Миладиновић у Колашину 14. јула 1944. године говорио: „Поставља се даље питање: да ли Црногорство умањује или искључује Српство? Другови, ко није добар Црногорац, тај није ни добар Србин...“ Тако је почело, па је дошло до Ђукановићевог усташтва. „Дуални идентитет“ зацементиран је србомржњом.

Слушамо и вести о перформансима митрополита Амфилохија – лупањем звона за упокојене. Шта жели тиме да постигне? Да уплаши ђавола и његовог поданика, мафијаша Мила Ђукановића? Или да замајава огорчени народ, како он, Амфилохије, тобоже, нешто чини против Ђукановића и да амортизује народни гнев против главног црногорског мафијаша (иначе, човека из добре фамилије, како то, својевремено, рече баш митрополит Амфилохије).

Чак и да су Мило Ђукановић и Амфилохије заиста на супротним и супротстављеним странама, а нису, каква би равнотежа снага и исход битке били? Са једне стране би био Мило Ђукановић, а иза њега Натан Ротшилд, а иза њега сатана лично. А са супротне стране – митрополит Амфилохије Радовић, са својом новотарско-екуменистичком свитом. Ко ће ту да победи? Закључак ће се, поуздано, моћи извести на крају овог текста.

Екуменисти и новотарци у Црној Гори, али и Србији, вређају здраву памет српских верника. Здраву памет вређају и „добри познаваоци црквених прилика“, те извесни „познаваоци црквеног права“ итд, итс... Те крив је Мило Ђукановић, те крива је Америка, те крива је ЕУ, те крив је НАТО... Господо, ђаво ради свој посао, и његова сила је пропорционална слабости (богоодступништву) његових противника!

Дакле, шта каже здрава памет?

1. Ми апсолутно подржавамо наш православни српски народ у Црној Гори, а светиње попут Острога, Ждребаоника, Цетињског манастира, Ћелије Пиперске, Савине припадају СПЦ, јер су их градили и у њих се узидали наши свети и честити преци. Ђукановићев усташоидни режим нема никаква права на ове светиње.                    

2. Ипак, у духовном смислу, који је најважнији, главни кривци за отимање имовине Српске Православне Цркве у Црној Гори су митрополит Амфилохије и његови следбеници. Зашто? Зато што су новотарци и екуменисти. Просто – издајници вере и нације. Они су обесветили оно што је у Цркви најсветије – поредак богослужења. Оскрнавили су оно што је Дух Свети установио преко својих изабраних сасуда – стубова Цркве Православне. Они протерују Духа Светога из храмова. Оскрнавили су Литургију, која је, по речима оца Тадеја Витовничког – атомска бомба бачена у пакао! И како, и  ко ће, и чиме сада да брани српске светиње у Црној Гори, ако их не брани Бог?! Лицемерни Амфилохије? Папољубиви Амфилохије? Славољубиви Амфилохије? Расколном духу склони Амфилохије? Ко ће да одбрани Острог и остале светиње, ако их Бог не брани? Можда Амфилохијев велики „проповедник“ Арсеније Јовановић, који је својим богохулно-светогрдним сликарством оскрнавио тај исти Острог (са Амфилохијевим благословом!). (овде:) Или други „проповедник“ Рафаило Бољевић, који непрестано трује душе верника својим новотарским небулозама?! (овде:)

Одавно смо ми писали – пре десет година! - како је Амфилохије, који је у младости бранио богослужбени поредак, у старости постао његов рушитељ. (овде:) Идите по Црној Гори, па ћете видети да свештеници масовно читају молитве наглас и све време држе олтар отворен, а причешћивање без припреме постом и исповешћу је редовна појава.

Сви се позивају на Светог Василија Острошког, чак и ови злоупотребитељи Православља. А шта ако се ни Свети Василије Острошки више не моли за народ? Шта ако и он тужи народне старешине, лажне свештенике и богоотпали народ? Свети Владика Николај о томе пише: „Најбољи синови једнога народа служе за узоре своме народу. Али они нису само узори; они су и браниоци свога народа. Али нису само браниоци, они су и тужиоци свога народа.

Владика Николај је то говорио за Светог Саву: „Ко је био Свети Сава? Најлепши узор живота српском народу, ватрени бранилац српског народа пред другим народима, али и тужилац српског народа пред Богом. Ко би то помислио? Ко би то рекао? Уствари, то је сасвим природно, да онај који нас је духовно препородио, с правом се може тужити на нас. Када су Јевреји већ би ли додијали Христу својом злобом, рече им благи Спаситељ: Немојте мислити да ћу вас ја тужити Оцу; има (други) који вас тужи, Мојсије, у кога се ви уздате (Јов. 5, 45)... Највећи Јеврејин постао је, дакле, тужилац Јевреја. Није тешко замислити ни највећег Србина као тужиоца Срба. Свеци Божји могу да трпе дуже од свих осталих људи, али не могу колико Бог. Свевишњи Бог може несравњено дуже да трпи него ли сви свеци Његови.

