header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТА ЛИТУРГИЈА arrow Мисли о божанској Литургији
Мисли о божанској Литургији Штампај Е-пошта
среда, 24 септембар 2008

СВЕТИ ЈОВАН КРОНШТАТСКИ:

 МИСЛИ О БОЖАНСТВЕНОЈ ЛИТУРГИЈИ

 ...Литургија и, уопште, Богослужење наше Православне Цркве, било празнично или свакодневно, нарочито празнично, ставља нас у најживљу везу са Главом Цркве Господом Исусом Христом и с Пречистом Владичицом Богородицом, са небесним невештаственим Силама анђелским и са свима светима, које ми непрестано прослављамо, благодаримо, молимо за заступништво, за помиловање, за помоћ; Господ је рекао: ево ја сам с вама у све дане до свршетка века (Мт. 28, 20).

Присуство свога владике и Бога ми нарочито осећамо у Богослужењу и по преимућству у Литургији, у којој се ми на најбитнији начин сједињујемо са Њим у причешћу Св. Тајнама Његовим.У току годишњег круга времена Господ као да се сваке године рађа пред нашим очима, обрезује се, сусреће Га у храму Симеон, крштава се, излази на проповед свету, чини чудеса, претрпљује завист и непријатељство од књижевника, фарисеја, првосвештеника, страда, умире на крсту, бива погребен, васкрсава, узноси се на небо, шаље Светога Духа неверујуће у Њега.

 ***

 Како се близу један до другог налазе и небожитељи и земљежитељи, и Божија Мајка и сви свети, и сви ми православни хришћани, када се врши божанствена, свемирна, свеудружујућа Литургија! Боже мој, какво прерадосно, животворно општење!

 ***

Нека никог не саблажњава једнообразност службе, тј. Литургије, то што је у њој увек једно и исто, него нека сваки православни хришћанин ушима и срцем проникне у дубину Литургијине садржине, – увисину, у дубину, ширину и дужину љубави Божје, јављене грешном свету, који пропада у гресима; нека помишља о бескрајно великој жртви, коју јеИсус Христос улицу Свом принео Оцу Небесном за грехе света; нека осећа како је Бог заволео свет, давши Сина Свог јединородног; нека се диви чуду оваплоћења Сина Божијег, обожења нашег кроз Њега, и неки је вечно благодаран Господу, и нека на љубав одговара љубављу пламеном, чврстом, као апостоли, јерарси, мученици, преподобни.

 ***

Вршећи Литургију са страхопоштовањем и чистим срцем, могуће је и треба се чврсто надати да ћемо кроз њу измолити у Бога све што је потребно за душе наше и тела: отпуштење грехова, здравље и спасење и у свему добар успех живима, и милост Божју, отпуштење грехова и упокојење са светима свима онима који су у вери, покајању и нади на вечни живот преминули. Литургија је свемоћна, сведејствујућа, јер замислите, каква се жртва нањој приноси?– Сам јединородни Син Божји. А када Бог Сина Свог јединородног не поштеде, како дакле да нам с Њим све не дарује? (Рим. 8, 32). Апостол недоумева, како може бити друкче. Свештеници свете православне Цркве, чврсто дакле знајте и памтите,какво је урукама вашим средство за умилостивљење Бога према свима људима, према целом свету, јер је то – жртва свемирна, и старајте се да Литургију увек вршите са пламеним духом, узвишеним умом и срцем, одбацивши свако житејско попеченије. О, како бескрајно скупоцену, страшну, небесну и наднебесну Жртву ви приносите, дивну и страшну самим небесним силама. Молите крепко Господа, да би достојно вршили ту чудну тајну.

 ***

Корист од Литургије, која се врши са пажњом пуном страхопоштовања, неизмерна је не само за сву Цркву Православну, већ и за сву васељену, за све људе свих вера и вероисповедања, јер се бескрвна жртва и молитве приносе Господу и за сву васељену: због вршења Литургије Господ дуго трпи сав свет и милује сав свет, дарујући му изобиљем плодова земаљских, успехе у наукама, уметностима, у земљорадњи, у домаћинству, милујући не само људе, већ и животиње, које служе човеку. О Литургијо чудна, Литургијо свемирна, Литургијо божанствена и боготворећа!... И ја многогрешни, за све дане свога благополучног живота дужан сам само Литургији, која свакодневно ходатајствује и за мене уздисањима неисказаним Духа Светога. Амин.

превод: Отац Јустин

Последњи пут ажурирано ( уторак, 14 фебруар 2012 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 9 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.