header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТА ЛИТУРГИЈА arrow Богослужбене новотарије у Руској Православној Цркви
Богослужбене новотарије у Руској Православној Цркви Штампај Е-пошта
уторак, 27 децембар 2011

 Патријарх Кирил благословио наставак рада на утврђивању богослужбених новотарија у московским храмовима и одговорио на питање о предстојећем Свеправославном сабору

У Сали црквених сабора при храму Христа Спаситеља, на челу са Патријархом московским и целе Русије Кирилом,  одржано је, 23. децембра 2011. године, годишње сабрање свештенства московске епархије, којом приликом је Патријарх Кирил иступио с рефератом пред московским свештенством.

На епархијском сабрању је, такође, саслушан и реферат протојереја Александра Дасајева, председника богослужбене комисије при московском Епархијском савету. У свом реферату протојереј А. Дасајев је указао на следеће богослужбене новотарије у московским храмовима:

- недопустивост замене на богослужењима црквенословенске речи „живот“ савременом руском речју „жизнь“, јер је у Руској Цркви богослужбени језик црквенословенски;

- коришћење на богослужењима грчких одежди од стране неких клирика;

- изостављање јектеније за оглашене;

- изостављање прозбене или сугубе јектеније на јутрењу;

-  служење Литургије с отвореним Царским дверима без одговарајућег права на то и благослова;

- недопустиво смањивање броја тропара канона на јутрењу (на два);

- пропуштање да се на јутрењу кади „на Честњешују...“

- изостављање служења свеноћног бденија уочи недеље и ограничавање дужине трајања јутрења пред Литургију на 30 минута;

- вршење Свете Тајне Исповести без почетних молитава по Требнику;

- изостављање катизми на јутрењу;

- скраћивање или изостављање читања часова пре Литургије.

Његова Светост Патријарх Кирил не само да је одобрио реферат прот. Александра Дасајева, већ му је дао благослов да и убудуће настави рад на утврђивању новотарија на богослужењима у московским храмовима.

Одговарајући на питање која су писмено постављана председништву епархијског сабрања,  Његова Светост Патријарх Кирил је одговорио и на питање о предстојећем Свеправославном сабору. Патријарх је рекао да питања о преласку на нови календар, другобрачност свештенства и скраћивање постова, на том Сабору уопште неће бити разматрана.

По материјалу са "Благодатнй Огонь"

приредило Уредништво „Борбе за веру“

Последњи пут ажурирано ( уторак, 14 фебруар 2012 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 53 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.