header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ЕПАРХИЈСКЕ НОВОСТИ arrow Зар на Велику среду?!
Зар на Велику среду?! Штампај Е-пошта
среда, 31 март 2010

Канонска одлука Епископа Атанасија у вези братства Манастира

Црна Река

Епархија Рашко-призренска и

Косовско-метохијска

Ебр. 83

29. март 2010. год.

КАНОНСКА ОДЛУКА
игуману Црноречком Николају и монасима Манастира Црне Реке

          После две писмене опомене (од којих прву, 15. марта, дрско сте поцепали пред доносиоцем Арх. Намесником Новопазарским; друга вам је упућена факсом и И-мејлом 24. марта, и ни на једну нисте одговорили), остали сте, ево више од 40 дана, непослушни Светом Архијерејском Синоду СПЦркве, и не прихватате и не признајете канонски постављеног Епископа, због тога, као и због писања дрског немонашког, нецрквеног и неправославног писма Њ. Светости Патријарху, и још због бунтовничког вршљања монаха вашег манастира по овој Епархији (Иринеј, Антоније, Кипријан, Харитон) и ширења лажи и клевета, усмено и писмено на вашем и др. сајтовима, те стварања смутње и раскола у верном народу ове Епархије, као и због „завере и групашења“, и уопште због кршења канонског и монашког реда и поретка (Канони 4, 8 и 18. Халкидонског Сабора; 34. Трулског, 5. Антиохијског, 21. Седмог Васељенског Сабора; 4. и 13. Прводругог Сабора),

          подвргавате се следећим канонским епитимијама:

         1. Јеромонах Николај, игуман Манастира Св. Арханђела Црна Река: епитимијом забране Свештенодејства и Причешћа у току 40 дана (до свршетка пролетњег Архијерејског Сабора, 2010.г.);
         2. Братство истога Манастира у Црној Реци, монаси клирици и искушеници: епитимијом забране служења у истом Манастиру Св. Литургије и Причешћа у току 40 дана (до свршетка пролетњег Архијерејског Сабора, 2010.г.).

         У истом Манастиру не дозвољава се служење неког другог свештеног лица Свете Литургије у току трајања ове канонске епитимије.

         По себи је јасно да, уколико игуман и монаси покажу искрено покајање, Епископ, сходно 102. Канону Трулског Сабора, може смањити или укинути изречене епитимије.

Епископ Администратор Епархије Рашко-призренске и Косовско-метохијске

 + Епископа Атанасије с,р.

-Ова одлука доставља Вам се поштом на повратницу.

http://www.eparhija-prizren.com/sr/saopstenja/kanonska-odluka-episkopa-atanasija-u-vezi-bratstva-manastira-crna-reka

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 39 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.