Питате ли зашто би нас Свети Сава могао тужити Богу? Заиста, за две или три ствари могао нас је тужити.

Прво, могао нас је тужити што смо били мека врата па смо се лако поклонили идолима европским. Мојсеј се жалио Богу на Јевреје као на тврдоврат народ. Свети Сава се може жалити на нас као на народ мековрат.

Друго, могао нас је тужити што су врховници српски уздигли и папу и Мухамеда изнад њега.

Питате ли, зашто нас је још могао Св. Сава тужити Богу? Заиста, за пет или за десет ствари могао нас је тужити. Прво, због школе без вере; друго, због политике без поштења; треће, због војске без јединства духа; четврто због брака без верности, и тако даље.

Да ли још питате зашто нас је наш Св. Сава могао тужити Господу Богу? Заиста, због десет или двадесет ствари могао нас је тужити. Због безбрачних развратних матораца; због брачних, а лакомислених младића; због бездушних интережџија; због грамжљивих самаца без деце; због нечиста ума; због прљава језика; због богохулства; због увреде родитеља; због исмевања учитеља; и због такмичења у надмудривању место у братском помагању, и због не чега што смо ставили и нечега што нисмо ставили пред палату Народне скупштине – споменике коњима а не људима, којима треба подражавати; и што нисмо ставили крст на онај фараонски споменик Незнаном јунаку на Авали.

Због кога и за кога, дакле, да Бог брани српске Светиње у Црној Гори? За оне који Га из храмова протерују?

Грми и данас велики Пророк и угодник Божији Јеремија:

>>Стани на вратима дома Господњега, и огласи ондје ову ријеч, и реци: чујте ријеч Господњу, сви Јудејци, који улазите на ова врата да се поклоните Господу. Јер. 7,2

Овако говори Господ над војскама, Бог Израиљев: поправите своје путове и дјела своја, па ћу учинити да станујете на овом мјесту. Јер. 7,3

Не уздајте се у лажне ријечи говорећи: црква Господња, црква Господња, црква Господња ово је. Јер. 7,4

Него доиста поправите своје путове и дјела своја… Јер.7,5

Крадете, убијате и чините прељубу, кунете се криво, и кадите Валима, и идете за другим боговима, којих не знате; Јер. 7,9

Па онда доходите и стајете преда мном у овом дому, који се зове мојим именом, и говорите: избависмо се, да чините све ове гадове. Јер. 7,10

Је ли овај дом, који се зове мојим именом, у вашим очима пећина хајдучка? Гле, и ја видим, вели Господ. Јер. 7,11

Него идите сада на моје мјесто, које је било у Силому, гдје намјестих име своје испочетка, и видите што сам му учинио за злоћу народа својега Израиља. Јер. 7,12

Зато сада, што чините сва она дјела, вели Господ, и што вам говорим зарана једнако, а ви не слушате, и кад вас зовем, а ви се не одзивате, Јер.7,13

Зато ћу учинити тому дому, који се зове мојим именом, у који се ви уздате, и овому мјесту, које дадох вама и оцима вашим, као што сам учинио Силому. Јер.7,14

И одбацићу вас од лица својега, као што сам одбацио сву браћу вашу, све сјеме Јефремово. Јер. 7,15<<

Од чега треба почети?

Прво: да се митрополит Амфилохије прекрсти православно, и да се у јавности не стиди крста Христовог (и да се јавно покаје и баци бискупски прстен и крст који је добио од папе):

     

А онда, – уместо што позива народ и омладину на ово или оно, - да лично оде на плато испред Храма Христовог Васкрсења у Подгорици и да, - по савету Светог Пророка Јеремије,  датом за сличне ситуације – припаше кострет, да плаче и рида, јер се жестоки гнев Господњи није одвратио од њега (ср. Јер. 4,8).

Да ли, можда, треба да побројимо сва Амфилохијева зла, бар она јавна?

А народ? Шта народу поручује Славни Пророк Јеремија:

>>Пророци пророкују лажно, и свештеници господују преко њих, и народу је мојему то мило. А шта ћете радити на пошљедак? Јер. 5,31

Овако вели Господ: каку неправду нађоше оци ваши у мене, те отступише од мене, и присташе за ништавилом, и посташе ништави? Јер. 2,5

Зато ћу се још прети с вама, вели Господ, и са синовима синова ваших прећу се.  Јер ,2,9

А ти говориш: нијесам крив, гњев се је његов одвратио од мене. Ево ја ћу се прети с тобом што говориш: нијесам згријешио. Јер, 2,35

Зашто трчкаш тако мијењајући свој пут? Посрамићеш се од Мисирца како си се посрамио од Асирца. Јер. 2,36

Отићи ћеш и одатле с рукама над главом својом, јер Господ одбацује узданице твоје, и нећеш бити срећан у њима. Јер. 2,37

Доиста као што жена изневјери друга својега, тако изневјеристе мене, доме Израиљев, вели Господ. Јер. 3,20

Ако ћеш се вратити, Израиљу, вели Господ, к мени се врати, и ако уклониш гадове своје испред мене, нећеш се скитати. Јер. 4,1

Зато припашите костријет, плачите и ридајте, јер се жестоки гњев Господњи није одвратио од нас. Јер. 4,8

Умиј срце своје ода зла, Јерусалиме, да би се избавио; докле ће стајати у теби мисли твоје ништаве? Јер.4,14

Пут твој и дјела твоја то ти учинише; то је од зла твојега да је горко и да ти допире до срца. Јер. 4,18.

