header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПОДСЕЋАЊА arrow Подсећање: Април 2005: коперникански обрт у СПЦ према хашким оптуженицима
Подсећање: Април 2005: коперникански обрт у СПЦ према хашким оптуженицима Штампај Е-пошта
среда, 21 новембар 2012

Знаци видљиве промене у односу према хашким оптуженицима примећују се у институцији која се по својој природи тешко мења – Српској православној цркви. Наиме, епископ захумско-херцеговачки и приморски Григорије, који је водио делегацију Цркве приликом недавне посете Сједињеним Државама, изненадио је многе интервјуом који је по повратку дао бањалучким "Независним новинама".

Епископ је рекао да је обавеза сваког човека ког позове неки суд, па тако и хашки, да се одазове позиву и да „није светија глава старог човека од глава младића које су падале у рату". "Свуда на свету постоје судови на локалном, ширем и светском нивоу и када те неко позове на суд, ти си дужан да се одазовеш. То је болна ствар, али то је суд овога света и он постоји. Да мене неко позове или људе које ја знам, почев од патријарха Павла до мог владике Атанасија, нико не би рекао нећу. Спаковали бисмо личне ствари и отишли тамо. Е сад, како ови људи мисле? Ја бих волио да ми неко да неку мало бољу аргументацију од оне ‘не треба се предати’", казао је владика за „Независне новине". "То је слаба аргументација и не може се на тај начин потцењивати интелигенција народа. А сад, и та прича ‘ја сам јунак’. У реду, али какве су све главе падале за ту државу и за ту слободу. Па је ли можда глава неког старог човека света и лепша од момака чије су главе падале и које су ови људи, на крају крајева, предводили. То постоји и то је реалност. Болно је, али и бол се некада мора претрпети", додао је владика Григорије, а слично је говорио и на конференцији за новинаре у београдској Патријаршији.

Иначе, с непуних 38 година, Григорије је један од најмлађих и најдинамичнијих владика у СПЦ-у. Родом је из села Планиница у општини Вареш, рано је изгубио оца, а брат Станислав је презвитер Хумске Саборне и Васељенске цркве. Као свој узор наводи монахе из манастира Хиландар, Острог и Тврдош, а нарочито владику Амфилохија јер је, како каже "његов лик утицао на душу моју и укрепљивао је у стријемљењу за дивним анђелским образом монашким".

Фото "Време": НОВА ЦРКВЕНА ПОЛИТИКА?: Владика Григорије и владика Теодосије

Извор: „Време“, 26.април 2005.

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 22 новембар 2012 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 38 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

Тело не може ни љубити ни мрзети. Не може се тело заљубити у тело. Способност за љубав припада души. Кад се душа заљуби у тело, то није љубав но жеља, пожуда. Кад се душа заљуби у душу, не кроз Бога, то је или дивљење или сажаљење. Кад се пак душа кроз Бога заљуби у душу, без обзира на изглед тела (лепоту, ругобу), то је љубав. То је права љубав, кћери моја. А у љубави је живот.

Свети Владика Николај, "Касијана"

Научник привлачи знањем, богаташ богатством, леполик лепотом, вештак вештином. Свак од њих привлачи ограничен број лица. Једино љубав привлачи сва људска бића. Привлачност љубави је неограничена. И учен и неук, и богат и сиромах, и вешт и невешт, и леп и ружан, и здрав и болестан, и млад и стар – сви хоће да буду љубљени. Христос је распростро своју љубав на све, и љубављу привукао к себи све. Својом љубављу Он је обухватио и мртве, давно иструлеле и од људи заборављене.

Свети Владика Николај , "Касијана"

Човек и мртав жели да буде љубљен. И после смрти бори се против смрти. Зато се многи труде, да завештањима и задужбинама обезбеде љубав према себи и после смрти. И жив и мртав човек жели да буде љубљен. Сродници могу да имају љубав према умрлим сродницима. А Христос рече: „Кад ја будем подигнут од земље, све ћу привући к себи“ (Јован. 12, 32). Подигнут на крст Он је својом жртвом из љубави према свима привукао к себи све, чак и душе умрлих из Ада. Пре Христа, кћери моја, није постојала наука о љубави, нити религија љубави.

Свети Владика Николај, "Касијана"


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.