Јер је народ мој безуман, не познаје ме, луди су синови и без разума, мудри су да зло чине, а добро чинити не умију. Јер. 4,22

Прођите по улицама Јерусалимским, и видите сада и разберите и потражите по улицама његовијем, хоћете ли наћи човјека, има ли ко да чини што је право и да тражи истину, па ћу опростити. Јер. 5,1

Како ћу ти опростити то? Синови твоји оставише мене, и куну се онима који нијесу богови. Како их наситих, стадоше чинити прељубу, и у кућу курвину стјечу се гомилом. Јер, 5,7

Јутром су кад устају као товни коњи, сваки рже за женом ближњега својега. Јер, 5,8

Зато ли нећу походити? вели Господ, и душа моја неће ли се осветити таком народу? Јер. 5,9

Изидите му на зидове и развалите, али немојте сасвијем затрти, скините му пријеворнице, јер нијесу Господње. Јер, 5,10

Јер ме сасвијем изневјери дом Израиљев и дом Јудин, вели Господ. Јер. 5,11

Јер кад речете: зашто нам чини Господ Бог наш све ово? тада им реци: како остависте мене и служисте туђим боговима у земљи својој, тако ћете служити туђинцима у земљи која није ваша. Јер. 5,19

Јер се налазе у народу мом безбожници, који вребају као птичари кад се притаје, мећу замке да хватају људе. Јер. 5,26

Као крлетка пуна птица тако су куће њихове пуне пријеваре; зато посташе велики и обогатише. Јер. 5,27

Угојише се, сјају се, мимоилазе зло, не чине правде ни сирочету, и опет им је добро, и не дају правице убогима. Јер. 5,28

Зато ли нећу походити? вели Господ, и душа моја неће ли се осветити таквом народу? Јер. 5,29

Пророци пророкују лажно, и свештеници господују преко њих, и народу је мојему то мило. А шта ћете радити на пошљедак? Јер. 5,31

Поправи се, Јерусалиме, да се не отргне душа моја од тебе, да те не обратим у пустињу, у земљу гдје се не живи. Јер. 6,8

Коме ћу говорити и свједочити да чују? Гле, ухо им је необрезано, те не могу чути; гле, ријеч је Господња њима потсмијех, није им мила. Јер.6.10

Зато сам пун гњева Господњега; изнемогох устежући га; просућу га на дјецу по улицама и на сабране младиће, и човјек и жена ухватиће се, и стари и временити. Јер. 6,11

И куће ће њихове припасти другима, и њиве и жене, кад махнем руком својом на становнике ове земље, вели Господ. Јер. 6,12

Јер од малога до великога сви се дадоше на лакомство, и пророк и свештеник, сви су варалице. Јер, 6,13

И лијече ране кћери народа мојега овлаш, говорећи: мир, мир; а мира нема. Јер. 6.14

Еда ли се постидјеше што чинише гад? Нити се постидјеше нити знају за стид; зато ће попадати међу онима који падају; кад их походим, попадаће, вели Господ. Јер. 6,15

Кћери народа мојега, припаши костријет и ваљај се у пепелу, жали као за сином јединцем и ридај горко, јер ће брзо доћи на нас затирач. Јер. 6,26

Они ће ударити на те, али те не ће надвладати, јер сам ја с тобом, вели Господ, да те избављам. Јер, 1,19<<           

Волимо своју Цркву и свој народ, али и Црква и народ почивају на Христу и његовој жртви. Зато морамо говорити истину и само истину. Разарање вековног поретка у Цркви Божијој није пут ка спасењу, него ка пропасти. Зато се сви ми, Срби у Црној Гори и Срби у Босни и Херцеговини и Срби у Србији, и где год нас има, морамо покајати и вратити на пут светосавски, а то пре свега морају учинити наши духовни вођи. Ко чека помоћ од архирасколника и папиног слуге Вартоломеја и срамног папе римског, тај је у тешкој заблуди и ништа постићи неће, него ће са собом повући у пропаст многе наивне и збуњене душе, што не дај Боже.    

Молитвама Светог Саве и свих светих, нека Бог помогне нашем народу свуда, а нарочито тамо где је гоњен – на Косову и Метохији и у Црној Гори.

 

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 02 јануар 2020 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 47 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.